וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: על ארה"ב לספק ערבויות שלא תפרוש שוב מהסכם הגרעין

עודכן לאחרונה: 8.11.2021 / 12:53

טהראן הציבה לוושינגטון כמה תנאים לקראת חידוש השיחות בווינה, כולל אחד שממשל ביידן אינו יכול להבטיח. היא דורשת את הסרת כל הסנקציות שהטיל ממשל טראמפ ושארה"ב "תכיר באשמה" בפרישתה מההסכם

בווידאו: דובר משרד החוץ באיראן על שיחות הגרעין/צילום: רויטרס

איראן אמרה היום (שני) כי על ארצות הברית לספק ערבויות לכך שהיא לא תנטוש שוב את הסכם הגרעין, אם השיחות בווינה יצליחו. עם זאת, לממשלו של ג'ו ביידן אין דרך להבטיח זאת, מאחר שהעסקה שנחתמה בין המעצמות לטהראן ב-2015 מעולם לא אושררה בקונגרס.

השיחות העקיפות בין איראן לארצות הברית, שנתקעו ביוני לאחר בחירתו של איש הדת הקיצוני איברהים ראיסי לנשיא איראן, אמורות להתחדש ב-29 בנובמבר. הצדדים מנסים לגבש פתרון שיאפשר לארצות הברית לשוב להסכם, שממנו פרש הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ב-2018, ולהסיר את הסנקציות מאיראן, בתמורה לחזרתה לקיום תנאי ההסכם.

דובר משרד החוץ של איראן, סעיד חטיבזאדה, הוסיף כי וושינגטון חייבת להסיר את כל הסנקציות ב"הליך בר-אימות" וכי עליה "להכיר באשמתה בפרישתה מההסכם". חטיבזאדה הוסיף כי עלי באגרי-קאני, ראש צוות המשא ומתן הגרעיני של איראן, יבקר השבוע בבירות של שלוש המדינות האירופיות - בריטניה, גרמניה וצרפת - החברות בהסכם הגרעין.

ציון 42 שנה ליציאת ארה"ב מאיראן, טהראן , 4 בנובמבר 2021. רויטרס
הפגנות בטהראן נגד ארה"ב וישראל בטהראן לציון 42 שנה להשתלטות על השגרירות, בשנה שעברה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully