וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן ומקרון נפגשו לראשונה מאז משבר עסקת הצוללות: "התנהלנו בצורה מגושמת"

עודכן לאחרונה: 30.10.2021 / 11:33

הנשיאים של ארצות הברית וצרפת נפגשו ברומא בניסיון לגשר על המחלוקת שפרצה בספטמבר בעקבות העסקה של האמריקנים עם אוסטרליה, שגרמה לביטול מכירות צוללות מצרפת לאוסטרליה בסך עשרות מיליארדי אירו. מקרון: "אנחנו בונים את האמון מחדש"

בווידאו: ביצה הושלכה לעבר הנשיא מקרון/מערכת וואלה!

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נפגש אמש (שישי) ברומא עם נשיא צרפת עמנואל מקרון והודה בפניו כי ארצות הברית נהגה "בצורה מגושמת" בהתנהלותה בעסקת הצוללות שחתמה עם אוסטרליה. העסקה גרמה לביטול מכירת צוללות מצרפת לאוסטרליה בסך עשרות מיליארדי אירו, ויצרה משבר בין שתי בנות הברית הוותיקות.

ביידן ומקרון נפגשו לראשונה מאז פרץ המשבר בספטמבר. הנשיא האמריקני אמנם לא התנצל רשמית בפני מקרון, אך הודה כי ארצות הברית לא היתה צריכה לתפוס את הצרפתים בהפתעה. "התרשמתי שצרפת עודכנה הרבה לפני כן", אמר ביידן.

בתום הפגישה אמר נשיא צרפת כי הוא מאמין שביידן דיבר בכנות כשטען כי חשב שצרפת קיבלה מידע מוקדם על העסקה עם אוסטרליה. "אנחנו בונים את האמון מחדש. אמון הוא כמו אהבה. ההצהרה היא טובה, אבל ההוכחה טובה יותר". מוקדם יותר אמר מקרון: "הבהרנו בפגישה את מה שהיה צריך להבהיר. מה שחשוב עכשיו הוא מה נעשה יחד בשבועות, החודשים והשנים הקרובות".

ג'ו ביידן ועמנואל מקרון בפגישתם ברומא
29.10.21. AP
מקרון וביידן בפגישה, אמש/AP

בפגישה שוחחו השניים על נושאים נוספים, בהם איראן, אפגניסטן, סין, שיתוף פעולה בגזרה האינדו-פסיפית, וכן שינויי האקלים, לקראת הפסגה בגלזגו בשבוע הבא. מקרון גם שיבח את הסיוע של ארצות הברית במאבקה של צרפת בטרוריסטים אסלאמיים באזור הסאהל שבאפריקה.

המשבר החל עם החתימה על הסכם הצוללות בין ארצות הברית לאוסטרליה, מהלך שהוביל לביטול הסכם בין אוסטרליה לצרפת. צרפת בתגובה החזירה את שגרירה מוושינגטון. שר החוץ ז'אן איב לה דריאן האשים את ביידן בתקיעת סכין בגבה של צרפת. הוא השווה את התנהלותו לזו של קודמו בתפקיד דונלד טראמפ. "להחלטה האכזרית, החד-צדדית והבלתי-צפויה הזו מזכירה לי מאוד את מה שטראמפ עשה לנו", אמר שר החוץ. "זאת בגידה באמון". ביידן, בניסיון לרכך את הכעס בצרפת, אמר כי היא "שותפה ובעלת ברית מרכזית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully