וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הדיון ב-FDA: משרד הבריאות הנחה את הקופות להיערך לחסן ילדים נגד קורונה

26.10.2021 / 6:55

פרופ' אש הנחה כי רופאים יתקשרו או ישלחו מסרונים להורים, כדי להגביר את ההיענות לחיסון בני 11-5. זאת, לקראת הכרעת מומחי ה-FDA בנושא, וכן הדיון שיקיים בשבוע הבא הצוות לטיפול במגפות בישראל - שייפתח לראשונה לציבור. מבצע חיסון הילדים צפוי להתחיל באמצע נובמבר

בווידאו: מחקר על חיסון הקורונה בבני 18-12: יעילות של 90% בהדבקה ו-93% במניעת תסמינים/צילום: כללית שירותי בריאות

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש קיים אתמול (שני) דיון עם מנהלי ארבע קופות החולים, בו הנחה אותם לזמן הורים באופן אקטיבי להביא את ילדיהם להתחסן. זאת, לקראת הדיון המכריע שיערכו היום (שלישי) מומחי מינהל המזון והתרופות האמריקני (ה-FDA) על חיסון בני 11-5 בחיסון פייזר. לפי ההערכות, ה-FDA צפוי לתת אישור עקרוני למהלך.

פרופ' אש הנחה את הקופות כי רופאים יטלפנו או ישלחו מסרונים להורים לקביעת תור כדי להגביר את ההיענות לחיסון. מבצע חיסון הילדים צפוי להתחיל בארץ בחודש הבא.

המינון של חיסון הילדים נמוך מזה של מחיסון המבוגרים, וגם הוא יינתן בשתי מנות במרחק של 21 יום. כדי למנוע בלבול עם מנות חיסון המבוגרים, פייזר משווקים בקבוקונים עם ההתוויה של חיסון הילדים. במשרד הבריאות מודים כי לפי שעה אין בקבוקונים כאלה בארץ - ובדיון שנערך הערב, פרופ' אש עדכן את מנהלי הקופות בנושא, ואמר כי משרד הבריאות נמצא בתהליך רכישה מהיר מול פייזר.

קורל קסם שטרן מירושלים, התחסנה לקורונה, 6 ביוני 2021. ראובן קסטרו
ילדה מתחסנת לקורונה במתחם חיסונים של כללית, ירושלים/ראובן קסטרו

במשרד הבריאות רוצים להתחיל לחסן את הילדים כבר מאמצע נובמבר, כדי להרחיק את מועד הגל החמישי ואת מכת הבידודים וההתפרצויות במערכת החינוך. צוות לטיפול במגפות (הצט"ם) יתכנס בשבוע הבא כדי להכריע האם להמליץ על חיסון הילדים או רק לפתוח אותו להורים המעוניינים בכך. בנוסף תעלה השאלה האם גם ילדים יהיו תחת התו הירוק או שהם יוחרגו.

הצט"ם החליט לפתוח לציבור את הדיונים על חיסון ילדים, שיועברו בשידור חי, למען השקיפות בתהליך. הדיונים על חיסון ילדים יהיו ארוכים ורחבים מדיונים הקודמים, ואזרחים מן השורה יוכלו להביע את עמדותיהם בפני המומחים. ככל הנראה, שלב ההצבעות עדיין יישאר סגור.

פרופ' אש עוד התייחס בדיון לירידה בתחלואה, ואמר כי הצפי שהמגמה תימשך בזכות ההתחסנות: "צריך להמשיך ולעשות מאמצים לעודד המשך התחסנות. אחרי הדיון (ב-FDA - מ"כ), נקיים תהליך אישור אצלנו בישראל, אישור הצט"ם, ונבחן את שקיפות ההחלטה". הוא הדגיש לגבי השקיפות כי "רוצים לקבל את החומרים, נלמד אותם, נקיים את הדיונים, ונשקף בצורה שקופה את התהליך. בסופו של דבר ככה נבוא לציבור".

מנכ"ל משרד הבריאות, נחמן אש 24 באוקטובר 2021. ראובן קסטרו
"נשקף בצורה שקופה את התהליך", פרופ' אש/ראובן קסטרו

צחי גרוסמן, מנכ"ל האיגוד לרפואת ילדים, הסביר כי למרות שאצל ילדים מחלת הקורונה היא לרוב קלה, החיסון נועד למנוע תסמונות פוסט קורונה, וכן יעניק להורים ודאות וביטחון. עם זאת, הוא הדגיש כי החיסון לא נועד לשם התו הירוק: "אנחנו רוצים להגן על הילדים למרות שהמחלה קלה. אפילו שיש שפל בתחלואה, אנחנו לא רוצים להמר ולחכות לגל חמישי. אם מחר לא יהיו הפתעות אז נמליץ לכולם להתחסן. התו הירוק זו סוגיה נפרדת, אנחנו רוצים לחסן רק כדי להגן ולא בשביל תו ירוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully