וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי דירות Airbnb נגד תכנית הדיור הממשלתית: "המדינה לא בונה מספיק - ומפילה הכול עלינו"

עודכן לאחרונה: 31.10.2021 / 19:11

במסגרת התכנית, ייאסר השימוש בדירות אלה כדי להחזיר דירות לשוק המגורים ולהגדיל את היצע הדירות הזמינות להשכרה. אולם כמה מבעלי דירות אלה מתחו ביקורת על המהלך. "עד שהתאוששנו מהקורונה רוצים לפגוע בנו שוב"

בווידאו: בנט קורא לשרים ולחברי הקואליציה שלא להתמקד במחלוקות במיוחד בתקופת העברת התקציב/מערכת וואלה!

האיסור על שימוש בדירות מגורים לצורך פלטפורמות מלונאות שיתופיות (Airbnb), שהציגו היום (ראשון) בממשלה במטרה להוריד את מחירי הדיור, הכעיס כמה ממחזיקי דירות אלה. "זה לא מה שיוריד את מחירי הדיור, המדינה לא בונה מספיק".

א' מאזור המרכז סיפר לוואלה! כי הוא שוכר דירה מבעל דירה ומשכיר אותה לטווח קצר ומזה מתפרנס, לדבריו, מדובר בתופעה די נפוצה. "אני חושב שזה לא מה שיוריד את מחירי הדיור בשום צורה. בטח עכשיו אחרי הקורונה כשחלק מהדירות ששימשו להשכרה לטווח קצר, כבר מושכרות לטווח ארוך, בגלל שאין תיירים".

"בסוף הרי זה עניין היצע וביקוש", הסביר א'. "אני בתחום הנדל"ן כבר כמה שנים, ויש בעיה רצינית בתחום ההיצע, המדינה לא בונה מספיק. בגלל זה המחירים עולים. קצב הביקוש הרבה יותר גבוה מאשר קצב הבנייה. אם זה יתקבל, זה יפגע לי מאוד בפרנסה. וכבר עכשיו בגלל הקורונה הפרנסה שלי נפגעה, הדירה שאני משכיר לא מכניסה כרגע מספיק כי אין תיירות חוץ. כל חודש אני מפסיד מזה, אני משלים מהכיס כל חודש".

Airbnb. GettyImages
איסור השימוש המלונאי יחזיר לשוק כ-13 אלף דירות/GettyImages

יעל הורן דנינו מבעלי הבית הצהוב בנווה ארז סיפרה: "יש לי שני ילדים קטנים וניסינו לחשוב איך ניתן להיות עם הילדים בבית וגם להתפרנס ולכן בנינו יחידת דיור, להשכיר אותה להשכרה חודשית זה לא היה מכניס לי סכום שממנו אני יכולה ממש להאכיל את הילדים שלי. זאת הדרך שלי להיות אמא במשרה מלאה להשכיר את הדירה לנופש ללילה, זאת הדרך שלי להיות בבית ולגדל את הילדים שלי, אני מאוד מקווה שזה לא יקרה".

"אין לי מושג מה הרצון שלהם באמת. אני יודעת שכשהמדינה ממש רוצה משהו אז היא משקיעה בזה וכשהיא רוצה להכריז הכרזות שיגרמו למצביעים לחשוב שזה לטובתם, אז הם בטח ימצאו גם דרך לאכוף את זה. יכול להיות שההחלטה הזאת תגרום לי לחזור לעבוד, אני מאוד מקווה שזה לא יקרה, יש לי ילדה בת שנתיים שלא הכנסתי אותה למסגרת, זה הדבר הכי טוב לילדים וזה מה שמאפשר לי לעשות את זה".

מיכאל פישר בנייה. ShutterStock
"זה לא מה שיוריד את מחירי הדיור בשום צורה"/ShutterStock

עידן מחברת "airtlv", המחיזקה ב-34 דירות נופש בתל אביב ובת ים אמר כי "אנחנו פעילים במרחב הזה מאז 2018. הממשלה טועה לדעתי בתחשיב שלה, לפי דעתי רוב הדירות האלה כבר נמצאות בשוק, הושכרו כבר לטווח הארוך מאז הקורונה, והמחירים ממשיכים לעלות".

"אנחנו בשנה האחרונה למדנו להשתמש בדירות האלה עבור סאבלטים, להשכרה של חודש בחודשו, עבור סטודנטים או עבור אנשים שמחפשים השכרה לתקופה קצרה או עבור אנשים שלא רוצים להתחייב, שמחפשים דירה מאובזרת לחלוטין ולא להוציא אלפי שקלים על ריהוט, ומצאנו שוק חדש, שאולי מכניס פחות אבל גם מוציא פחות", הסביר.

עידן מספר כי כדי להפעיל דירות נופש צריך להחזיק מערך של מנקים, משווקים, מנהלי תיירות, שלא כמו בנדל"ן רגיל - "כל האנשים האלה ייפגעו מההחלטה הזאת. יש שחקנים גדולים בתחום שמחזיקים מערך עובדים, זה יפגע בהם. בנוסף, השקענו המון כסף בשנים האחרונות בהקמה של הנכסים, קנייה ושיפוץ, אבזור וריהוט. בתכניות העסקיות הדירות האלה עוד לא החזירו את ההשקעה בהן. איך יפצו את כולנו? כל יומיים מוציאים ספין חדש או החלטה חדשה והם מבלבלים אותנו. אני היום רוצה לקבל החלטה מה לעשות עם הדירות האלה ולא מאמין להם כי כל יומיים יוצאת בשורה חדשה בעניין".

שר האוצר אביגדור ליברמן, ושרת הפנים איילת שקד במסיבת עיתונאים של הצגת תוכנית הדיור הממשלתית. משרד האוצר ירושלים, 31 באוקטובר 2021.. יונתן זינדל, פלאש 90
ליברמן ושקד/פלאש 90, יונתן זינדל

במסגרת תכנית הדיור הממשלתית שהוצגה היום, הכוונה היא לשחרר כמה שיותר דירות לשוק הדיור. לפי הערכה, רק המהלך של איסור השימוש המלונאי בדירות למגורים (Airbnb) יחזיר לשוק הדיור (בעיקר להשכרה) כ-13 אלף דירות. מדובר בתהליך שיקודם כנראה או בחקיקה רגילה או כהוראת שעה.

גם איסור השימוש החורג בדירות למגורים ישחרר לשוק הדיור עשרות אלפי דירות באזור המרכז. מדובר בקליניקות, במכונים שונים, במשרדי עורכי דין, אדריכלים והרשימה עוד ארוכה - בכל המקרים האלה לא יתקבל אישור לשימוש חורג כשיגיעו לחדש, כך שתוך ארבע שנים כבר לא יהיה ניתן להשתמש בדירות למגורים עבור השימושים שצוינו. גני הילדים, פעוטונים פרטיים יוחרגו.

יצויין כי בתקופת הקורונה השימוש בדירות להשכרה לטווח קצר קטן באופן משמעותי בשל העדר התיירות. כלומר, חלק מבעלי הדירות שעד עכשיו עסקו בהשכרה לטווח קצר כבר חישבו מסלול מחדש ועברו לשכירות לטווח ארוך או מכרו את הדירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully