וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מראשון: מתווה הפטור מבידוד יחול בגנים ובערים הצהובות

עודכן לאחרונה: 18.10.2021 / 23:41

הממשלה החליטה להפעיל את מתווה הכיתה הירוקה גם ביישובים צהובים בעקבות הצלחת הפיילוט המצומצם, וכן במעונות היום. לערים הכתומות והאדומות תגובש תכנית נפרדת. שאשא-ביטון והורוביץ רצו להרחיב את המתווה גם לערים אדומות וכתומות ולשעות אחר הצהריים - בנט סירב

בווידאו: תלמידי בית הספר היסודי יוצאים לחופש הגדול/צילום: ראובן קסטרו

הממשלה החליטה הערב (שני) להרחיב את מתווה הפסקת הבידוד במערכת החינוך. לפי התכנית, פיילוט הכיתה הירוקה יחול גם בגני ילדים, ביישובים צהובים ולא רק בזמן בית הספר.

ראש הממשלה נפתלי בנט החליט, בהתבסס על המלצת משרד הבריאות, להרחיב את מתווה "הכיתה הירוקה" גם לגני הילדים ולמעונות היום לערים הירוקות והצהובות באופן מלא, החל מיום ראשון הקרוב.

עוד הוחלט כי בשעות אחר הצהריים, התלמידים שמשתתפים במתווה הכיתה הירוקה לא ישתתפו בפעילויות מרובות משתתפים שלא כוללות את תלמידי הכיתה, ולא ייכנסו למקומות שחל בהם התו הירוק.

"יש אינדיקציות חיוביות לתהליך. את המסקנות נגיד לראש הממשלה", אמר שר הבריאות ניצן הורוביץ מוקדם יותר. הורוביץ ושרת החינוך יפעת שאשא-ביטון רצו להרחיב את המתווה גם לערים אדומות וכתומות ולשעות אחרי הצהריים, אך בנט לא הסכים וההצעה נפלה.

בדיקות קורונה לילדים בבי"ח תל השומר, 6 בספטמבר 21. מרים אלסטר, פלאש 90
המתווה יחול גם על פעילויות אחר הצהריים/פלאש 90, מרים אלסטר

בהודעה שיצאה הודגש כי לערים הכתומות והאדומות יגובש מתווה נפרד ע"י משרדי הבריאות והחינוך, שיוצג בהקדם.

כרגע יש במערכת החינוך 72,315 תלמידים מבודדים, מתוכם 9,959 מאומתים. מנתוני משרד הבריאות עולה כי רק 8% מהיישובים בארץ הם אדומים או כתומים, והמתווה לא יחול בהם: רבבה; עין מאהל; גבע בנימין; אום בטין; אבו קורינאת; סלמה; אבו רובייעה; אפרת; אבו תלול; שגב שלום; נווה דניאל; קרית יערים; מבוא חורון; אעבלין; כעביה-טבאש-חג'אג'רה; אבו רוקייק; יהוד; חצור הגלילית; מסעודין אל-עזאזמה; כפר אדומים; כסיפה וקצרין.

לפי מתווה הכיתה הירוקה שחל עד כה, בכיתה בה יתגלה חולה מאומת, תלמידי הכיתה יבדקו בבדיקת PCR שתבוצע בעמדות פיקוד העורף או בקופות החולים. התלמידים יישארו בבידוד עד לקבלת תשובה שלילית, ולאחרי שזו תתקבל, הם ישובו לשגרת הלימודים בכיתה, תוך חובה לבצע בדיקות מהירות באמצעות ערכות אנטיגן למשך שבעה ימים. ביום השביעי הם יבצעו שוב בדיקת PCR נוספת. לאחר שיקבלו תשובה שלילית - תחזור הכיתה לשגרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully