וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: לזרז את השלמת החוסרים לתחילת מבצע החיסונים לילדים

עודכן לאחרונה: 27.10.2021 / 23:18

בדיון עם ראשי משרד הבריאות על ההיערכות לאישור החיסון נגד קורונה לבני 11-5 בישראל, ראש הממשלה ביקש לפעול להגעת משלוח הבקבוקונים החסרים, עליהם פורסם בוואלה!. ככל הנראה, המשלוח יגיע בעוד שבועיים, אז ניתן יהיה להתחיל במבצע

בווידאו: מחקר על חיסון הקורונה בבני 18-12: יעילות של 90% בהדבקה ו-93% במניעת תסמינים/צילום: כללית שירותי בריאות

ראש הממשלה נפתלי בנט דרש הערב (רביעי) לזרז את הגעת מנות החיסון המותאמות החסרות לתחילת מבצע החיסונים לילדים בני 11-5. לאחר הפרסום בוואלה! אודות הפער, עלה במהלך פגישה שנערכה עם ראשי משרד הבריאות כי משלוח הבקבוקונים עם המינון הדרוש צפוי להגיע בעוד שבועיים, אז ניתן יהיה לפתוח במבצע החדש.

לאחר המלצת ועדת המומחים של מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA), התקיים דיון בהשתתפות ראש הממשלה, שר הבריאות נצין הורוביץ, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, ראש הצוות לטיפול במגיפות (צט"ם) בעז לב וראש תחום רפואה ורד עזרא, ששוחחו על ההיערכות לקראת מתן החיסונים לילדים בישראל. בפגישה הסכימו כל הנוכחים כי יש להתקדם בזהירות לאישור החיסונים.

ראש הממשלה נפתלי בנט מקבל את החיסון השלישי נגד קורונה 20 אוגוסט 2021. ראובן קסטרו
מתקדמים בזהירות. בנט מתחסן/ראובן קסטרו

בדיון עלתה גם חשיבות אמון ההורים במערכת הבריאות ובסדר קבלת ההחלטות לגבי החיסון בילדים. מסיבה זו הוחלט כי יערכו את דיוני הצט"ם בשידור חי עם אפשרות לשאלות מהציבור. המשתתפים הדגישו כי המטרה היא לא להראות בהילות כדי שההורים יקבלו החלטה שקולה, ולא ירגישו שדוחקים אותם לפינה.

במשרד הבריאות רוצים להתחיל לחסן את הילדים כבר מאמצע נובמבר, כדי להרחיק את מועד הגל החמישי ואת מכת הבידודים וההתפרצויות במערכת החינוך. הצט"ם יתכנס בשבוע הבא כדי להכריע אם להמליץ על חיסון הילדים או רק לפתוח אותו להורים המעוניינים בכך. שאלה נוספת שתעלה תהיה אם גם ילדים יהיו תחת התו הירוק - או שיוחרגו.

אתמול המליץ צוות המומחים של ה-FDA לאשר את החיסון לילדים ברוב של 17 תומכים, עם נמנע אחד וללא מתנגדים. "היתרונות עולים על הסיכונים", סיכמו המומחים בדיון. המסקנות התבססו בין היתר על ניסוי שערכה חברת התרופות, לפיהן החיסון יעיל בקרב ילדים במינון של 75% מזה שניתן למבוגרים, ביעילות של 90.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully