וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי מעצמות המערב מזהירים את איראן: חיזרו למו"מ כדי למנוע הסלמה

עודכן לאחרונה: 30.10.2021 / 23:40

ביידן, מרקל, מקרון וג'ונסון יצאו בהודעה משותפת בה אמרו כי הם "נחושים למנוע נשק גרעיני מאיראן", בתום פגישה שנועדה לתאם עמדות לאור הקיפאון בשיחות הגרעין. עם זאת, ארבעת המנהיגים הדגישו כי הם עדיין רוצים לנסות להשיג הסכם באמצעות דיפלומטיה: "זו הדרך היחידה"

בווידאו: ישיבת ממשלה חגיגית לפרידה מקאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל/צילום: רוני כנפו ולע"מ

מנהיגי מעצמאות המערב הזהירו הערב (שבת) את איראן כי עליה לחזור למשא ומתן בעניין הסכם הגרעין, וזאת כדי למנוע הסלמה. "נחושים למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני", אמרו הארבעה - נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, נשיא צרפת עמנואל מקרון, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל וראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בהודעה משותפת.

ההודעה התפרסמה בסיום פגישה שערכו ברומא בירת איטליה שנועדה לתאם עמדות לאור הקיפאון בשיחות הגרעין עם איראן. ארבעת המנהיגים ציינו כי הסרה של הסנקציות הבינלאומיות שהוטלו על איראן תתרחש רק אם איראן תשנה כיוון. "אנו קוראים לנשיא ראיסי לחזור למו"מ בדחיפות ולהפגין רצון טוב - זו הדרך היחידה להימנע מהסלמה", הם אמרו.

בהודעתם הביעו הארבעה דאגה עמוקה מההסלמה בתכנית הגרעין האיראנית ומכך שהמדינה החלה להעשיר אורניום לרמה של 60% ולייצר אורניום מתכתי. "לאיראן אין שום צורך אזרחי אמיתי לצעדים מהסוג הזה ששניהם חשובים בייצור נשק גרעיני", אמרו המנהיגים בהודעתם.

ביידן, מרקל, מקרון וג'ונסון בפסגת ה-G20 ברומא, 30 באוקטובר, 2021. רויטרס
ביידן (מימין), מרקל, מקרן וג'ונסון/רויטרס

ביידן, מרקל, מקרון וג'ונסון גם הביעו דאגה מהמגבלות שאיראן מטילה על פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית והדגישו כי אם הצעדים הפרובוקטיבים מצד איראן יימשכו זה יעמיד בסכנה את היכולת לחזור להסכם הגרעין משנת 2015.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ביידן, מרקל, מקרון וג'ונסון בפסגת ה-G20 ברומא, 30 באוקטובר, 2021. רויטרס
מרקל ומקרון. רומא, היום/רויטרס
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל במסיבת עיתונאים בבית הלבן. 15 ביולי 2021. רויטרס
שותפים לחששות. ביידן ומרקל/רויטרס

עם זאת הדגישו ארבעת המנהיגים כי הם עדיין רוצים לנסות להשיג הסכם באמצעות דיפלומטיה. "אנחנו חושבים שניתן לחזור במהירות ליישום הדדי מלא של הסכם הגרעין שמוודא שתכנית הגרעין של איראן תישאר גם בטווח הארוך כאזרחית בלבד", נמסר בהודעה.

ביידן, מרקל, מקרון וג'ונסון ציינו עוד כי הם נחושים לטפל גם בדאגות הביטחוניות מהתנהגותה של איראן במזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully