וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הצהרת בנט: מתווה הפסקת הבידוד לתלמידים בערים ירוקות לא יחל היום

עודכן לאחרונה: 10.10.2021 / 6:39

המתווה שימנע בידודים לתלמידים ביישובים ירוקים יחל לפעול בשלישי או רביעי. הסיבה - הבדיקות הנדרשות למתווה לא הגיעו עדיין לרשויות ולמנהלים, והחלוקה תחל רק היום. לטענת משרד הבריאות, הבדיקות הועברו ומשרד החינוך לא נערך בהתאם

בווידאו: רה"מ בנט מצהיר על הכוונה להפסיק עם הבידודים ההמוניים במערכת החינוך/מערכת וואלה!

המתווה שצפוי למנוע בידודים לתלמידים בבתי ספר ביישובים ירוקים יחל לפעול רק ביום שלישי או רביעי. זאת, למרות שראש הממשלה נפתלי בנט ומשרד הבריאות טענו שהפיילוט יחל היום (ראשון). הסיבה לכך שהמתווה צפוי להתחיל רק בהמשך השבוע - הבדיקות הנדרשות לצורך קיום המתווה לא הגיעו עדיין לרשויות ולמנהלי בתי הספר, והחלוקה תחל רק היום.

כדי לקיים את המתווה, שהינו הרחבה של פיילוט "הכיתה הירוקה", נדרשות כ-920 אלף ערכות בדיקות אנטיגן עבור כ-410 אלף תלמידי כיתות א'-ו'. במשרד החינוך אמרו כי המלאי השלם של הבדיקות יגיע לארץ ביום שני, בעוד במשרד הבריאות אמרו כי הבדיקות מספיקות לתחילת המתווה בזמן. לדברי משרד החינוך, הפיילוט יתקיים רק בכיתות א'-ו' ולא בגנים.

חזרת תלמידים ללימודים, בי"ס רמת החייל 30.9.2021. ראובן קסטרו
המתווה למניעת בידודים ייכנס לתוקף/ראובן קסטרו

במשרד הבריאות הטילו את האחריות לעיכוב על משרד החינוך. לטענתם, ביום ראשון האחרון הועברו למשרד החינוך 576 אלף ערכות בדיקה לצורך הפיילוט בערים האדומות, שמספיקות לפחות למחר. לדבריהם, רוב הערכות כלל לא נוצלו ולכן לא קיים מחסור.

בחיתוך מצב שהתקיים הערב עם מנכ"ל משרד החינוך, מנהל משל"ט הקורונה מטעם משרד הבריאות והממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון, סוכם כי משרד הבריאות יתחיל מחר בחלוקת הערכות. החלוקה תהיה בהתאם לתחלואה בכל אחת מ-127 הרשויות הירוקות.

בדיקת קורונה מהירה מסוג אנטיגן ערב פתיחת שנה''ל 31 באוגוסט 2021. אביטל שיינר, אתר רשמי
נדרשות לצורך הרחבת פיילוט הכיתה הירוקה. בדיקות אנטיגן/אתר רשמי, אביטל שיינר

לפי המתווה, בכיתה בה יתגלה חולה מאומת, התלמידים יבדקו בבדיקת PCR שתבוצע בעמדות פיקוד העורף או בקופות החולים. התלמידים יישארו בבידוד עד לקבלת תשובה שלילית, ולאחרי שזו תתקבל, הם ישובו לשגרת הלימודים בכיתה, תוך חובה לבצע בדיקות מהירות באמצעות ערכות אנטיגן למשך שבעה ימים. ביום השביעי הם יבצעו שוב בדיקת PCR נוספת. לאחר שיקבלו תשובה שלילית - תחזור הכיתה לשגרה.

כמו כן, במידה ויתגלו ארבעה מאומתים ביום באותה הכיתה - המתווה יופסק. במידה ומתגלה מאומת נוסף בכיתה, הספירה של שבעת הימים הנדרשים לצורך ביצוע בדיקות תתחיל מחדש מיום החשיפה האחרון למאומת. עבור קיום המתווה, הורים יצטרכו לדווח על תוצאות הבדיקות המהירות וכן של בדיקות PCR בפורטל הורים, או להציג טופס ידני.

בין היישובים המוגדרים כעת ירוקים: אילת, אריאל, אשדוד, אשקלון, גבעתיים, הרצליה, חדרה, חולון, חיפה, כפר סבא, לוד, מודיעין-מכבים-רעות, מטולה, נהריה, נס ציונה, נתניה, פתח תקווה, קריית שמונה, ראשון לציון, רחובות, רמת גן, רמת השרון, רעננה ותל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully