וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע משולב בקאבול: 25 הרוגים במתקפה על בית חולים צבאי

עודכן לאחרונה: 2.11.2021 / 17:39

המתחם בבירת אפגניסטן הותקף על ידי כמה מחבלים, ככל הנראה חברי דאעש, ושני פיצוצים עזים הרעידו את המקום. עוד לפחות 50 איש נפצעו בפיגוע, שחושף שוב את הקושי של טליבאן לייצב את המדינה לאחר שכבש אותה באוגוסט

בווידאו: פיגוע בבית החולים הצבאי בקאבול/מתוך טוויטר

לפחות 25 בני אדם נהרגו היום (שלישי) ו-50 נפצעו בפיגוע התאבדות וירי בבית החולים הצבאי הגדול ביותר בקאבול, בירת אפגניסטן - כך אמר גורם ביטחוני בטליבאן ביום שלישי, שדיבר בעילום שם. בילאל קרימי, דובר של טליבאן, אמר כי ארבעה מחבלים נהרגו בידי כוחות הארגון ומחבל חמישי נתפס.

שום ארגון לא קיבל בשלב זה אחריות על המתקפה, אך שלוחת דאעש במדינה ביצעה פיגועים קטלניים רבים בחודשים האחרונים והיא נוהגת להוציא לפועל מתקפות משולבות מסוג זה.

דובר משרד הפנים אמר כי שני פיצוצים התרחשו בכניסה לבית החולים סרדאר מוחמד דאוד חאן, שבמרכז קאבול, וכוחות הביטחון נשלחו לאזור. ארגון הסיוע האיטלקי "אמרג'נסי", המנהל בית חולים לנפגעי טראומה כשלושה ק"מ ממקום הפיצוץ, אמר כי עד כה הובאו אליו תשעה פצועים.

לוחם טליבאן שנפצע בפיגוע בבית חולים בקאבול, אפגניסטן, 2 בנובמבר 2021. רויטרס
לוחם פצוע של טליבאן מפונה מזירת הפיגוע, היום/רויטרס

תמונות שתועדו על ידי תושבים בקאבול הראו עשן מיתמר בשמי האזור, סמוך למתחם הדיפלומטי לשעבר ברובע ווזיר אכבר חאן. עדי ראיב סיפרו שראו לפחות שני מסוקים חגים בשמיים. סוכנות הידיעות הרשמית בחטאר ציטטה עדי ראיה שאמרו כי כמה לוחמי דאעש חדרו לבית החולים והתעמתו עם כוחות הביטחון.

איש צוות בבית החולים, שהצליח להימלט, סיפר שהוא שמע פיצוץ גדול ולאחר מכן הנתנהלו חילופי אש במשך כמה דקות. לדבריו, בחלוף כעשר דקות, אירע פיצוץ שני, גדול יותר. לדבריו, לא ברור אם הפיצוצים והירי היו בתוך המתחם הגדול של בית החולים.

המתקפה היום מצטרפת לרשימה הולכת וגדלה של פיגועים קשים שאירעו באפגניסטן מאז שטליבאן הפיל את הממשלה הנתמכת על ידי המערב באוגוסט. אלו שחקו את טענת הארגון הקיצוני שהוא ישיב את הביטחון לאפגניסטן לאחר עשרות שנות מלחמה.

בית חולים לילדים שנפגע במהלך פיגוע בקאבול, אפגניסטן, 2 בנובמבר 2021. רויטרס
המתחם הותקף על ידי דאעש ב-2017. בית החולים לילדים הסמוך לאזור הפיגוע, היום/רויטרס

שלוחת דאעש באפגניסטן היא אויבת של טליבאן, והיא ביצעה כמה פיגועים במסגדים שיעיים וביעדים אחרים מאז נפילת קאבול באוגוסט. דאעש אחראי לפיגוע קודם בבית החולים, ב-2017, אז נהרגו יותר מ-30 בני אדם. בעולם עוקבים בדאגה אחרי התחזקותה של שלוחת המדינה האסלאמית באזור, מחשש שאפגניסטן תשוב להיות מקום מפלט של ארגוני טרור כפי שהיה כשאל-קאעדה תקף את ארצות הברית ב-2001.

הדאגה החריפה בעקבות קריסתה הכלכלית של אפגניסטן, המאיימת על מיליוני אזרחים לקראת החורף והותירה אלפי לוחמים לשעבר ללא תעסוקה. הקהילה הבינלאומית הקפיאה את הסיוע לאפגניסטן לאחר הנסיגה הכאוטית של הכוחות הזרים והשתלטותו המהירה של טליבאן על המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully