וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד נגד נאומי לפיד והורוביץ: "התכווצתי, התיוג של ציבור גדול הוא עוול נוראי"

עודכן לאחרונה: 19.10.2021 / 12:27

שרת הפנים ביקרה את הנאומים שנשאו ראש הממשלה החליפי ושר הבריאות בישיבת הכנסת לציון 26 שנה לרצח רבין, שבהן תקפו לדבריה את מצביעי הימין. "מודה שהייתי צריכה כמה נשימות, אנשים אידאולוגיים וערכיים נאלצים בכל שנה ביום הזה לספוג קיתונות של רפש"

בווידאו: ישיבה מיוחדת במלאת 26 שנה לרצח יצחק רבין/צילום: ערוץ הכנסת

שרת הפנים איילת שקד מתחה היום (שלישי) ביקורת על שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד ועל שר הבריאות ניצן הורוביץ ברקע נאומיהם בישיבת הזכרון לרגל 26 שנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין בכנסת. בפוסט שפרסמה בפייסבוק כתבה שקד כי "לשמע הנאומים אתמול, פשוט התכווצתי. התיוג של ציבור מצביעים גדול - כמתנגדי ומתנקשי הדמוקרטיה - הוא עוול נוראי שנעשה לאנשים אידאולוגיים נחושים וערכיים, שנאלצים בכל שנה ביום הזה לספוג קיתונות של רפש והטחת עלבונות, גם בנציגיהם".

לדברי שקד, "תיוג שכזה מדיר מהמשחק הדמוקרטי חצי מהעם - זו לא שמירה על הדמוקרטיה אלא ביזוי שלה. אין פה 'טובים' מול 'רעים'. יש פה עם אחד ואנשים צריכים לכבד אחד את שני". עוד אמרה שקד כי היא "מודה שהייתי צריכה כמה נשימות". עוד כתבה שקד כי "ההסתה הפרועה משולחת כל רסן שמשתוללת בנינו בתקופה האחרונה חייבת להיפסק. אני מוכנה לקבל ויכוח פוליטי אבל הוויכוח הזה חצה את הקווים האדומים מזמן".

ח"כ איילת שקד. ראובן קסטרו
"אין פה 'טובים' מול 'רעים'". שקד/ראובן קסטרו

בהמשך לביקורת של שקד, גם ח"כ ניר אורבך (ימינה) הגיב היום בפתח דיון בוועדת הכנסת שבראשה הוא עומד לנאומו של לפיד במליאה אתמול. "כולנו זוכרים את הימים ההם של שסע ופילוג בעם ישראל", אמר אורבך "אני, כבן הציונות הדתית וכאיש המחנה הלאומי, הרגשתי רדוף לאחר הרצח.
נעשתה הכללה גסה ורעה וסימנו את כולנו כרוצחים. אי אפשר היה לעלות לאוטובוס באותם ימים בלי שיסתכלו עלינו בתיעוב. הייתי בהפגנות. מעולם לא הסתתי ומעולם לא קיללתי".

ח"כ אורבך הוסיף ואמר כי "אנשי השמאל מבחינתי היו תמיד אחים. גם אם טועים, אחים! הצטרפתי לממשלה הזו כי האמנתי ואני עדיין מאמין שאפשר לעשות ביחד דברים טובים לעם ישראל. קיויתי שסוף סוף אחרי 26 שנים יום הזיכרון לרבין יהיה באמת יום אבל לאומי שכלל אזרחי ישראל ירגישו שהוא שלהם. אני לא מצפה ממי שלא בממשלה להתנהג באחריות לאומית. אני כן מצפה מחברי בקואליציה ובממשלה לפעול באמת לשינוי ולריפוי".

ח"כ קרן ברק (ליכוד) הביעה צער בנאומה על שייוכו של יום הזיכרון לרצח יצחק רבין רק לצד אחד של המפה הפוליטית: "נאום אחרי נאום אחרי נאום גורם לנו להרגיש לא נוח. את מי זה משרת?".

לפיד נשא אתמול נאום תקיף ובו אמר כי "יש קו ברור בין רצח רבין לשנה האחרונה, שניהם חלק מהמאבק הישראלי הגדול, הוא לא בין ימין לשמאל, אלא בין אנשים שמאמינים בדמוקרטיה לבין אנשים שמנסים להרוס אותה. רבין לא נרצח בידי הימין, ימין אמיתי הוא דמוקרטי, אלא בידי מי שלא מוכן לקבל את הדמוקרטיה הישראלית. אם מישהו אומר לעצמו שהרוב לא קובע, הוא לא באמת במחנה הלאומי - הוא לאומן קיצוני ומסוכן. במקום לאהוב את המדינה הוא שונא את מי שלא חושב כמוהו", אמר לפיד.

עוד בוואלה!

בנט בטקס האזכרה לרבין בהר הרצל: "אסור לקרוע את העם, אסור לשרוף את הבית"

לכתבה המלאה
יאיר לפיד במהלך נאומו בכנסת 18 באוקטובר 2021. דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
לפיד בכנסת, אתמול/נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החוץ הוסיף כי "צאצאיו האידיאלוגים של יגאל עמיר יושבים היום בכנסת ישראל. אלמלא חוללנו את הנס של ממשלת השינוי הם היו יושבים בממשלה".

בהמשך עלה הורוביץ וטען במליאה כי "מורשת רבין היא השקפת עולם ערכית, מוסרית ומעשית. היא ההבנה שמדינה דמוקרטית אינה יכולה לשלוט על עם אחר, היא ההכרה שהכיבוש מנוגד לעקרונות הציונות, שאי אפשר לקיים מדינה דמוקרטית ויהודית תוך המשך השליטה על עם אחר. רבין היה ראש הממשלה הישראלי הראשון שהכיר במציאות הזו והכיר בצורך לסיים את השליטה בשטחים ולקיים מו"מ לשלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully