וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים טוענים: החלונות בכיתות קובעו, ובגלל היעדר אוורור - הילדים נדבקו בקורונה

העירייה קיבעה מסיבות בטיחותיות את כל החלונות בבי"ס "אמירים" ברמת השרון, כך שיוותר פתח אוורור צר וקבוע ברוחב של כעשרה ס"מ. מאז יום שישי, התגלו במקום לפחות 12 מקרים של חולים מאומתים, ושתי שכבות נכנסו לבידוד. העירייה: "זה פיתרון זמני בלבד, יש מיזוג בכל כיתה"

בווידאו: רה"מ בנט מצהיר על הכוונה להפסיק עם הבידודים ההמוניים במערכת החינוך/מערכת וואלה!

הורים לתלמידים בבית הספר היסודי "אמירים" ברמת השרון מאשימים כי היעדר אוורור הוביל להתפרצות קורונה במוסד החינוכי. מאז יום שישי האחרון התגלו במקום לפחות 12 מקרים של חולים מאומתים, וכל תלמידי השכבות ו' ו-א' נכנסו לבידוד.

הפרשה החלה לפני כחודש ושבוע, אז התנתק ונפל חלון מהקומה הראשונה אל חצר בית הספר. למרבה המזל, לא היו נפגעים בתקרית כי תלמידי בית הספר לא נכחו אז בחצר. בדיקה חיצונית העלתה אז כי רוב חלונות בית הספר בסכנת התנתקות ונפילה, ולכן הפתרון הזמני שנמצא על ידי העירייה הוא קיבוע החלונות בצורה שלא ניתנת לפתיחה, עם פתח אוורור קבוע של כ-10 ס"מ.

הנהגת ההורים של בית הספר התריעה לפני כחודש בפני העירייה כי הכיתות לטענתם עדיין לא מאווררות מספיק, מה שהופך אותן ל"מדגרות קורונה" - אך לא קיבלו התייחסות. "ילדי בית הספר היסודי הפכו לניסוי במדגרת קורונה סגורה ואטומה, המתקיימת בכיתות ללא חלונות כשכל הגורמים מנסים להתחמק ממתן פתרון, תוך התנהלות לא אחראית ומסכנת חיים. רק המחשבה שילד אחד יהיה עם מערכת חיסונית מוחלשת או קרוב לאדם עם מערכת שכזו - מחייבת אותנו לזעוק", כתב אחד ההורים בבית הספר.

חלונות מקובעים בבית הספר אמירים רמת השרון. ללא, מערכת וואלה!
"ניסוי במדגרת קורונה". החלונות בבית הספר/מערכת וואלה!, ללא

אחד הגורמים המעורים בסוגייה מצד העירייה הסביר לוואלה! כי מדובר בבית ספר ותיק, שהעירייה השקיעה בשיפוצו כשבעה מיליון שקלים בשנים האחרונות, והוסיף כי התיקונים שמתבצעים בבתי הספר לוקחים זמן, מפני שיש לעשות זאת באמצעות מכרזים. לדבריו, הפתרון הנוכחי הוא זמני, ולפי הצפי הבעיה תתוקן באופן קבוע בחופשת חנוכה.

יצוין כי משרד החינוך מקדיש תשומת לב רבה לעניין האוורור ומנחה בהתאם את המוסדות. "מחקרים עדכניים שעוסקים בנושא הקורונה ובסיכויי ההידבקות בנגיף, מצאו כי הסיכוי להדבקה בחלל סגור גדול פי 20 מאשר באוויר הפתוח. מהמחקרים עולה כי ישנם כמה תנאים המעודדים הדבקה בחללים סגורים - כמו למשל, שהייה ממושכת (העולה על חצי שעה) ומרובת משתתפים בחללים עם אוורור מופחת", נכתב בפורטל משרד החינוך.

עוד בוואלה!

מסתמן: החל מרביעי - הגנים יצטרפו למתווה הפטור מבידוד ביישובים ירוקים

לכתבה המלאה

מהעירייה נמסר בתגובה כי "רמת השרון היא עיר ירוקה בזכות אחריות אזרחית, אחוז מתחסנים גבוה, ופעילות עירונית. התושבים והעירייה משקיעים בזאת רבות. על אף אלה, מפעם לפעם יש התפרצויות נקודתיות בבתי ספר שונים והפעם זה בית ספר אמירים. אכן, בבית ספר אמירים קובעו החלונות זמנית מטעמי בטיחות עד החלפה מלאה. בעת קיבוע החלונות התעקשה העירייה על פתיחת חלונות קבועה של 10 ס"מ בכל חלון על מנת לשמור על איוורור בכיתות אפשר כמובן להשאיר את הדלת פתוחה ויש מזגן בכל כיתה. אנו מאחלים למאומתים ומשפחותיהם החלמה שלמה ומהירה".

ממשרד החינוך נמסר כי "המשרד מייחס חשיבות עליונה למוגנות ולבטיחות התלמידים במוסדות החינוך. יודגש, כי עם קבלת המידע אודות החלון השבור, הוא תוקן באופן מידי, כך שיבטיח מוגנות ובטיחות לתלמידים ובד בבד גם יזרים אויר פנימה. בנוסף, הוחלט להחליף את כל החלונות בבית הספר. עד להחלפתם, כל החלונות יקובעו אך באופן שיבטיח זרימת אוויר לתוך הכיתות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully