וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת אישור החיסון לקורונה לבני ה-11-5: מחסור במנות חיסון מתאימות

עודכן לאחרונה: 24.10.2021 / 22:46

במשרד הבריאות הודו כי קיים מחסור בבקבוקונים המכילים את החיסון, וכי מתקיימים מגעים לרכישתם. בשל המינון השונה לילדים, קיים צורך בבקבוקונים מיוחדים. כמו המבוגרים, הילדים יקבלו שתי מנות במרווח של 21 יום. אישור לחיסון עתיד להתקבל ע"י ה-FDA בתוך ימים אחדים

בווידאו: בנט בריאיון לטל שלו קורא למתנגדי החיסונים שלא להאמין לפייק ניוז - "הוא הורג"/צילום סטילס: ראובן קסטרו, צילום וידאו: ניב אהרונסון ורוני כנפו, עריכה: ליר שפיגלר

לקראת אישור חיסון קורונה לילדים בגילאי 11-5 בעוד מספר ימים ב-FDA, במשרד הבריאות מודים כי אין מספיק מנות בארץ המתאימות למינון המותאם לילדים.

בכיר במשרד הבריאות הסביר לוואלה! כי במסגרת הההיערכות לחיסון הילדים, בישראל יהיה צריך לרכוש את הבקבוקונים המתאימים למנות החיסון, ולא להשתמש במלאי הקיים מחיסון המבוגרים. צעד זה, לדבריו, נועד למנוע בלבול בין המינונים השונים לילדים ולמבוגרים.

"המינון של חיסון ילדים הוא שלושת רבעי מנה מחיסון מבוגרים, אולם גם הם יקבלו את החיסון בשתי מנות במרחק של 21 יום", אמר הבכיר במשרד הבריאות. הוא הוסיף כי הם נמצאים במגעים לרכישת הבקבוקונים המתאימים, שנכון לעכשיו לא קיימים בישראל.

חיסון דיירי בית אבות במגדלי הים התיכון במנה שלישית לקורונה, גני תקוה, 1 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
מחסור בבקבוקונים מתאימים למנות החיסון לילדים. מנות חיסון לקורונה/ראובן קסטרו

בתוך כך, קופת חולים מכבי פרסמה נתוני תחלואה חדשים בקרב גילאי 5-11, בהם לא נרשמו תופעות לוואי. מדובר בילדים שכבר חוסנו במסגרת ועדת חריגים ובהתאם להמלצת הרופאים, לאחר שהוריהם הגישו בקשה לחיסונם למרות גילם, ובשל מצבם הרפואי.

לפי הנתונים שפורסמו, מבין 74 ילדים שחוסנו במנה הראשונה, שני ילדים נדבקו בקורונה טרם קבלת המנה השנייה. מבין הילדים שחוסנו במנה השנייה לא היו כלל נדבקים.

ד"ר מירי מזרחי ראובני, ראש חטיבת הבריאות, אמרה כי "אנו מעודדים מאוד מהנתונים של מכבי, שמראים אפקטיביות גבוהה מאוד גם בקרב הילדים בגילאי 5-11, וממתינים לדיון ב-FDA ולהחלטת משרד הבריאות בנושא".

עוד בוואלה!

בכירים במשרד הבריאות חוששים מהרחבת הכיתה הירוקה: "לא ניתן לקבוע שבטוח"

לכתבה המלאה
פתיחת שנת הלימודים | ביה"ס שפירא, ת"א 1 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
יקבלו את החיסון בשתי מנות במרווח של 21 יום. ילדים/ראובן קסטרו

בסוף שבוע שעבר מסרו מומחי מינהל המזון והתרופות האמריקני כי היתרונות במתן חיסונים נגד קורונה מתוצרת חברת פייזר לבני 11-5 עולים על הסיכון מתופעות הלוואי של החיסון. הדוח של ה-FDA פורסם לקראת הדיון באישור החיסון לקבוצת גילים זו, שייערך ביום שלישי הקרוב.

כמה שעות לפני הודעת ה-FDA, הודיעו בפייזר שבמחקר שערכו בקרב קבוצת הגיל הזאת נמצא שהחיסון הציג יעילות של 90.7% במניעת מחלה. אם אכן יינתן האישור בדיון על ידי הרגולטורים, ייתכן שהרשויות בארצות הברית יחלו לחסן את בני קבוצת הגילים הזו כבר בתחילת נובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully