וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים במשרד הבריאות חוששים מהרחבת הכיתה הירוקה: "לא ניתן לקבוע שבטוח"

עודכן לאחרונה: 19.10.2021 / 21:54

הבכירים יצאו נגד ההחלטה להרחיב את הפיילוט גם לערים צהובות, והסבירו כי אין די נתונים כדי לקבוע אם הוא אכן בטוח, שכן הוא החל לפני שבוע בלבד. מנגד, במשרד הבריאות הסבירו כי במצב התחלואה הנוכחי המתווה שסוכם הוא "סביר", ולא יגרום לעלייה במקדם ההדבקה

בווידאו: רה"מ מכריז בזהירות על סיומו של הגל הרביעי/מערכת וואלה!

בכירים במשרד הבריאות אמרו היום (שלישי) לוואלה! כי הם אינם מסכימים עם הרחבת מתווה הכיתה הירוקה, מכיוון שאין די נתונים כדי לקבוע האם הוא בטוח. אמש גדל המתווה ל-90% מהיישובים בארץ, לאחר הרחבתו גם לערים צהובות, החל מיום ראשון.

הסיבה למיעוט הנתונים היא הזמן הקצר שחלף מתחילת המתווה בערים הירוקות, לפני שבוע בלבד. במשרד הבריאות הסבירו כי במצב התחלואה כיום המתווה שהוחלט הוא "סביר" ולא יגרום לעלייה של מקדם ההדבקה מעל 1, אם כי סיכוי גבוה שיוביל להדבקות מרובות.

בדיקות קורונה לילדים בבי"ח תל השומר, 6 בספטמבר 21. מרים אלסטר, פלאש 90
תלמיד מבצע בדיקת קורונה/פלאש 90, מרים אלסטר

מהדיון אתמול עולה כי גויסו רק חצי מהכיתות הנדרשות לפיילוט, ובכיתות שגויסו נעשה ביצוע חלקי של מרכיבי המתווה. על פי נתוני משרד הבריאות, רק 50% מהתלמידים חבי הבידוד ביצעו את בדיקת האנטיגן השנייה ביום השביעי, ופחות מ25% דיווחו בצורה ממוחשבת. כמו כן, דיווחים ידניים לא נאספו, והמידע הנדרש לטובת ביצוע בקרה לא היה קיים במשרד החינוך.

עוד עולה מהנתונים כי מבין 400 הילדים המאומתים בפיילוט, רק 30% ביצעו בדיקת PCR לאחר שיצאו חיוביים בבדיקות האנטיגן המהירות. 80% מתוך הנבדקים יצאו חיוביים בבדיקות. כמו כן, 75% מהנדבקים שיצאו שליליים בבדיקת האנטיגן, נמצאו חיוביים בבדיקת ה-PCR.

לוואלה! נודע כי בבית הספר "אשכול" בראש העין התגלו בשבועיים האחרונים 65 מאומתים. רופאת המחוז המליצה לסגור את בית הספר, אך הלימודים בו ממשיכים כרגיל לאחר התנגדות משרד החינוך לסגירתו.

עוד בוואלה!

החל מראשון: מתווה הפטור מבידוד יחול בגנים ובערים הצהובות

לכתבה המלאה
שר הבריאות ניצן הורוביץ בהצהרה בעקבות משבר המתמחים, בית חולים שערי צדק 18 באוקטובר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
הוא ושאשא ביטון ניסו להרחיב את המבצע עוד יותר - בנט סירב. הורוביץ/פלאש 90, יונתן זינדל

למרות הפצרותיהם של שר הבריאות ניצן הורוביץ ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון, בשל מיעוט הנתונים התנגדו במשרד הבריאות להרחבת המתווה ביישובים אדומים וכתומים מפני שעלולה להיות תחלואה עודפת לפחות ב- 50% מהם. בכירים במשרד החינוך אמרו לוואלה! כי במשרד הבריאות טענו שאין מספיק נתונים, אך לא טענו כי המתווה מסוכן. אולם, גורמים במשרד הבריאות טענו כי הם רק "גורם מייעץ" והם אינם יכולים לעצור את מקבלי ההחלטות. בסופו של דבר, ראש הממשלה נפתלי בנט לא הסכים להרחיב את המתווה ליישובים אדומים וכתומים וההצעה נפלה.

רק 8% מהיישובים לא חלק מהמתווה

כרגע יש במערכת החינוך 72,315 תלמידים מבודדים, מתוכם 9,959 מאומתים. מנתוני משרד הבריאות עולה כי רק 8% מהיישובים בארץ הם אדומים או כתומים, והמתווה לא יחול בהם: רבבה; עין מאהל; גבע בנימין; אום בטין; אבו קורינאת; סלמה; אבו רובייעה; אפרת; אבו תלול; שגב שלום; נווה דניאל; קרית יערים; מבוא חורון; אעבלין; כעביה-טבאש-חג'אג'רה; אבו רוקייק; יהוד; חצור הגלילית; מסעודין אל-עזאזמה; כפר אדומים; כסיפה וקצרין.

לפי מתווה הכיתה הירוקה שחל עד כה, בכיתה בה יתגלה חולה מאומת, תלמידי הכיתה יבדקו בבדיקת PCR שתבוצע בעמדות פיקוד העורף או בקופות החולים. התלמידים יישארו בבידוד עד לקבלת תשובה שלילית, ולאחרי שזו תתקבל, הם ישובו לשגרת הלימודים בכיתה, תוך חובה לבצע בדיקות מהירות באמצעות ערכות אנטיגן למשך שבעה ימים. ביום השביעי הם יבצעו שוב בדיקת PCR נוספת. לאחר שיקבלו תשובה שלילית - תחזור הכיתה לשגרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully