וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחי ה-FDA המליצו לחסן ילדים בני 11-5 נגד קורונה

עודכן לאחרונה: 26.10.2021 / 23:54

הוועדה המייעצת למינהל המזון והתרופות האמריקני הכריעה כי יתרונות החיסון של פייזר עולים על הסיכונים, ללא מתנגדים. בדיון עלו תוצאות הניסוי שערכה חברת התרופות, לפיהן החיסון מגן ב-91% מפני הנגיף, במינון נמוך מזה של מבוגרים. המבצע צפוי להתחיל בישראל בחודש הבא

בווידאו - מומחי ה- FDA מאשרים את החיסון לבני 11-5 נגד קורונה/צילום: רויטרס

צוות המומחים המייעץ למינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) המליץ הערב (שלישי) לאשר את מתן החיסון נגד נגיף הקורונה של פייזר לילדים בני 11-5. ההחלטה התקבלה ברוב של 17 תומכים, עם נמנע אחד וללא מתנגדים. בכך, נסללה הדרך למבצע החיסונים החדש בישראל.

"היתרונות עולים על הסיכונים", סיכמו המומחים בדיון. ד"ר וויליאם גרובר, סגן נשיא בכיר למחקר ופיתוח חיסונים בפייזר, אמר שהוא מאמין שלמגיפה יש פוטנציאל החמרה במהלך החורף - דבר שיהפוך את הצורך בחיסון ילדים למשמעותי יותר. "בהתחשב בכך שזן הדלתא עדיין מתפשט ועדיין יש מספר גדול של ילדים חשופים, יש את כל הסיבות להאמין ששיעור ההדבקה לא יהיה נמוך", אמר גרובר.

מתן חיסון לנערה בתל אביב 5 ביולי 2021. אבשלום ששוני, פלאש 90
יעילות גבוהה, מינון נמוך. מתחם חיסונים בתל אביב/פלאש 90, אבשלום ששוני

בניסוי שערכה חברת התרופות, שתוצאותיו הוצגו בפני המומחים, עלה כי החיסון יעיל בקרב ילדים במינון של 75% מזה שניתן למבוגרים, ביעילות של 90.7%. אצל הנדבקים נרשמו תופעות לוואי מקומיות דומות לאלו שנצפו אצל מבוגרים, ותופעות הלוואי הסיסטמיות אף נמוכות משמעותית אצל בני 11-5 בהשוואה לבני 25-16. ‏

כמו כן, עלה כי רמת הנוגדנים דומה לזו שאצל מבוגרים שהתחסנו במינון גבוה יותר, וכי החיסון יעיל גם נגד זן הדלתא. ה‏יעילות הקלינית גבוהה מאוד נגד מחלה סימפטומטית, ולא נצפו מקרים של מחלה קשה בקרב הנדבקים. לעומת זאת, ‏הדבקה בקורונה מעלה את הסיכון למיוקרדיטיס, דלקת שריר הלב, פי 16.‏ בפייזר הוסיפו שככל הנראה גם ילדים יהיו זקוקים למנת בוסטר בעתיד.

ד"ר גרובר התייחס במהלך הדיון לחיסון לילדים בני 15-12, והצהיר כי ייתכן שבעתיד ימליצו על מינון נמוך יותר גם עבורם. "יש את הפוטנציאל, למרות שאין לנו את הנתונים להראות זאת, למנה של עשרה מיקרוגרם שתספק את התגובה והנוגדנים, ויש לנו אפשרות לבחון את זה בעתיד. אבל אין לנו את הנתונים האלה היום".

מנהל המזון והתרופות האמריקני. רויטרס
הכריעו לטובת החיסון. מטה ה-FDA/רויטרס

מבצע חיסון הילדים צפוי להתחיל בארץ בחודש הבא. במשרד הבריאות רוצים להתחיל לחסן את הילדים כבר מאמצע נובמבר, כדי להרחיק את מועד הגל החמישי ואת מכת הבידודים וההתפרצויות במערכת החינוך. הצוות לטיפול במגפות (הצט"ם) יתכנס בשבוע הבא כדי להכריע האם להמליץ על חיסון הילדים או רק לפתוח אותו להורים המעוניינים בכך. בנוסף לכך תעלה השאלה האם גם ילדים יהיו תחת התו הירוק או שהם יוחרגו.

החיסון יינתן בשתי מנות במרחק של 21 יום, בדומה למבוגרים, אך במינון נמוך יותר. כדי למנוע בלבול עם מנות חיסון המבוגרים, פייזר משווקים בקבוקונים עם ההתוויה של חיסון הילדים. בדיון שנערך אמש, ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש עדכן את מנהלי הקופות כי אין מספיק בקבוקונים בארץ, כפי שפורסם בוואלה!, ואמר כי משרד הבריאות נמצא בתהליך רכישה מהיר מול פייזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully