וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: לא רואה באופק ביטול של התו הירוק; צופה שבקרוב יהיה אישור לחיסון ילדים

עודכן לאחרונה: 24.10.2021 / 14:47

רה"מ אמר בישיבת הממשלה כי הוא לא מאמין שהשימוש בתו ייפסק בקרוב, ובישר על הצעדים שינקטו כדי להתכונן לגלים הבאים של הקורונה. "יוצרים רשת ביטחון כלכלית ורפואית של 10 מיליארד שקלים לקראת גלי קורונה עתידיים". אלרעי-פרייס: "מעריכים שה-FDA יאשר את החיסון לילדים"

בווידאו: ישיבת ממשלה, 24 באוקטובר 2021/פול רשמי, אלכס גמבורג

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר היום (ראשון) בישיבת הממשלה כי הוא "לא רואה באופק ביטול של התו הירוק", וכי הוא מאמין שבקרוב יינתן אישור לחיסון ילדים נגד נגיף הקורונה. את הדברים אמר בנט לשרים בחלק הסגור של ישיבת הממשלה.

"אני לא רואה באופק ביטול של התו הירוק מכיוון שזה שומר עלינו ומאפשר את השארת המדינה פתוחה", אמר בנט לשרים. "אני צופה שבקרוב יהיה אישור לחיסון ילדים. נעשה את זה בהקדם האפשרי. אנחנו דואגים להבאת החיסונים. הפעם אין אס"ק (אווירת סוף קורס - ט"ש), אין חגיגות. נשמר את ההישג, נשמר את המערכות, נשמור על ישראל פתוחה - והכל בזהירות".

ראש הממשלה נפתלי בנט בישיבת הממשלה, 24 באוקטובר 2021. יואב דודקביץ, פול
"לא רואה באופק ביטול של התו הירוק". בנט בישיבת הממשלה, היום/פול, יואב דודקביץ

בפתח ישיבת הממשלה, דיבר בנט על הירידה בנתוני המאומתים לנגיף, ובישר על הצעדים שהממשלה נוקטת בכדי להתכונן לגלי הבאים של הקורונה. "אנחנו יוצאים בימים אלה מגל הדלתא", אמר, "ירדנו מרף ה-300 חולים קשים הבוקר. לעומת זאת, באירופה וברבות ממדינות העולם "Winter is coming" והמספרים מזנקים, גם בתחלואה ולצערי גם בתמותה. יש לנו ידע שיכול להיות קריטי עבור מדינות רבות, הלא אנחנו כרגע עברנו את זה. אנחנו משתפים את מדינות העולם בידע הזה באופן רציף ופתוח".

בנט טען כי לצד ההצלחה בהתמודדות עם הגל הנוכחי של הנגיף, הממשלה תתכונן גם לעתיד על ידי יצירת "רשת ביטחון כלכלית ורפואית של 10 מיליארד שקלים לקראת גלי קורונה עתידיים שיכולים לקרות עוד חודש, עוד חצי שנה או בכלל לא. סיכמתי עם שר האוצר ליברמן על מתווה להרחבה חד פעמית של מסגרת התקציבית בשנת 2022, מה שנקרא 'קופסא', במסגרת הפקת הלקחים מהגלים הקודמים".

בדיקות קורונה לילדים בבי"ח תל השומר, 6 בספטמבר 21. מרים אלסטר, פלאש 90
"יוצרים רשת ביטחון של 10 מיליארד שקלים לקראת גלי קורונה עתידיים"/פלאש 90, מרים אלסטר

מעט לפני ישיבת הממשלה, אמרה ראש שירותי בריאות הציבור שרון אלרעי-פרייס כי משרד הבריאות מכין תכנית לקראת סיומו של גל הקורונה הנוכחי. "אנחנו מכינים תכנית ליציאה מהגל הרביעי", אמרה בוועדת החוקה בכנסת. "יש מקומות שימשיכו בתו ירוק, אנחנו בודקים איפה אפשר להקל בשלב הזה. הבנו שיש קושי להגביל מחדש באופן מהיר כשיש עלייה בתחלואה ולכן יהיו מקומות שיהיו מוגבלים".

לדברי אלרעי-פרייס, "ישנם 700 אלף אנשים שזכאים להתחסן ואינם מחוסנים אפילו מנה ראשונה". על האפשרות לחיסון ילדים נגד הנגיף, אמרה אלרעי-פרייס כי במשרד הבריאות "מעריכים שה-FDA יאשר את החיסון. אנחנו נערכים במשרד הבריאות לאפשר את זה. למדנו מחיסוני 15-12 שלא צריך לחכות לגל הבא כדי לחסן, אלא לשמור עליהם לפני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully