וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מגבירה את הלחץ על לבנון: סנקציות על אנשי עסקים וחבר פרלמנט המקורב לחיזבאללה

עודכן לאחרונה: 29.10.2021 / 13:34

העיצומים הוטלו על שני אנשי עסקים, המקורבים לחרירי ולפוליטיקאי נוצרי בכיר, בשל שחיתות במכרזים ממשלתיים, ועל מחוקק המזוהה עם הארגון השיעי שהבריח 120 מיליון דולר לחו"ל. "האמריקנים שולחים מסר לכל האליטה הפוליטית, לא רק לאלו הנתמכים על ידי איראן"

חיילים לבנונים פרוסים ברחובות ביירות במהלך  הפגנה נגד חוקר הפיצוץ 14 באוקטבור 2021. AP
"צעד חשוב עבור דין וחשבון בלבנון". חיילים בביירות/AP

ארצות הברית הטילה אתמול (חמישי) סנקציות על שני אנשי עסקים לבנונים בכירים ועל חבר פרלמנט המקורב לחיזבאללה, שלטענתה מעורבים במעשי שחיתות נרחבים שערערו על שלטון החוק במדינה.

אנשי העסקים ג'יהאד אל-ערב ודני חורי, המקורבים לראש הממשלה לשעבר סעד אל-חרירי ולפוליטיקאי הנוצרי ג'בראן באסיל, נענשו על ידי משרד האוצר של ארצות הברית בשל מעורבותם בשחיתות במרכזים ממשלתיים. השניים, לפי משרד האוצר האמריקני, זכו בחוזים ממשלתיים בשווי מאות מיליוני דולרים, כולל עבור עבודות איסוף ופינוי אשפה, הודות לקשריהם הפוליטיים.

שר החוץ של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, תיאר את הסנקציות כ"צעד חשוב עבור דין וחשבון בלבנון". "מנהיגי לבנון חייבים לשים קץ לשחיתות ולפעול בדחיפות כדי לטפל במשברים שעמם מתמודד העם הלבנוני", צייץ.

חסן נסראללה נואם 18 באוקטובר 2021. -, צילום מסך
סנקציות חדשות. נסראללה/צילום מסך, -

חורי זכה בחוזה בשווי 142 מיליון דולר להפעלת מטמנה בחוף, אולם במשרד האוצר האמריקני אמרו כי הוא המתקן "השליך פסולת רעילה ואשפה לים התיכון, כל זאת תוך אי-תיקון משבר הזבל". אל-ערב, מצדו, "שימש החל משנת 2014 איש קשר לתיווך פגישות בין גורמים בכירים בלבנון לקראת הבחירות לנשיאות לבנון, בתמורה לשני חוזים ממשלתיים בשווי של כ-200 מיליון דולר".

השניים לא הגיבו לעיצומים שהוטלו עליהם, אך באסיל הכחיש שחורי הרוויח מיחסיו האישיים עמו. "הוא לא השותף שלי בפוליטיקה, וגם אני לא שותפו לעסקים", צייץ. וושינגטון הטילה בשנה שעברה סנקציות על באסיל ועל שר האוצר לשעבר עלי חסן חליל ושר העבודות הציבורי לשעבר יוסף פניאנוס, בטענה לשחיתות ותמיכה חומרית בחיזבאללה.

בנוסף אל שני העסקים, ארצות הברית טוענת שחבר הפרלמנט ג'מיל סייד ביקש "לחרוג מהמדיניות והתקנות של הבנקים המקומיים" ולהעביר 120 מיליון דולר לחו"ל, "ככל הנראה כדי להעשיר את עצמו ואת מקורביו". סיד צייץ בטוויטר כי הוא יכנס היום מסיבת עיתונאים כדי לדון בנושא.

עוד בוואלה!

חיזבאללה הלהיט את הרוחות, ואנשיו שילמו את המחיר בביירות

לכתבה המלאה

מסר לאליטה

הסנקציות האמריקניות הוטלו בזמן משבר כלכלי חסר תקדים בלבנון, שנקשר בשנים של מדיניות כושלת ובשחיתות של האליטה השלטונית. לפי האו"ם, שלושה רבעים מהאוכלוסייה סובלים מעוני. כמו כן, הסנקציות מסמנות את הפעם הראשונה שבה מקורב של אל-חרירי, הנתמך על ידי מערב, נענש על ידי ארצות הברית, שהתמקדה בעבר בחיזבאללה ובעלי בריתו הנתמכים על ידי איראן.

"האמריקנים שולחים מסר לכל האליטה הפוליטית, לא רק לאלו הנתמכים על ידי איראן, וגם לעם הלבנוני, שהם לא הסתלקו מכאן", אמר לרויטרס מאהא יחיא, מנהל מרכז קרנגי למזרח התיכון בביירות. "הם מהדהדים את דברי אזרחי לבנון 'שכולם זה כולם'", הוסף יחיא, שהתייחס לסיסמה הפופולרית בזמן המחאות האנטי-ממשלתיות ב-2019.

מוהנד האגה עלי, עמית מחקר במרכז קרנגי, אמר כי הסנקציות "כוללות גם האשמות קונקרטיות על העברת הכספים של סיד לאחר המהפכה. זה דבר חדש ובעל השפעה על המוניטין של חיזבאללה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully