וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי העולם התאספו בוועידת האקלים בגלזגו; בנט: "נתרום למאבק את המוחות הישראליים"

ביומה השני של הוועידה, התכנסו שורת מנהיגים לשאת הצהרות בעניין משבר האקלים. רה"מ אמר בנאומו כי הוא מתכוון לדחוף את ההיי-טק הישראלי לפתח טכנולוגיות שיסייעו בהתמודדות עם המשבר. ביידן: "עשור מכריע לפנינו". ג'ונסון: "כאן כדי להציל את העולם כמו ג'יימס בונד"

בווידאו: נאום בנט בוועידת האקלים בגלזגו/צילום: רויטרס

אירוע הפתיחה של ועידת האקלים בגלזגו מתקיים היום (שני) בטקס חגיגי, במהלכו נושאים נאומים שורת מנהיגים ממדינות העולם. ראש הממשלה נפתלי בנט היה בין הנואמים בכנס, והוא אמר כי הוא מתכוון לדחוף את תעשיית ההיי-טק הישראלית לפתח טכנולוגיות שיסייעו בהתמודדות עם משבר האקלים. בנט הודיע כי ישראל מתחייבת לצמצם את פליטת גזי החממה לאפס עד שנת 2050 ותפסיק בהדרגה את השימוש בפחם עד שנת 2025.

"אבל, בואו נודה על האמת - ישראל היא מדינה קטנה. אנחנו מהווים פחות משליש מגודלה של סקוטלנד. טביעת הרגל הפחמנית שלנו אולי קטנה, אבל ההשפעה שלנו על שינויי האקלים - יכולה להיות אדירה", אמר בנט. "עלינו לתרום את מקור האנרגיה היקר ביותר של ישראל: האנרגיה והמוח של אנשינו. זה המקום שבו ישראל יכולה לעשות שינוי אמיתי".

בנט אמר כי שינוי התנהגותי אינו מספיק כדי להתמודד עם משבר האקלים ולכן יש צורך בטכנולוגיות חדשות. "זו הסיבה שאני אומר ליזמים ולאנשי החדשנות שלנו: אתם יכולים להיות מה שעושה את השינוי. אתם יכולים לעזור להציל את הפלנטה שלנו", אמר ראש הממשלה. "במקום לבנות עוד אפליקציה מרשימה, תוכלו להשיק סטארט-אפים שיעזרו לפתור את האיום העולמי הזה".

הוא ציין עוד כי הוא הקים צוות משימה מיוחד שתפקידו להזרים כספים לחברות היי טק שרוצות לפתח פתרונות להתמודדות עם משבר האקלים ולסייע להם להתגבר על בירוקרטיה. "ישראל היא 'אומת חדשנות האקלים' ואנחנו מוכנים להוביל את הדרך", אמר בנט.

ראש הממשלה, נפתלי בנט נואם בפסגת האלקים בגלזגו. AP
בנט, הערב/AP
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, נואם בוועידת האו"ם לשינוי אקלים 1 בנובמבר 2021. AP
נשיא ארה"ב בוועידת האקלים, הערב/AP

ראשון הנואמים היה נשיא ארצות הבירת ג'ו ביידן, שהזהיר מהמצב הנתון, "העשור הקרוב יהיה מכריע", אמר ביידן, "אנחנו חייבים לפעול ואין לנו זמן לבזבז".

את פניהם של מנהיגי העולם קיבלו ראש הממשלה של בריטניה בוריס ג'ונסון ומזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש. ג'ונסון פתח את נאומי המנהיגים לפני הטקס המרכזי: "בוא נציל את הכוכב", אמר.

ראש הממשלה נפתלי בנט משתתף גם הוא בוועידה וערך סבב פגישות עם מנהיגים מהעולם וצפוי לנאום בוועידה. בין המנהיגים איתם נפגש נשיא צרפת עמנואל מקרון, ראש הממשלה של בריטניה בוריס ג'ונסון ומזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש.

ג'ונסון פתח את נאומי המנהיגים: "ברוכים הבאים לגלזגו ולסקוטלנד שידועה בבנה המפורסם ג'ייימס בונד, הידוע כמי שמציל את העולם. אנחנו כאן כדי להציל את העולם כמותו, אבל אין לנו כפתור קסמים".

ועידת האקלים בגלזגו | ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון בפתח נאומו 1 בנובמבר 2021. AP
ג'ונסון, הערב/AP

לצפייה בגלריה מהוועידה

בנט ומקרון בפתח פגישתם/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח
בווידאו: ג'ונסון בפתח ועידת האקלים/צילום: רויטרס

ג'ונסון המחיש את משבר האקלים בכך שאמר: "עוד שתי מעלות ואנחנו מסכנים את מאגרי המזון שלנו. ארבע מעלות ו'נגיד שלום' לערים שנגחאי ואלכסנדריה. ככל שנאחר בפעולה המצב יהיה חמור יותר. אם ניכשל במשימה ילדינו לא יסלחו לנו. הם יגידו שבגלזגו מנהיגי העולם לא הצליחו לפעול".

"בואו נציל את הכוכב", הפציר ג'ונסון. "זה יהיה קשה, אבל זה אפשרי".

כמו שאר מנהיגי העולם, נפגש בנט עם כמה ממנהיגי העולם, בהם ראש הממשלה של אוסטרליה סקוט מוריסון: "אני שמח מאוד לראותך. אנחנו רואים בך כידיד ותומך גדול, ורואים באוסטרליה חברה גדולה. התחייבנו ליעד של 0 פליטת גזי חממה עד שנת 2050. זה לא צריך להיות נושא פוליטי, זה לא עניין של שמאל וימין. מדובר על העתיד שלנו".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, במהלך פגישתו עם עמיתו ראש האוסטרלי, סקוט מוריסון, בוועידת האו"ם לשינוי אקלים 1 בנובמבר 2021. עומר מירון, לשכת העיתונות הממשלתית
בנט ומוריסון/לשכת העיתונות הממשלתית, עומר מירון
ראש הממשלה, נפתלי בנט, בפגישה עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון, בוועידת האו"ם לשינוי אקלים 1 בנובמבר 2021. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
מקרון ובנט/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

"התרומה הייחודית שלנו אינה טביעת הרגל הפחמנית, מכיוון שאנו מדינה די קטנה. זה עניין של רתימת האנרגיה של 'אומת הסטארט-אפ' לשמירה על כדור הארץ". בנט ניצל את המפגש עם מוריסון וביקש ממנו לפעול לגינוי נחרץ של איראן במסגרת מפגש מועצת הנגידים (BOG) הקרוב של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), שצפוי להתקיים בהמשך החודש.

עוד ביקש ראש הממשלה כי אוסטרליה תגדיר את חיזבאללה, על כל אגפיו, כארגון טרור באופן רשמי, נושא שעומד על הפרק כעת באוסטרליה. לאחר מכן נפגש בנט נשיא צרפת עמנואל מקרון, ראש הממשלה של בריטניה ג'ונסון וראש הממשלה של הודו נרנדרה מודי. בשעות הצהריים צפוי לנאום ראש הממשלה בוועידה ולאחר מכן ימשיך לסדרת פגישות נוספות.

בוריס ג'ונסון בגלזגו. AP
ג'ונסון/AP
ראש הממשלה, נפתלי בנט במהלך הצהרה עם המראתו לועידת האקלים בגלאזגו, סקוטלנד 31 באוטקבר 2021. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
בנט טרם המראתו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

אתמול קבע דוח של ארגון המטאורולוגיה העולמי כי שבע השנים האחרונות היו החמות ביותר שנרשמו אי פעם. הארגון פרסם דוח ביניים לשנה זו בנושא מצב האקלים והוא מבוסס על נתוני תשעת החודשים הראשונים של 2021.

ועידת האקלים של האו"ם בגלזגו שבסקוטלנד נפתחה בהשתתפות נציגים מכ-200 מדינות, שיתכנסו כדי לדון בדרכים לצמצום פליטות גזים מזהמים ובהצלת כדור הארץ. מדענים מזהירים כי מנהיגי העולם חייבים לנקוט צעדים דרסטיים כדי להימנע מקטסטרופה סביבתית לאור ההתחממות הגלובלית שנגרמת משימוש בדלקים מאובנים.

טרם המראתו לסקוטלנד ראש הממשלה נפתלי בנט התעלם בנט מהסוגיות הבוערות לשמם מתכנסת הוועידה. ראש הממשלה התייחס לנושא התקציב שצפוי לעבור בהמשך השבוע. "אנחנו צפויים לשבוע משוגע שיילך וייעשה פרוע יותר ככל שתתקרב ההצבעה על התקציב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully