וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקטור הקורונה: "זן הדלתא החדש עלול להוביל לגל נוסף, ההגנה הטובה ביותר - החיסון"

24.10.2021 / 9:40

פרופ' זרקא אמר בריאיון ל-103FM כי במשרד הבריאות עוקבים אחרי תת-הזן החדש שהגיע מבריטניה, שעלול להוביל לגל תחלואה נוסף, והדגיש כי החיסון "יעיל נגדו ומגן עלינו". במקביל, הוא הגן על מתווה "הכיתה הירוקה": "אין לנו פתרון קסם, כמות הילדים המבודדים נמוכה מבעבר"

בווידאו: מחקר על חיסון הקורונה בבני 18-12: יעילות של 90% בהדבקה ו-93% במניעת תסמינים/צילום: כללית שירותי בריאות

פרויקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא אמר היום (ראשון) בריאיון ל-103FM כי זן הדלתא החדש מדאיג ועלול להוביל לגל תחלואה חדש, אך עם זאת הדגיש כי החיסון יעיל נגדו. "יש אופטימיות, המגמה יורדת. נקווה שהמגמה הזו תימשך", אמר.

עוד אמר על הזן החדש שהגיע שוב מבריטניה: "אנחנו עוקבים אחריו, יש שישה מקרים פה בארץ. ביום שישי קיימנו פגישת זום עם המומחים הבריטים, הנתונים עדיין בתחילה. אנחנו מדברים על תת-זן של הדלתא שבאנגליה השתלט על 7% מהחולים. המסר היותר חשוב הוא שהחיסון יעיל נגדו ומגן עלינו".

"למרות האופטימיות, הופעת זן מורכב וחדש יכול להביא אותנו לגל נוסף, כך שכל מי שעדיין לא התחסן - ההגנה הטובה ביותר היא החיסון. גם אם יש ירידה, הווריאנט הזה צריך להמשיך לצלצל לנו בפעמון להמשיך ולהתחסן", הבהיר הפרופ'.

פרויקטור הקורונה, פרופסור סלמן זרקא, 29 באוגוסט 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
"הווריאנט הזה צריך להמשיך לצלצל לנו בפעמון להמשיך ולהתחסן", פרופ' זרקא/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

פרופ' זרקא פירט על הצעדים הננקטים לעודד את האוכלוסייה שטרם התחסנה לצאת ולהתחסן, רבים מהם במזרח ירושלים: "אין מגבלת חיסונים, יש בכל הארץ. בשבוע האחרון אנחנו ב־12 יישובים שמצאנו, במסגרתם קרוב ל־350 אלף איש שעדיין לא התחסנו. אנחנו נגיע עד לשכונה במבצע 'חיסון עד לדלת' בשביל לעורר אותם להתחסן. התחלנו שבוע שעבר במזרח ירושלים, שגם שם מצאנו ריבוי מקרים של אנשים שלא התחסנו. יש קבוצות שפחות התחסנו ואנחנו מגבירים מאמץ לזה כרגע".

מתחם חיסונים לקורונה של קופ"ח כללית, בית הצנחן-רמת גן, 30 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
מתחם חיסונים לקורונה של קופת חולים כללית, רמת גן/ראובן קסטרו

פרופ' זרקא הגן על מודל "הכיתה הירוקה", ברקע ההתסכול הניכר בקרב הורים רבים: "כל תהליך הקורונה, כל החזרה לבית ספר, הוא תהליך של ניהול סיכונים. עשינו בדיקה ומצאנו ש־10%מהילדים שחוזרים הביתה אחרי מגע בכיתה הופכים לחיוביים. בדקנו האם כשהם נשארים בכיתה האם הם הופכים לחיובים או פחות - לפי הבדיקה ראינו שה־PCR הראשונה אחרי המגע היא הדבר הכי חשוב כדי לקבוע האם כיתה תישאר פתוחה או תסגר. זה הדבר שמתבצע כיום בכל הישובים הירוקים והצהובים, כשילד מתגלה הוא הולך הביתה ושאר הכיתה עושה PCR".

לדבריו, מנסים במשרדי הבריאות והחינוך למצוא את האיזון כדי לאפשר לילדים ללמוד כמה שיותר פרונטלית ולא בצורה מקוונת בבית, וכן כדי להקל על ההורים בעבודה: "ראינו מה זה ילדים בבית מבחינת בעיות נפשיות וחברתיות, ואנחנו מנסים גם לאפשר להורים לחזור לעבודה למרות הקורונה. איפה שזה לא מצליח, יש לצערי מספיק בתי ספר וכיתות סגורות, והילדים נשארים בבית. אין לנו פתרון קסם, זה שיש מקרי הדבקה וסגירת כיתה - זה ידוע מראש ולקחנו את זה בחשבון".

"כמות הילדים המבודדים יותר נמוכה מבעבר, גם אם יש כיתות שנסגרות. אנחנו נדייק את זה יום אחרי יום ואנחנו חושבים על רעיון לגבי בתי ספר אדומים וכתומים, כי לשמחתי הם הולכים לרדת יום אחרי יום", סיכם.

ראש מטה בריאות הציבור: "חלק מההגבלות יישארו איתנו הרבה זמן"

בתוך כך, אילנה גנץ, ראש מטה בריאות הציבור אמרה היום בוועדת החוקה כי השלב הבא בהקלות יהיו הסרת התו הירוק במקומות פתוחים. עם זאת, התריעה כי "חלק מהגבלות התו הירוק יישארו איתנו לעוד הרבה זמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully