וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני חידוש שיחות הגרעין: ארה"ב הטילה סנקציות על מערך המל"טים של איראן

עודכן לאחרונה: 29.10.2021 / 19:44

העיצומים כוונו נגד גורמים וחברות הקשורות לתכנית כלי הטיס הבלתי-מאוישים של משמרות המהפכה, שלפי וושינגטון תקפו כוחות אמריקניים וספינות באזור המפרץ. אותם מל"טים סופקו גם לחיזבאללה וחמאס

בווידאו: תחנות דלק באיראן הושבתו בעקבות מתקפת סייבר/צילום: רויטרס

ארצות הברית הטילה היום (שישי) סנקציות על תכנית המל"טים של איראן, ימים אחרי שטהראן הודיעה ששיחות הגרעין יחודשו עד סוף חודש נובמבר. משרד האוצר בוושינגטון אמר כי משמרות המהפכה השתמשו בכלי טיס בלתי-מאויישים קטלניים כדי לתקוף כוחות אמריקניים וספינות באזור המפרץ.

לפי הודעת משרד האוצר, המל"טים האיראניים סופקו לחיזבאללה, חמאס, החות'ים בתימן ונצפו גם באתיופיה, שבה מנהלת הממשלה מלחמה במורדים בתיגראי. בשבוע שעבר הותקף בסיס א-תנף בסוריה, שבו מוצבים כוחות אמריקניים, על ידי מל"טים איראניים ששוגרו ככל הנראה על ידי המיליציות הנאמנות לה בסוריה.

מל"טים בתרגיל של איראן, 15 בינואר 2021. AP
מל"טים בתרגיל של איראן. ינואר 2021/AP

העיצומים הוטלו על ארבעה אנשים, כולל על מפקד מבצעי המל"טים במשמרות המהפכה, גנרל סעיד אקאג'אני, ועל שתי חברות שמספקות מרכיבים לייצור כלי הטיס ומסייעות לפיתוחם. במשרד האוצר האשימו את אקאג'אני באחריות למתקפת המל"טים על מתקני הנפט בערב הסעודית ב-2019 ולתקיפת הספינה לחופי עומאן בחודש יולי השנה, שבה נהרגו שני אנשי צוות. הספינה הופעלה על ידי חברה שבבעלות חלקית של איל עופר.

שר הביטחון, בני גנץ, חשף במהלך החודשים האחרונים מידע על תכנית המל"טים של איראן, וגם ציין את שמו של סעיד אקאג'אני כאחראי בין היתר לתקיפת האונייה "מרסר סטריט" במפרץ עומאן. בחודש שעבר, בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור (ICT) באוניברסיטת רייכמן, דיבר שר הביטחון על בסיס האימונים וההכשרות המרכזי בבסיס "כאשאן", הנמצא צפונית לעיר אספהאן. גנץ אמר אז כי הבסיס רחב ההיקף הוא "אבן הראשה של מערך ייצוא הטרור האווירי האיראני באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully