וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: החל מרביעי - הגנים יצטרפו למתווה הפטור מבידוד ביישובים ירוקים

עודכן לאחרונה: 11.10.2021 / 12:42

בכיר במערכת החינוך אמר לוואלה! כי הגנים יצטרפו לפיילוט הכיתה הירוקה עוד השבוע, בהמשך לקריאות מצד העיריות. עם זאת, בשלטון המקומי הטילו ספק ביכולת הגנים להיערך ולמסור את הבדיקות להורים בזמן. בבתי הספר המתווה עדיין לא החל במלואו

המתווה להפסקת הבידוד במערכת החינוך ביישובים ירוקים בכפוף לבדיקות יחל בגני הילדים ביום רביעי - כך אמר היום (שני) לוואלה! גורם בכיר במערכת החינוך. עם זאת, גורמים בשלטון המקומי הטילו ספק ביכולת הגנים להתארגן בהתראה כה קצרה, ואומרים כי יותר סביר שרביעי יהיה רק תחילת ההיערכות לפיילוט.

כדי לאפשר את קיום הפיילוט ישראל הזמינה 30 מיליון בדיקות מהירות, חלק מהן אמורות להגיע היום. משרד הבריאות יצטרך לפזר את הבדיקות לגנים בהתאם לרשימות משרד החינוך, והם בתורם יעבירו אותן לגנים ולהורים. בסך הכול, בישראל יש יותר מ-22 אלף גנים עירוניים, אך רק חלקם נמצאים ב-127 הרשויות הירוקות.

גן הילדים נווה עוז בראשון לציון חוזר לפעילות עם כניסת ההקלות בסגר לתוקף, 18 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
הבידוד ייפסק, הבדיקות יתחילו. גן בראשון לציון/ראובן קסטרו

יממה לאחר שאמור היה לצאת לדרך לפי הודעת ראש הממשלה נפתלי בנט ומשרד הבריאות, מתווה הפסקת הבידוד עדיין לא החל במלואו בכיתות א'-ו'. הבדיקות עדיין לא חולקו באופן מלא בכל היישובים, ולפי עדכון משרד החינוך מהבוקר, פיילוט הכיתה הירוקה מתקיים בשלב זה רק ב-75 כיתות בהן התגלה חולה מאומת.

אתמול שיגר יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס מכתב לראש הממשלה נפתלי בנט, בו קרא לו להחיל את המתווה גם בגני הילדים. "הנחייתך להפעלת מודל הכיתה הירוקה בבתי הספר היסודיים ביישובים ירוקים במידי ראויה לשבח ואנו מצפים בכיליון עיניים להרחבת המודל לכלל היישובים", בירך ביבס והוסיף, "עם זאת, אל לנו להשאיר את גני הילדים מאחור. אבקש התערבותך הדחופה".

ח"כ רון כץ מיש עתיד פנה גם הוא לקבינט הקורונה בנושא הרחבת המתווה לגנים, וכתב כי זאת במטרה "לאפשר גם לבני 6-0 והוריהם שמחוץ למתווה לחזור לחיי שגרה ולכלול אותם באותו מתווה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully