וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברלנד נחקר בחשד למעורבות בפרשת הרצח וההיעלמות לפני 30 שנה

עודכן לאחרונה: 1.11.2021 / 15:58

ברלנד, המוחזק בבית הכלא ברמלה, חזר בשבוע שעבר לכלא לאחר ששהה במעצר בית בשל מצבו הרפואי, ונחקר בימ"ר ירושלים. הצעד מצטרף למעצרים נוספים שבוצעו בשבועיים החולפים במסגרת חקירת הרצח של מנהל הישיבה אבי אדרי והיעדרות הנער ניסים שטרית באזור ירושלים

בווידאו: חסידיו של ברלנד במחאה מול מגרש הרוסים/צילום: שלומי הלר ותוכן גולשים - שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

אליעזר ברלנד, המוחזק בבית הכלא ברמלה, נחקר היום (שני) בחשד למעורבות בפרשת הרצח והחטיפה לפני 30 שנה. ברלנד חזר בשבוע שעבר לכלא לרצות את מאסרו לאחר ששהה במעצר בית בשל מצבו הרפואי. היום הועבר לחקירה בימ"ר ירושלים. אשתו, נעצרה אף היא ובמהלך מעצרה נרשמו עימותים עם תומכיו של ברלנד.

אתמול המשטרה עצרה שני חשודים נוספים, בחשד למעורבותם במקרי רצח והיעדרות. החשודים, תושבי ירושלים בשנות השישים והשבעים לחייהם, הועברו לחקירה ביחידה המרכזית במחוז ירושלים. השניים היו מקורבים בעבר לברלנד ובכירים בקהילה. מעצרים אלו מצטרפים לשישה מעצרים נוספים שבוצעו בשבועיים החולפים במסגרת חקירת אותם תיקים.

מעצרו של אחד החשודים שנעצר אתמול הוארך עד יום חמישי. סנגורו, עו"ד דותן דניאלי טען כי במהלך עימות שהתקיים אתמול בין החשוד לחשודה בתיק, הוצפה גרסה לפיה הוא שימש כנהג של נערת הפיתוי לדירה אליה הובל ניסים שטרית לאחר מכן. בחקירה הטיחה בו האישה "תציל את עצמך - אתה בסך הכול היית הנהג".

ברלנד עם הגעתו לחקירה בפרשת ההעילמות לפני שלושים שנה בימ"ר 1 בנובמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
ברלנד, היום/פלאש 90, יונתן זינדל
חסידו של הרב ברלנד במהלך מחאה על מעצרו מול מגרש הרוסים בירושלים 1 בנובמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
חסידיו של הרב ברלנד/פלאש 90, יונתן זינדל

חסידיו של ברלנד נקראו לקיים מחאה המונית מול מגרש הרוסים, מקום מעצרו. "פשע מזעזע נעשה פה", אמרו. "יש פה מטרה וזה הרב ברלנד".

עצור נוסף בפרשה חתם בשבוע שעבר על הסכם עד מדינה. במהלך הדיונים בבית משפט עלה כי לפחות שניים מהחשודים שיתפו פעולה בחקירות ונידבו פרטים לצוות החקירה על האירועים. בשבועיים החולפים בוצעו כמה עימותים בין החשודים, והציגו את גרסתם בפני חוקרי המשטרה. בעקבות ההתקדמות בחקירה אמר נציג המשטרה כי "אני יכול לומר שיש כבר התפתחויות. פעולות החקירה חיזקו את החשד".

בווידאו: הוארך מעצרם של שני חשודים נוספים בפרשת הרצח והיעלמות לפני 30 שנה/צילום: רוני נכפו

חקירת היעלמותו של ניסים שטרית בן ה-17 קשה ומורכבת יותר עבור אנשי היחידה החוקרת, וזאת בשל העובדה שאיסוף ממצאים פורנזיים ואיתור המבצעים - ללא גופה ומקום ספציפי שניתן לסרוק - אתגרה מאוד את צוות החקירה ואפשרה עד היום למעורבים לחמוק מהדין.

אבי אדרי. מערכת וואלה!, אתר רשמי
אבי אדרי/אתר רשמי, מערכת וואלה!
חסידו של הרב ברלנד במהלך מחאה על מעצרו מול מגרש הרוסים בירושלים 1 בנובמבר 2021. שלומי הלר
חסידיו של ברלנד מול מגרש הרוסים, היום/שלומי הלר

מרבית החשודים שנעצרו עד כה הצטרפו לקהילת שובו בנים בשנות ה-80 וחלקם נחשבו לבכירים בקהילה ולמקורבים לאליעזר ברלנד. בהמשך עזבו את הקהילה בזה אחר זה, חלקם במהלך העשור האחרון.

בקהילת שובו בנים ונאמניו של ברלנד סבורים כי פתיחת חקירת הרצח והיעלמות מחדש נועדה לקשור את ברלנד לאירועים ולגרום להשארתו בתוך כותלי הכלא, לשם הוא צפוי להיכנס בשבוע הבא לשם ריצוי עונשו.

החקירה התפרסמה לפני כשבועיים אז נעצרו שני גברים ואישה מקהילת שובו בנים של ברלנד. לפי החשד, לשלושה היה תפקיד ברצח של אבי אדרי ובהיעלמות הנער ניסים שטרית.

בחודש ינואר 1986 נעלם ניסים שטרית, צעיר חרדי בן 17 לאחר שקבע להיפגש עם מייק, אדם שנפגש עם שטרית וחבריו שבוע קודם לכן. לפי עדויות ופרסומים באותה תקופה, שטרית הותקף באלימות קודם לכן על ידי משמרות הצניעות שפעלו באותה עת ברחוב החרדי. הניסיונות במהלך השנים לאתר את מייק, הגבר האלמוני, נקלעו למבוי סתום.

גופתו של אבי אדרי אותרה בשנת 1990. אדרי היה מנהל ישיבה בירושלים וגופתו נמצאה מוטלת ביער. שני הגברים חשודים במעורבות בשני המקרים, בעוד האישה חשודה כי ניסתה לפתות את הנער לבקשת המעורבים בהיעלמותו.

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • רמלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully