וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 שנות מאסר נגזרו על הישראלי שסחט מינית נערות אמריקניות

עודכן לאחרונה: 31.10.2021 / 16:24

בית המשפט בלוס אנג'לס גזר את עונשו של הישראלי אלעד גבר, שסחט מינית במשך יותר מעשור ממחשבו בארץ עשרות ילדות ונערות אמריקניות, על מנת שיצלמו עבורו חומרים פורנוגרפיים. "הוא גנב את גופי ממני ונתן אותו בחינם"

בית המשפט הפדרלי בקליפורניה גזר 30 שנות מאסר על אלעד גבר, שסחט מינית עשרות ילדות ונערות אמריקניות. גם לאחר שחרורו הוא יישאר תחת פיקוח לשארית חייו, כך הורה השופט פיליפ גוטיירז, ששפט גם בתביעה נגד הארווי ויינשטיין. גבר ירצה את עונשו בכלא פדרלי, ויוכל לבקש את העברתו לבית סוהר בארץ.

על פי החלטת השופט, גבר יהיה רשום כעבריין מין בכל מקום בו יתגורר וייאסר עליו ליצור קשר עם קטינים מתחת לגיל 18 שלא בנוכחות הוריהם. הוא לא יוכל להתקרב למקומות סמוך לבתי ספר ויהיה נתון לחיפושי פתע בביתו, במסמכיו ובחשבונותיו, שאת הסיסמאות אליהם יחוייב לתת לקצין הפיקוח שלו.

ישראל הסגירה את גבר בחודש ינואר אשתקד לארצות הברית לדרישת משרד המשפטים האמריקני, בתום מאבקו המשפטי הארוך שהגיע עד לבית המשפט העליון בירושלים. בעסקת טיעון עם התביעה בקליפורניה הוא הודה בחודש מאי בכתב אישום שייחס לו עבירה אחת של "שימוש בסחר בין מדינתי על מנת לשדל קטין להשתתף בפעילות מינית פלילית".

פרשת הסחיטה המינית השיטתית החלה ב-2010. את התמונות והסרטונים הפורנוגרפיים של קורבנותיו האמריקניות גבר השיג בחדרי צ'אט, בהן היה תחת שמות בדויים. הוא היה מאתר את הנערות בפייסבוק, מעתיק את רשימת אנשי הקשר שלהן ומאיים עליהן שישלח את החומרים הפורנוגרפיים לכל הרשימה, אלא אם יבצעו אקטים מיניים בשיחת וידאו מולו. אם לא היו מסכימות הוא היה סוחט אותן בכך שהיה שולח להן צילומי מסך של מהלכו הבא, בדרך כלל מכתב כתוב שטרם נשלח למקורביהן, או כזה שנשלח לקורבנות קודמים.

אלה שהסכימו נדרשו לבצע בעצמן מעשים מיניים בשיחת וידאו על פי תסריט, תוך שהוא נותן להן משוב וביקורת. בחלק מהמקרים היה גבר משתמש בחומרים נוספים אלה כדי להמשיך ולסחוט אותן. בנערות שסירבו היה נוקם בהפצת החומרים הקודמים לאנשי הקשר שלהן, שלעיתים קרובות כללו את הוריהן.

אלעד גבר. אתר רשמי, מערכת וואלה!
"הוא גנב את גופי ממני ונתן אותו בחינם". אלעד גבר/מערכת וואלה!, אתר רשמי

הפרשה נחשפה בארצות הברית על ידי ה-FBI, כשאחת מקורבנותיו בדרום קליפורניה דיווחה עליו. האמריקנים נעזרו בלהב 433, שחוקריה תפסו את מחשבו ועליו חומר ראיות רב בקשר עם מאות נערות. כתב האישום הוגש נגדו בפני חבר מושבעים בלוס אנג'לס ב-2014 והוא כולל 68 אישומים הפרושים לאורך 77 עמודים.

ב-2020 הוא עלה בפני בית המשפט העליון בפני השופטים עוזי פוגלמן, דפנה ברק-ארז ויעל וילנר. לאחר מכן בהחלטה שכתבה הנשיאה השופטת אסתר חיות, נדחו כל הטענות שהשמיעו בשמו סנגוריו, עו"ד אביגדור פלדמן, עו"ד ימימה אברמוביץ ועו"ד יהל בן עובד. גבר וסנגוריו טענו כי על רקע חוק הלאום יש להורות על העמדתו לדין בישראל, בהיותו אזרח ישראלי ויהודי. אולם בית המשפט קבע כי "אין להעלות על הדעת התייחסות שונה לאנשים העומדים לדין פלילי בהתאם למוצאם הלאומי או הדתי", והזכיר כי טענה דומה נדחתה כבר בענינו של משה ג'ורנו, שהוסגר לפנסילבניה שם הורשע באונס, וציין כי טוב היה לו טענה זו לא הייתה נטענת כלל.

אלעד גבר בן ה-39, בנם של שני מדענים מירושלים נשר מבית הספר בכיתה י"א, ומאז הסתגר בחדרו בבתי ההורים שהתגרשו עוד בילדותו. עיקר עיסוקו היו משחקי מחשב וגלישה באינטרנט. הוא הצטיין בציור ובטניס שולחן. הוא שוחרר מצה"ל שבועיים לאחר גיוסו בשל אי כשירות, והסתגרותו החמירה.

זו לא ההסתבכות הראשונה של אלעד גבר בתחום. ב-2011 הוא הורשע בגין עבירות שביצע בין השנים 2003 ל-2006, לאחר שעקב אחר בתי השכנים המתגוררים בסמוך לבתי הוריו הגרושים בירושלים ובמודיעין, וצילם נשים שהתגוררו בבתים במצבים אינטימיים. ב-2010 הוא חדר למחשב של נערה בת 16 שהכיר באתר פורומים "תפוז" והעתיק ממנו מכתבים וסרטון אינטימי ששלחה במייל לאדם אחר. בישראל הורשע גבר בפגיעה בפרטיות וחדירה למחשב שלא כדין. השופט אלכסנדר רון גזר עליו שישה חדשי עבודות שירות.

עוד בוואלה!

מעצרו של הרופא בן ה-64 החשוד באונס ילדות הוארך בחמישה ימים

לכתבה המלאה

אחת מהנערות שנפגעו מגבר כשהייתה בת 14, והיום היא בת 27, סיפרה לבית המשפט איך בשנת 2009, כשרק עלתה לתיכון, הייתה "ילדה מלאה בתמימות, סקרנות ופוטנציאל". היא סיפרה, "קיבלתי את המחשב הנייד הראשון שלי עם מצלמת אינטרנט מובנית. האינטרנט עדיין פרח ואני לא יכולתי לחכות כדי לחקור מה יש שם בחוץ בעולם החדש והמקוון הזה". לדבריה, "אני מרגישה שפורץ צפה דרך חלון חדר השינה כל הזמן, מחכה לי שאעשה איזו טעות. מה שהיה רגע של טיפשות ירדוף אחרי לשארית חיי בשל מעשיו של העבריין". היא סיפרה כי גבר יצר איתה קשר רק שנתיים אחר כך. "לא ידעתי שהוא מחזיק תמונות עירום שלי, כמו גם של מאות בנות אחרות".

"הוא אמר לי שלא משנה אם אתלונן במשטרה כי הוא במדינה אחרת", ציינה. לאחר שנתפס מחשבו של גבר, פנו אל הצעירה חוקרי FBI, ולהם סיפרה על פגיעתה. "כשסירבתי, הוא פעל. הוא המשיך עם האיומים שלו והדביק את התמונות שלי בכל רחבי האינטרנט. הוא גנב את גופי ממני ונתן אותו בחינם. הרסני זה בלשון המעטה. הוא הבטיח שאם לא אקשיב, הוא ייתן למיליון פריקים אחרים באינטרנט לראות אותי וזה בדיוק מה שהוא עשה. פחדתי ממה עוד הוא עלול לעשות. אז שתקתי במשך שנים".

בבית המשפט בלוס אנג'לס, לפני מתן גזר הדין, חלק מקורבנותיו של אלעד גבר דיברו על ההשפעה הרגשית שסבלו ממעשיו, מה שהוביל עבור חלקן לשימוש בסמים, ניסיונות התאבדות ואיבוד הזדמנויות השכלה ותעסוקה. כמה מהן סיפרו לבית המשפט כי למרות הטראומה, הן הצליחו להתגבר על מה שקרה. כשאחת מהן סיימה את הצהרתה בפני השופט, היא פנתה לאלעד גבר והטיחה בו, "לא רק שאני קורבן, אלא שאני שורדת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully