וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל ביקורת על המלחמה בתימן: סעודיה מגרשת את שגריר לבנון ואוסרת על יבוא מהמדינה

עודכן לאחרונה: 30.10.2021 / 19:42

בחריין וכווית הצטרפו למהלך של ריאד, הזועמת על שר המידע הלבנוני שיצא נגד המלחמה שהיא מנהלת בחות'ים. ראש הממשלה החדשה והרעועה רמז לשר, שזכה לתמיכת חיזבאללה, שעליו להתפטר. ביירות זקוקה לתמיכת מדינות המפרץ לאור המשבר הכלכלי החריף שהיא שרויה בו

ג'ורג' קורדהי, שר המידע בלבנון, נואם במשכן הנשיאותי. 13 בספטמבר 2021. רויטרס
ריאיון שנתן על ההתערבות הסעודית בתימן עורר סערה. ג'ורג' קורדהי/רויטרס

ערב הסעודית הורתה הערב (שישי) לשגריר לבנון לעזוב את הממלכה בתוך 48 ואסרה על יבוא מוצרים מלבנון. זאת, בעקבות ביקורת של שר המידע בלבנון על המלחמה של הקואליציה הסעודית בתימן. בנוסף לכך, סוכנות הידיעות הסעודית דיווחה כי ריאד החזירה את שגרירה מביירות לצורך התייעצויות. המשבר הדיפלומטי יקשה עוד יותר על הממשלה החדשה בלבנון לגייס את תמיכתן של מדינות המפרץ לשיקום כלכלתה המפורקת, ושעות לאחר מכן הצטרפו בחריין, כווית ואיחוד האמירויות הערביות למהלך הסעודי.

ההחלטה הסעודית התקבלה ימים אחרי שידורו של ריאיון עם השר ג'ורג' קרדאחי בתכנית מקוונת המזוהה עם רשת אל-ג'זירה הקטארית. הריאיון נערך ב-5 באוגוסט, לפני הקמת הממשלה החדשה, וקרדחי אמר בו כי המלחמה בתימן חסר תועלת וכי המדינה נתונה לתוקפנות. הוא אף אמר כי המורדים החות'ים הפרו-איראנים מגנים על עצמם.

ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, שממשלתו כבר מתקשה לתפקד בשל עימות פוליטי סביב חקירת הפיצוץ בנמל ביירות, שוחח היום בטלפון עם קרדאחי ורמז לו שעליו להתפטר. לשכתו מסרה כי הוא ביקש ממנו להעדיף את האינטרס הלאומי "ולקחת את ההחלטה הנכונה כדי לתקן את היחסים הערביים עם לבנון".

"אנחנו קוראים לאחינו מנהיגי ערב לפעול ולסייע בהתגברות על המשבר הזה כדי לשמור על האחדות הערבית", נמסר מלשכתו של מיקאתי הסוני. השר אמר להגנתו כי התכנית הוקלטה כחודש לפני כניסתו לתפקיד וכי הוא אינו מתכוון להתפטר.

בערב הסעודית האשימו כי "השליטה של ארגון הטרור חיזבאללה על קבלת ההחלטות בלבנון הפכה אותה לזירה ליישום מיזמים של מדינות שאינן חפצות בטובתה של לבנון ובטובת עמה". חיזבאללה השיעי, הנתמך על ידי איראן, הביע אתמול תמיכה בדבריו של קרדאחי וראש ממשלת לבנון לשעבר סעד אל-חרירי אמר כי הארגון אחראי לקראע עם ערב הסעודית ומדינות המפרץ.

"האחריות היא בראש ובראשונה על חיזבאללה והעוינות המוצהרת שלו כלפי הערבים ומדינות המפרץ הערביות", צייץ הפוליטיקאי הסוני.

באפריל, ערב הסעודית אסרה על יבוא כל הפירות והירקות בלבנון וקשרה זאת להתגברות הברחות הסמים לשטחה. האמברגו החריף את הקשים הכלכליים של לבנון, שכבר נמצאת בעיצומו של אחד המשברים הפיננסיים הקשים ביותר בעידן המודרני.

הליגה הערבית הביעה היום דאגה מההתדרדרות המהירה ביחסים בין לבנון למדינות המפרץ, ומזכ"ל הארגון אחמד עבד אל-רייט הפציר באחרונות "לחשוב על הצעדים שהן הציעו כדי להימנע מהשפעות שליליות נוספות על כלכלת לבנון הקורסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully