וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על אף שהוכח כיעיל: ירידה בהיענות לחיסון השלישי בהשוואה למנה הקודמת

עודכן לאחרונה: 1.11.2021 / 11:41

בפילוח של אחוזי ההתחסנות במנה השלישית לפי ערים ויישובים שפרסם משרד הבריאות נמצא פער שבין 20%-80%. הפער הגדול ביותר בין שיעור ההתחסנות במנות הראשונות לבוסטר הוא בשבטים בפזורה הבדואית. לעומתם, היישובים עם הפער הנמוך ביותר הם כוכב יאיר וחשמונאים

בווידאו - מומחי ה- FDA מאשרים את החיסון לבני 11-5 נגד קורונה/צילום: רויטרס

משרד הבריאות פרסם היום (ראשון) את פילוח אחוזי ההתחסנות במנה השלישית נגד נגיף הקורונה לפי ערים ויישובים. לכלל הערים והיישובים נרשמה ירידה של בין 20% ל-80% בין ההיענות לחיסונים הראשונים בתחילת השנה לחיסון הדחף (בוסטר) בחודשים האחרונים.

הערים עם ההיענות הגבוהה ביותר לחיסון השלישי הן כוכב יאיר וחשמונאים עם 75% ו-73% (בהתאמה), כשגם בחיסונים הראשונים הייתה שם היענות גבוהה ביותר של יותר מ90%, כשישנה ירידה של 17%.

היישובים עם ההיענות הנמוכה ביותר למנת הדחף הם השבטים בפזורה הבדואית שהגיעו לשיעור התחסנות של כמעט 1.2% כשבחיסונים הראשונים הייתה שם היענות של 7% - מה שמהווה ירידה של 80%.

מתחם חיסונים לקורונה של קופ"ח כללית, בית הצנחן-רמת גן, 30 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
מתחם חיסונים ברמת גן. ספטמבר/ראובן קסטרו

הערים עם פער גדול בין החיסונים שייכות למגזר הערבי. כך לדוגמה בחיסונים הראשונים בטייבה הייתה היענות של קרוב ל-50% מהתושבים, בחיסון השלישי ההיענות ירדה ל-22% בלבד. נתונים זהים רואים גם בג'לג'וליה ובאום אל-פחם.

מתוך ארבע הערים הגדולות, בבאר שבע ניכר הפער הגדול ביותר, כשבחיסון השני התחסנו 68% מבני העיר ואילו בחיסון השלישי רק 49% - פער של 28%. לעומת זאת, בירושלים הייתה ההיענות הנמוכה ביותר גם לחיסון השני וגם לחיסון השלישי, אך הפער בין ההיענות לחיסון הוא הנמוך ביותר - רק 21%. בתל אביב וחיפה הירידה בהיענות הייתה זהה - ירידה של 23% בשתי הערים.

חיסון לקורונה של מודרנה למחלימים  
במתחם חיסונים של  הכללית, בית הצנחן רמת גן, 30 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
חיסון לקורונה/ראובן קסטרו

נתון נוסף שהוסיפו במשרד הבריאות הוא הממוצע השבועי למספר המאומתים, החולים הקשים והמתים. הממוצע של מספר המאומתים היומי עמד בשבוע שעבר על 4,651, ירידה של 35.5% מהשבוע לפניו. בכל יום בממוצע, נוספו 56 חולים קשים חדשים, ירידה של 43.4% משבוע הקודם. במספר המתים השבועי נרשמה ירידה הנמוכה ביותר, כשבמהלך השבוע הקודם מתו 43 חולים מקורונה, ירידה של 6.5% משבוע הקודם.

זאת על אף מחקר משותף של מכון כללית למחקר ואוניברסיטת הרווארד שהתפרסם בכתב העת הרפואי המוביל "The Lancet", המספק הערכה מקיפה לגבי מידת היעילות של מנת החיסון השלישית נגד קורונה. מהמחקר עולה כי ישנה הפחתה ב-93% אשפוזים הקשורים למחלת הקורונה; הפחתה ב-92% מחלה קשה; והפחתה ב-81% תמותה הקשורה לתחלואה בקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully