וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירת המחבל שהרג את עמית בן יגאל לפתוח את קברו - נדחתה: "הקבר זה לא צידנית"

עודכן לאחרונה: 1.11.2021 / 14:23

בעתירתו דרש נזמי אבו-בכר לפתוח את קברו של בן יגאל ולהוציא משם את הקסדה שחבש בעת שנפל. עו"ד מחאג'נה המייצג את המחבל נזמי אבו-בכר אמר כי "הקסדה זה חומר חקירה מהותי שיכול להביא ולעזור לנאשם במשפטו ולהביא לזיכויו". אביו של הלוחם עמית בן יגאל: "רגשות מעורבים"

בווידאו: אביו של עמית בן יגאל מגיב להחלטת בג"ץ לדחות את עתירת המחבל ולא לפתוח את קבר בנו/מערכת וואלה!

בג"ץ דחה היום (שני) על הסף את עתירתו של נזמי אבו-בכר, המחבל שמואשם ברציחתו של לוחם סיירת גולני, עמית בן יגאל. בעתירתו דרש אבו-בכר לפתוח את קברו של בן יגאל ולהוציא משם את הקסדה שחבש בעת שנפל, מה שלטענת עורך הדין שלו יכול לעזור בחקירה ואולי להביא לזיכויו.

ברוך בן יגאל, אביו של עמית בן יגאל סיפר כי "כרגע קיבלנו את ההחלטה פה אחד שהעתירה המחבל נדחתה. זה לא פשוט, אנחנו ברגשות מעורבים. עצם הבקשה לפתוח קבר של חלל צה"ל היא הזויה, זה לא הגיוני ולא אנושי, אי אפשר ככה לעשות. אנחנו בני אדם ולא קברנו סתם, הקבר זה לא צידנית שאפשר לפתוח אותה, זה קבר של חלל צה"ל, אסור לנגוע בדבר כזה".

במהלך הדיון, השופטים שאלו את עו"ד חאלד מחאג'נה, המייצג את אבו-בכר, מדוע בג"ץ צריך להתערב בהליך הפלילי, מאחר וגם אם יש טענות על החלטת בית המשפט הצבאי, ניתן להגיש ערעור לערכאה יותר נמוכה. "מדוע בית משפט בשבתו כבית משפט גבוה לצדק צריך להתערב בהחלטת ביניים במשפט פלילי? בפרט שמדובר בבתי משפט באיזור ששם ההתערבות יותר מוגבלת? שאל השופט פוגלמן.

עמית בן יגאל, נהרג בפעילות בכפר יעבד. פייסבוק, אתר רשמי
בן יגאל/אתר רשמי, פייסבוק

עו"ד מחאג'נה: "אנו מדברים על תיק רצח. אחרי שעברנו על חומר הראיות לשיטתנו הקסדה זה חומר חקירה מהותי שיכול לעזור לנאשם במשפטו ולהביא לזיכויו".

השופטים סירבו לבקשתו של מחאג'נה לטעון טענות לגוף העתירה, וכך גם לברוך בן יגאל, אביו של עמית, לומר דברים לבית המשפט, מאחר והתביעה נדחתה על הסף.

נזמי אבו בכר החשוד ברצח החייל עמית בן יגאל, בית הדין הצבאי סאלם, 25 ביוני 2020. פול, צילום מסך
ברוך בן יגאל/צילום מסך, פול

בן יגאל נהרג מפגיעת אבן שהושלכה על ראשו במהלך פעילות מבצעית למעצר חשודים בכפר יעבד שבשומרון בחודש מאי, 2021. לדברי גורמי צבא, לפני חציית קו הבתים הראשון בכפר שמע בן יגאל רעש מאחד הגגות. הוא הרים את ראשו והפנה את נשקו כלפי מעלה כדי לברר מה מתרחש - כשמחבל הפתיע אותו והשליך בעוצמה אבן גדולה שלא פגעה בו, ואז אבן גדולה נוספת שפגעה בראשו. לפי עדויות חבריו של החייל, הקסדה שחבש לא הועילה מאחר שפניו היו חשופות בזמן הפגיעה.

בן יגאל התמוטט וחבריו, שהספיקו לירות לעבר המחבל, ניגשו אליו להגיש עזרה ולהזעיק סיוע רפואי. הוא הועבר לנקודת פינוי במרחק כמה דקות מהכפר, פונה על ידי ניידת טיפול נמרץ למנחת בגזרת חטיבת מנשה ומשם הוטס אל בית החולים רמב"ם. אולם, שם קבע הצוות הרפואי מותו.

  • עוד באותו נושא:
  • גולני
  • בגץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully