וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי משתתפים במצעד האקלים בתל אביב: "אין מקום להצהרות - רק מעשים מידיים"

צעדת המחאה התקיימה ברקע ועידת האקלים של האו"ם בשבוע הבא. רוב המשתתפים היו צעירים ובני נוער מארגונים ירוקים, מתנועות נוער ותנועות סטודנטיאליות: "לא הגיוני שהדור שלי יצטרך להתמודד עם ההשלכות של הדברים שאנשים אחרים עושים בלי לחשוב פעמיים"

בווידאו: אלפים במצעד האקלים בתל אביב: "מעשים במקום הצהרות"/צילום: "צלול"

אלפים, רובם בני נוער, השתתפו היום (שישי) במצעד האקלים בתל אביב לקראת ועידת האו"ם וקראו למנהיגים: אין מקום להצהרות - רק מעשים מידים.

רחובות אבן גבירול, הנביאים, קינג ג'ורג', פרישמן ומלכי ישראל במרכז תל אביב נחסמו לתנועה כחלק מהמצעד, ואירוע השיא יחל בשעה 13:00 בכיכר רבין, בו ינאמו פעילי אקלים מובילים.

"מרגש לראות את ההתעוררות בציבור", אמר אלעד הוכמן, מנכ"ל ארגון מגמה ירוקה. "אנחנו מוחים אך למעשה נלחמים על הקיום שלנו ושל ילדינו, ועל מה קודם למה - כסף וטייקונים או הצלת חיים".

חניכי הנוער העובד והלומד במצעד האקלים, 29 באוקטובר 2021. הנוער העובד והלומד, מערכת וואלה
"נלחמים על הקיום שלנו ושל ילדינו". מצעד האקלים, היום/מערכת וואלה, הנוער העובד והלומד

רוב המשתתפים במצעד הם צעירים ובני נוער מארגונים ירוקים, מתנועות נוער ותנועות סטודנטיאליות. האירוע מצטרף לצעדות אקלים המתקיימות ברחבי העולם, במטרה להציב על סדר היום את משבר האקלים. תמר צברי, בת 16 מתל אביב היא חברת הנהגת האקלים בנוער העובד והלומד, שכ-200 מחניכיו הגיעו לאירוע היום. "לא הגיוני שהדור שלי יצטרך להתמודד עם ההשלכות של הדברים שאנשים אחרים עושים בלי לחשוב פעמיים", אמרה.

נדב דסברג מעמותת צלול סיפר ש"מצעד האקלים שקורה בכל שנה הגיע לשיאו היום. אלפים הגיעו ורואים שזה בוער באנשים". הוא, יחד עם כלל המפגינים, מבקשים לקרוא למצב חירום אקלימי. "שהממשלה תביא תוכנית אקלים אבל אחת אמיתית, שתביא לנו פתרונות. אנחנו עומדים לפני המשבר הכי גדול", מזהיר. "אנחנו הולכים לראות הצפות, שריפות, דברים שאפשר להתכונן אליהם ובמקביל להקטין פליטות גז חממה".

מצעד האקלים בתל אביב, 29 באוקטובר 2021. פזית שביד-שייט, החברה להגנת הטבע
"מה קודם למה – כסף וטייקונים או הצלת חיים?". מצעד האקלים, היום/החברה להגנת הטבע, פזית שביד-שייט

איריס האן, מנכ"לית החברה להגנת הטבע, מסרה כי היא שמחה לראות "את הנוכחות המשמעותית של ילדים ובני נוער, שהגיעו כדי לקחת אחריות על עתיד העולם אליו הם גדלים". האן נאמה על הבמה שהוצבה בכיכר רבין וקראה: "אנחנו נמצאים בתקופה שבה יש לנו כוח לשנות מציאות. זה התפקיד שלנו, של מי שנמצאים כאן, ושל כל מי שמזדהים איתנו מרחוק, אני יודעת שיש רבים כאלו - יחד אנחנו יכולים ליצור שינוי!".

בעכו נערך הבוקר מצעד האקלים הצפוני, בהשתתפות מאות תלמידים מהעיר ומיישובי הסביבה. המצעד החל מהטיילת הצפונית לפארק לילי שרון, שם נערכו פעולות הסברה בנושא משבר האקלים. בין הצועדים בלטו גם מנכ"ל העירייה יניב אשור, ראש מנהל החינוך אורית אסייג וראש מנהל התפעול שי אונגר.

ביום שלישי פורסם דוח מבקר המדינה, שקובע כי ישראל לא ערוכה להתמודדות עם משבר האקלים. לקראת היציאה לועידת האו"ם לענייני אקלים בגלזגו, סקוטלנד, ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע כי ישראל תתחיל להתייחס למשבר האקלים כסוגיה של ביטחון לאומי. עוד אישרה הממשלה תכנית להאצת פרויקטים בתחום התשתיות, כחלק מהיערכות למשבר האקלים והסרת חסמים בתחום הפסולת, המחזור והאנרגיה. לועידת האקלים יטוסו ראש הממשלה בנט, השרה לאיכות הסביבה תמר זנדברג ושרת האנרגיה קארין אלהרר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully