וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן נפגש עם האפיפיור בוותיקן: "לוחם השלום המשמעותי ביותר שפגשתי"

עודכן לאחרונה: 29.10.2021 / 20:54

נשיא ארה"ב החל את ביקורו באירופה במפגש עם פרנציסקוס, שהיה ארוך יותר מהמפגשים שקיבלו שני הנשיאים הקודמים. מהוותיקן נמסר כי הם דנו בפגישה בהתחממות גלובלית, נגיף הקורונה, וסוגיית הפליטים. ביקורו של ביידן ביבשת יכלול את פסגת G20 ברומא וועידת האקלים בגלזגו

ביידן נפגש עם האפיפיור ברומא לפני פסגת G20/עריכה: אביעד בללי

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, נפגש היום (שישי) עם האפיפיור פרנציסקוס בוותיקן כחלק מהביקור שהוא מקיים באירופה, במהלכו הוא ייקח חלק בפסגת G20 ברומא וכן בוועידת האקלים בגלזגו.

"הודיתי להוד קדושתו על תמיכתו בעניי העולם ובאלו שסובלים מרעב, סכסוכים ורדיפה, ושיבחתי את המנהיגות שלו במאבק במשבר האקלים ובסיום המגפה", פרסם ביידן בחשבון הטוויטר שלו בתום הפגישה.

ביידן כינה את פרנציסקוס "לוחם השלום המשמעותי ביותר שפגשתי מעודי". זהו המפגש הרביעי בין הנשיא בן ה-78 והאפיפיור בן ה-84, אך הראשון מאז נכנס ביידן לבית הלבן. בפגישה שררה אווירה חיובית מאוד, ופגישתם נמשכה יותר משעה - זמן רב יותר מאורך הפגישה שקיבלו שני הנשיאים הקודמים.

האפיפיור פגש את נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. 29 באוקטובר 2021. רויטרס
"שיבחתי את המנהיגות שלו במאבק במשבר האקלים ובסיום המגפה". האפיפיור וג'ו ביידן בוותיקן, היום/רויטרס

ביידן העניק לאפיפיור מטבע נשיאותי - תזכורת ליחידה הצבאית בה שירת בנו בו ביידן, שהלך לעולמו ממחלת הסרטן ב-2015. "אני יודע שבני היה רוצה שאתן לך את זה", אמר ביידן במהלך הפגישה.

ביידן, הנשיא האמריקני הקתולי השני בהיסטוריה, סיפר כי האפיפיור הביע את שביעות רצונו מאדיקותו הקתולית, וביידן עצמו תועד אומר לאפיפיור: "אלוהים אוהב אותך". עוד סיפר הנשיא כי תמיכתו בהפלות, שנחשבת כנושא שנוי מאוד במחלוקת בארצות הברית, לא צוינה בשיחה. עוד אמר כי האפיפיור כינה אותו "קתולי טוב" בפגישתם.

האפיפיור פגש את נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. 29 באוקטובר 2021. רויטרס
"לוחם השלום המשמעותי ביותר שפגשתי מעודי". האפיפיור וביידן, היום/רויטרס

השניים ידועים בפעילותם נגד ההתחממות הגלובלית, ומהוותיקן נמסר כי היה זה נושא מרכזי בפגישה, לצד נגיף הקורונה, פליטים ומהגרים, ו"הגנת זכויות האדם, כולל חופש הדת והמוסר".

אחרי המפגש, ביידן פנה לשיחות עם ראש ממשלת איטליה מריו דראגי ונשיא צרפת עמנואל מקרון - לקראת פתיחת פסגת G20 שתתקיים מחר בבוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully