וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 נשים אפגניות הוזמנו לבית לקראת "טיסת פינוי". כולן נרצחו במקום

בטליבאן אמרו כי שני חשודים נעצרו, לאחר שגופותיהן של ארבע נשים, בהן פעילת זכויות, נמצאו בבית בעיר הצפונית מאזר-אי-שריף. "אני כל הזמן מפחדת שמישהו יגיע לדלת שלי", סיפרה עובדת בארגון בינלאומי, שלדבריה קיבלה שיחת טלפון חשודה דומה

בווידאו: הפגנת נשים וילדים נגד הפגיעה בזכויות נשים תחת משטר הטאליבן/צילום: רויטרס

ארבע נשים נרצחו בעיר מזר-א-שריף שבצפון אפגניסטן, ולפחות אחת מהן זוהתה בתור פעילת זכויות נשים. דובר משרד הפנים של טליבאן אמר אתמול (שבת) כי שני חשודים נעצרו לאחר שהגופות נמצאו בבית בעיר, והם הודו בחקירתם כי הם הזמינו את הנשים למקום.

דובר משרד הפנים לא נקב בשמות הקורבנות, אך מקורות בעיר הצפונית אמרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי אחת מהן הייתה, פרוזן סאפי, פעילת זכויות נשים ומרצה באוניברסיטה. בנוסף לכך, שלושה מקורות במזר-א-שריף אמרו לסוכנות הידיעות כי הם שמעו שהנשים קיבלו שיחה שלכאורה הזמינה אותן להצטרף לטיסת פינוי מהמדינה ונאספו על ידי מכונית - ובסופו של דבר הן נרצחו.

"הכרתי את אחת הנשים האלה, פרוזן סאפי", אמרה עובדת בארגון בינלאומי לסוכנות הידיעות הצרפתית, שדיברה בעילום שם. "היא גם הייתה פעילה של נשים, ידועה מאוד בעיר".

היא סיפרה כי לפני שלושה שבועות היא קיבלה בעצמה טלפון ממישהו שטען שהוא יכול לסייע לה להימלט מאפגניסטן. "הוא ידע עליי הכול, ביקש ממני לשלוח את המסמכים שלי, רצה שאמלא שאלון, והעמיד פנים שהוא פקיד במשרד שלי האחראי על מתן מידע לארצות הברית לצורך הפינוי שלי", אמרה.

לאחר שהתעוררו אצלה חשדות, היא חסמה את האדם שהתקשר אליה, וכעת היא חיה בפחד. היא הייתה בהלם כששמעה על ארבעת מעשי הרצח. "כבר הייתי מפוחדת," היא אמרה. "מצבי הנפשי לא טוב כיום. אני כל הזמן מפחדת שמישהו יגיע לדלת שלי, ייקח אותי למקום כלשהו ויירה בי".

אישה חולפת על פני ציור קיר בכביש במאזר-אי-שריף, אפגניסטן, 31 באוקטובר 2021. WAKIL KOHSAR/AFP, GettyImages
אישה חולפת על פני ציור קיר בעיר מזר-א-שריף, בחודש שעבר/GettyImages, WAKIL KOHSAR/AFP

טליבאן, שכבש את אפגניסטן באוגוסט לאחר מלחמה של 20 שנה בממשלה שנתמכה על ידי ארצות הברית, הוא ארגון אסלאמיסטי קיצוני. תחת משטרו הקודם בשנות ה-90, נשים הודרו לחלוטין מהחיים הציבוריים ומאז חזרתו לשלטון פעילות זכויות רבות נמלטו מהמדינה.

קבוצות של נשים שנותרו באפגניסטן הפגינו בקאבול אחרי נפילתה בידי טליבאן בדרישה לכבד את זכויותיהן ולאפשר לבנות ללמוד בבתי ספר ציבוריים. לוחמי טליבאן פיזרו בכוח חלק מההפגנות, והממשלה איימה לעצור כל עיתונאי שמסקר אותן.

עם זאת, מנהיגי טליבאן מתעקשים שהלוחמים אינם מורשים להרוג פעילים, והבטיחו להעניש את כל מי שיעשה זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully