וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

31 שנים לאחר הרצח, משפחתו של אבי אדרי שוברת שתיקה: "מקווים שהמעגל נסגר"

עודכן לאחרונה: 30.10.2021 / 9:24

בני משפחתו של אדרי, שגופתו נמצאה ב-1990 ביער ירושלים, סירבו להתראיין בנושא במשך עשרות שנים, גם לאחר המעצרים של חשודים בפרשה שבוצעו בשבועות האחרונים. עם זאת, קרובי משפחתו מודים כי הם שמחים מההתפתחויות, לצד כעס ובטן מלאה על המשטרה: "לקח להם יותר מידי זמן"

בווידאו: הארכת מעצר לחשודים נוספים בפראשת הרצח וההיעדרות לפני 30 שנה בירושלים/צילום: רוני כנפו

בני משפחתו של אבי אדרי, שגופתו נמצאה בשנת 1990 ביער ירושלים, שמרו על שתיקה במשך 31 שנה. אדרי בן ה-41, האמצעי מבין שמונה אחים, הותיר אחריו אלמנה וארבעה ילדים. גם במשך השבועיים האחרונים, לאחר שנעצרו חשודים בפרשה, הם סירבו להתראיין.

"לילדים שלו יש נכדים שלא יודעים על המקרה הזה, אז הגישה היתה 'תעזבו את הפרשה, אל תתראיינו ואל תתנו שום הצהרה לאף אחד', לתת למשטרה לעשות את העבודה", מספר לוואלה! קרוב משפחה של אדרי, ומסביר שזו הסיבה שהוא אינו מתראיין בשמו. כעת הוא מקווה כי "המעגל נסגר".

בית משפט השלום האריך ביום חמישי את מעצרם של החשודים בשבעה ימים, וקבע כי "החשד התחזק". אחד החשודים אף חתם על הסכם "עד מדינה", דבר שאמור לקדם באופן משמעותי את החקירה. "מצד אחד אנחנו שמחים שהם נתפסו, מצד שני לקח להם יותר מידי זמן", מטיח קרוב המשפחה.

אבי אדרי. מערכת וואלה!, אתר רשמי
אבי אדרי/אתר רשמי, מערכת וואלה!

אדרי עבד בישיבת "ויאמר יצחק" בשכונת שמעון הצדיק בירושלים. אותו יום בו נרצח, הוא יצא מהישיבה, ובשעות הערב אשתו דיווחה למשטרה על היעדרותו. למחרת גופתו נמצאה ביער רמות, כשעליה סימני אלימות קשים. לאחר הרצח, דווח בכלי התקשורת כי אדרי קיבל שיחת טלפון, שבעקבותיה הוא יצא אל היער, וכי הרצח קשור למשמרות הצניעות. המשטרה עצרה בזמנו גבר ואישה בחשד למעורבות ברצח, אך הם שוחררו - והרוצח נותר חופשי.

לפני שנתיים הבמאית שני חזיזה הוציאה את סרטה "רב הנסתר", שקשר בין הרצח של אדרי ובין ניסים שטרית, צעיר חרדי שנעלם בשנת 1986, למשמרות הצניעות שפעלו תחת הנחייתו של הרב אליעזר ברלנד. בעקבות הסרט החקירה נפתחה מחדש.

קרוב משפחתו של אדרי מתקשה להסתיר את התסכול מכך שגלגלי הצדק טוחנות לאט: "הם ידעו מהיום הראשון שהוא נרצח, הם ידעו מי השותפים לרצח, באותו יום של הרצח - האישה (שנעצרה בחשד למעורבות ברצח - י"פ) היתה עצורה. היא אמרה להם שהיא יודעת מי ביצע את הרצח, אבל היא פוחדת".

כתבה בעיתון מעריב אודות רצח אבי אדרי. ארכיון מעריב, אתר רשמי
מתוך הדיווחים בכלי התקשורת על רצח אבי אדרי, מעריב/אתר רשמי, ארכיון מעריב

"אחרי שלושים יום שהם היו עצורים, המשטרה אמרה שצריך לשחרר אותם", מוסיף קרוב המשפחה, "אמרתי להם 'אתם יודעים שהיא שותפה לרצח ויודעים מי רצח, אז למה אתם משחררים אותה?', התעצבנו, קיללנו אותם, ירקנו עליהם, זה לא עזר".

"היתה תקופה קשה, אבל המשטרה אמרה לנו לא להתערב ולעזוב את זה. הנה אחרי 31 שנה, כשהיא כבר סבתא עם נכדים, היא הסגירה את הרוצח ואת החברים שלו. אנחנו מקווים שהמעגל נסגר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully