וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: שיחות הגרעין עם המעצמות יחודשו ב-29 בנובמבר

3.11.2021 / 21:18

ראש צוות המו"מ של טהראן הגיע לסיכום עם שליח האיחוד האירופי על חידוש המשא ומתן בווינה אחרי חודשים ארוכים של קיפאון. ארה"ב בירכה, אך הדגישה: על השיחות להתחיל בדיוק בנקודה שבה הן הופסקו ביוני, חלון ההזדמנויות לא יהיה פתוח לעד

בווידאו: דובר משרד החוץ באיראן על שיחות הגרעין/צילום: רויטרס

איראן הודיעה הערב (רביעי) כי שיחות הגרעין עם המעצמות יחודשו ב-29 בנובמבר בווינה. ההודעה נמסרה על ידי ראש צוות המשא ומתן הגרעיני של טהראן, עלי באגרי קאני, אחרי שיחות שקיים עם שליח האיחוד האירופי לשיחות, אנריקה מורקה. השיחות הופסקו ביוני, לפני הבחירות לנשיאות איראן, שבהן ניצח איש הדת הקיצוני איברהים ראיסי.

"הסכמנו להתחיל המשא ומתן ב-29 בנובמבר בווינה במטרה להסיר את הסנקציות הלא חוקיות והלא הומניות ", צייץ קאני.

בוושינגטון, משרד החוץ מסר כי הוא מברך על ההודעה של האיחוד האירופי על תיאום השתתפותה של איראן בשיחות, שאותן יוביל מהצד האמריקני השליח המיוחד לנשוא האיראני, רוב מאלי. "כדי שהשיחות יצליחו, הן צריכות להתחיל בדיוק היכן שסבב השיחות השישי בווינה הסתיים", מסר דובר משרד החוץ, נד פרייס, בתדרוך לעיתונאים. לדבריו, וושינגטון עוד מאמינה כי ניתן להשיג וליישם במהירות הבנות על חזרה הדדית להסכם הגרעין.

"אנחנו מאמינים שאם האיראנים רציניים, אנחנו יכולים להצליח לעשות זאת בתוך זמן קצר יחסית", הוסיף פרייס, שהדגיש באותה נשימה כי "חלון ההזדמנויות לא יהיה פתוח לעד, במיוחד אם איראן תמשיך לנקוט צעדים פרובוקטיביים".

Iranian President Ebrahim Raisi visits the Bushehr nuclear power plant, in Iran, October 8, 2021. Official Presidential Website/Handout via REUTERS. THIS IMAGE HAS BEEN SUPPLIED BY A THIRD PARTY. NO RESALES. NO ARCHIVES. רויטרס
איראן הקשיחה את עמדותיה. ראיסי בסיור בכור בבושהאר, בחודש שעבר/רויטרס

ארצות הברית, תחת ממשלו של הנשיא הקודם דונלד טראמפ, פרשה ב-2018 מההסכם והטילה מחדש סנצקיות על איראן, שבתגובה הפרה את רוב התחייבויותיה והאיצה את העשרת האורניום. הממשל הנוכחי בוושינגטון של הנשיא הדמוקרטי ג'ו ביידן מעוניין לשוב להסכם שנחתם ב-2015, אך איראן מתעקשת שעליו להסיר את כל העיצומים ולהבטיח שנשיא עתידי לא יוכל לנטוש שוב את העסקה.

כל ששת הסבבים עד כה לא היו ישירים, והתנהלו בחילופי מסרים שהעבירו הנציגים האירופים בין האמריקנים והאיראנים. גם סין ורוסיה, החברות בהסכם הגרעין, משתתפות בשיחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully