וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: נגיב לפעולות האחרונות של איראן נגדנו

עודכן לאחרונה: 31.10.2021 / 22:44

נשיא ארה"ב הזהיר את טהראן מפני תגובה למתקפת המל"טים נגד כוחות אמריקניים בסוריה, שבועות לפני שהמו"מ על תכנית הגרעין אמור להתחדש. בלינקן אמר כי כוונותיה של איראן לא ברורות וכי "כל האופציות מונחות על השולחן"

ביידן: מוכנים לשוב למו"מ עם איראן, יש לטפל גם בחתרנותה באזור/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הזהיר הערב (ראשון) כי וושינגטון "תגיב" לפעולות האחרונות של איראן נגדה, כולל מתקפת מל"טים נגד כוחות אמריקניים בסוריה. זאת שבועות לפני שהמשא ומתן על חזרה של שתי המדינות להסכם הגרעין אמור להתחדש לאחר קיפאון של חודשים ארוכים.

ביידן, שאמר את הדברים לקראת המראתו מרומא לוועידת האקלים בגלזו, ומנהיגי מעצמות אירופה קראו אתמול לאיראן לחזור ולמלא את התחייבויותיה בהסכם, שממנו פרש נשיא ארצות הברית קודם דונלד טראמפ, כדי "להימנע מהסלמה מסוכנת".

מוקדם יותר היום אמר שר החוץ של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, כי כוונותיה של איראן לא ברורות וכי ארצות הברית תבחן את "כל האופציות" אם המשא ומתן לא יצלח.

אתמול, במפגן כוח שנועד להעביר מסר לאיראן, טס מפציץ אמריקני בשמי המזרח התיכון כשהוא חולף גם בשמי ישראל בליווי מטוסים של חיל האוויר. גם מטוסי קרב סעודיים, מצריים ובחרניים הצטרפו אל המטוס מדגם B-1B, שטס גם מעל מצרי הורמוז האסטרטגיים.

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן במהלך נאומו בפסגת G-20 ברומא, איטלהי 31 באוקטבור 2021. רויטרס
ביידן במסיבת עיתונאים ברומא בתום פסגת G20, היום/רויטרס

בריאיון לרשת CNN, אמר בלינקן כי וושינגטון מתואמת לחלוטין עם בריטניה, גרמניה וצרפת על המאמצים להשיב את איראן להסכם הגרעין שבו חברות גם רוסיה וסין.

"זה באמת תלוי בשאלה אם איראן רצינית לגבי זה", הוסיף הדיפלומט הבכיר ביותר של ארצות הברית. "כל המדינות שלנו, שעובדות דרך אגב עם רוסיה ועם סין, מאמינות בתוקף כי זאת הדרך הטובה ביותר קדימה, אבל אנחנו עדיין לא יודעים איראן מוכנה לשוב למשא ומתן בצורה משמעותית. אבל אם היא לא, אנחנו מסתכלים יחד על כל האופציות ההכרחיות כדי להתמודד עם הבעיה הזאת".

באיראן דורשים הסרה מלאה של כל הסנקציות שהוטלו עליה מאז הפרישה האמריקנית מהסכם הגרעין ב-2018, אך רק ביום שישי הטיל ממשל ביידן עיצומים נוספים על תכנית המל"טים של הרפובליקה האסלאמית. שר החוץ של איראן, חוסיין-אמיר עבדאללהיאן, אמר היום כי אם וושינגטון רציתי לגבי שיחות הגרעין, ביידן יכול להוציא "צו נשיאותי" ולחזור להסכם מהנקודה שבה היא פרשה ממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully