וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון החיסול של טדי שגיא: ביהמ"ש בקפריסין הורה לבחון את חוקיות מעצר החשודים

עודכן לאחרונה: 31.10.2021 / 15:04

ארבעת הפקיסטנים החשודים בפרשה נעצרו על סמך רישומי שיחות טלפון. אולם ביהמ"ש העליון במדינה קבע כי החוק המאפשר שמירת נתונים ללא הבחנה של כל האזרחים, מפר את זכויות האדם האירופיות. אם יוחלט שאלה הושגו שלא כדין, המעצרים עלולים להיחשב לא חוקיים

בווידאו: בנט ולפיד מתייחסים לאיומים על טדי שגיא/צילום: עורץ הכנסת

בית המשפט העליון בקפריסין לא השתכנע בשלב זה בחוקיות המעצרים של ארבעת הגברים הפקיסטנים, החשודים בניסיון החיסול של איש העסקים הישראלי טדי שגיא, ואלה יצטרכו להיבחן מחדש. הארבעה נעצרו על סמך רישומי שיחות טלפון. באם יוחלט שאלה הושגו שלא כדין, המעצרים עלולים להיחשב לא חוקיים בתנאי שאין ראיות אחרות להצדקת מעצרם.

בית המשפט העליון במדינה קבע כי החוק המאפשר שמירת נתונים ללא הבחנה של כל האזרחים, מפר את זכויות האדם האירופיות. ארבעת האזרחים הפקיסטנים נמצאים במעצר לאחר שהמשטרה המקומית חדרה לרשומות הטלפון שלהם. כלי תקשורת מקומיים דיווחו שהמשטרה השיגה צו חיפוש לבדיקת נתוני טלפון סלולרי המקושרים למכשירים שלפי החשד שימשו את החשוד העיקרי, אזרח רוסי בן 38 ממוצא אזרי שנעצר בסוף ספטמבר. במקביל, נבדק אם עשו שימוש במדים של שליחי מסעדה שנמצאו אצלם, כדי להתחזות ולבלוש אחר יעדיהם לכאורה.

אדם נוסף נעצר השבוע בקשר למקרה, ללא שנמסרו נסיבות מעצרו.

טדי שגיא, 23 ביוני 2011. ראובן קסטרו
שגיא/ראובן קסטרו

הרקע לפרשיה כולה נותר לא ברור והמשטרה שומרת על עמימות בנושא בנימוק של ביטחון לאומי וחשש לביטחונם של מודיעים. חלק מהדיווחים על הפרשה הצביעו על מחלוקת כספית וחובות רוסיים שלא שולמו, בעוד שגורמים בישראל טענו כי איראן עומדת מאחורי המזימה לפגוע בישראלים באי. טרם ברור אם כל החשודים קשורים לגבר האזרי או לאו.

פסיקת בית המשפט העליון עוררה דיון ציבורי בקפריסין המהדהד גם בכלי התקשורת באי בנושא זכויות אדם ופרטיות מול ביטחון הציבור.

מפקד המשטרה במדינה, סטליוס פאפאתודורו, סירב להגיב לעיתונאים על שאלת החוקיות, אך אמר כי ינסו לקיים פגישה עם המחלקה המשפטית כדי לדון בהחלטת בית המשפט העליון. בתשובה לשאלת כתבים בעניין, טען כי במקרים רבים רישומי שיחות טלפון היו רק חלק מחקירה. "נבחן בצורה רגועה ומפוכחת כיצד לטפל בתיקים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully