וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכסוך עסקי או טרור? התעלומה מאחורי ניסיון החיסול של טדי שגיא בקפריסין

עודכן לאחרונה: 4.10.2021 / 10:49

במקביל להערכות כי הניסיון לפגוע במיליארדר הישראלי בקפריסין בוצע על ידי שותפיו העסקיים, גורמים ביטחוניים אמרו כי נבדק החשד שניסיון החיסול של איש העסקים בוצע על רקע לאומני. היחצ"ן שמייצג אותו ל-103FM: "מדובר בוודאות באירוע ביטחוני, זה ניסיון פיגוע איראני"

גורמים ביטחוניים אמרו היום (שני) כי נבדק החשד שניסיון החיסול של איש העסקים טדי שגיא בקפריסין בוצע על רקע לאומני. זאת, במקביל להערכות כי הניסיון לפגוע במיליארדר הישראלי הגיע בשל סכסוך עם שותפיו העסקיים על רקע כמה מהחברות שבבעלותו.

איש יחסי הציבור הדן אורנשטיין, המייצג את שגיא, חזר הבוקר ב-103FM על הגרסא של אנשי שגיא לפיה מדובר בניסיון פיגוע איראני. "אני יכול לומר בוודאות שמדובר באירוע ביטחוני, בניסיון פיגוע איראני וזה גם מה שהותר לנו לפרסם. אני מניח שתתוודעו לעניין הזה בימים הקרובים". לדבריו, מטרות "הפיגוע" היו ישראלים שעובדים בקפריסין ולא שגיא ספציפית. "המטרה הייתה לפגוע באזרחים ישראליים על אדמת קפריסין". הוא שלל עימות עסקי בין שגיא לבין גורמים שרצו לפגוע בו. "דברים מופרכים", אמר אורנשטיין.

טדי שגיא, 23 ביוני 2011. ראובן קסטרו
"דברים מופרכים". טדי שגיא/ראובן קסטרו
טדי שגיא. ניר פקין
טדי שגיא ורעייתו, מלכת היופי לשעבר יעל נזרי/ניר פקין

לשגיא, מייסד חברות ההימורים באינטרנט "פלייטק" ו"סייף צ'ארג'", יש שותפים עסקיים בחברות הנוגעות בתחום זה. בין הצדדים התגלע סכסוך בשנתיים האחרונות. לפי גורמים המקורבים למערכת אכיפת החוק, השותפים העבירו את ה"טיפול" בסכסוך של שגיא ושותפיו לגורמים עברייניים. שגיא, שריצה לפני 25 שנה מאסר בגין עבירות שוחד ומרמה, ניסה בחודשים האחרונים להגיע מולם להסדר. למרות זאת המהלך לא צלח, ואחת הסברות טוענת כי זה הוביל להוצאת ניסיון החיסול לפועל.

במהלך השבוע דיווחו כלי תקשורת בקפריסין על מעצרו של אזרח אזרי, המחזיק בדרכון רוסי, כשברשותו אקדח ומשתיק קול. תחילה חשדו במדינה כי מדובר בשכיר חרב שגויס על ידי איראן וכי בכוונתו לבצע פעולת טרור נגד ישראלים, אולם לאחר מכן עלה החשד שמדובר ברוצח שכיר שניסה לפגוע בשגיא. האזרח האזרי, כך על פי הפרסומים, נעצר לאחר שחנה עם מכונית שכורה סמוך למקום בו שהו יעדי החיסול סמוך לניקוסיה. הוא אף שכר קורקינט חשמלי ששימש אותו לחצות מוקדם יותר בין צפון לדרום קפריסין ולבצע את המעשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully