וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד מ-5 העצורים בפרשת הרצח וההיעלמות בירושלים לפני 35 שנה חתם על הסכם עד מדינה

28.10.2021 / 20:57

במהלך הדיונים על הארכת מעצרם עלה כי לפחות שניים מהחשודים שיתפו פעולה בחקירות ונידבו פרטים לצוות החקירה על השתלשלות האירועים בפרשת רצח אבי אדרי והיעלמות הנער ניסים שטרית. פרקליטם של החשודים: "עשו לו תרגיל בכוונה לגרום להודאות שווא"

בווידאו: הארכת מעצר לחשודים נוספים בפראשת הרצח וההיעדרות לפני 30 שנה בירושלים/צילום: רוני כנפו

אחד מחמשת העצורים בפרשת הרצח וההיעלמות לפני 35 שנה בירושלים חתם הערב (חמישי) על הסכם עד מדינה. מוקדם יותר היום האריך בית משפט השלום בירושלים את מעצרם של חמשת החשודים בפרשה בשבעה ימים.

במהלך הדיונים היום בבית משפט עלה כי לפחות שניים מהחשודים שיתפו פעולה בחקירות ונידבו פרטים לצוות החקירה על האירועים. בשבוע החולף בוצעו מספר עימותים בין החשודים, והציגו את גרסתם בפני חוקרי המשטרה. בעקבות ההתקדמות בחקירה אמר נציג המשטרה כי "אני יכול לומר שיש כבר התפתחויות. פעולות החקירה חיזקו את החשד".

עו"ד רועי אטיאס, פרקליטם של החשודים, תקף היום את התנהלות המשטרה בחקירת היעלמותו של ניסים שטרית וביקש מבית המשפט לפקח על אופן ניהול החקירה. אטיאס סיפר כי החשוד "נחקר שעות רבות במטרה לשבור אותו. ניסו לייצר איזשהן הודאות שווא שהוא יגיד שהוא מוכן להודות בהכל. רק שיעצרו אותו. אתמול עשו לו תרגיל עם אשתו: אמרו לו בפירוש להעיד וללכת הביתה. לקחו אותו לבית קברות באיזה יער, הביאו את המשפחה של המנוח ואמרו לו להישבע בשם השם שהוא היה חלק מהרצח הזה. עשו פה פעולות המעידות על חוסר אונים מסוים". אטיאס טען בפני צוות החקירה: "אתם הצעתם לו 'לפתוח' על חשודים אחרים, הצעתם לו להיות עד מדינה".

הארכת מעצר בפרשת ההעלמות והרצח של ניסים שטרית ואברהם אדרי. השלום, ירושלים 19.10. יונתן זינדל, פלאש 90
הארכת מעצר בפרשת ההיעלמות והרצח של ניסים שטרית ואברהם אדרי/פלאש 90, יונתן זינדל
ניסים שטרית, נעלם בירושלים לפני שלושים שנה, בימ"ש מחוזי ירושלים, 17 באוקטובר 2021. מתוך "רב הנסתר", באדיבות כאן 11, אתר רשמי
ניסים שטרית, נעלם בירושלים לפני שלושים שנה/אתר רשמי, מתוך "רב הנסתר", באדיבות כאן 11

חקירת פרשת הרצח וההיעלמות בירושלים לפני 35 שנה עדיין נמשכת, ובמסגרתה צפויים מעצרים של חשודים נוספים המעורבים באירועים. מאז תחילת הפרשה לפני שבוע וחצי, שמונה חשודים נעצרו, כששלושה מהם שוחררו מאז לביתם. מרבית העצורים ההיו חברי קהילת "שובו בנים" בשנות ה-80.

שני חשודים נוספים נעצרו בשבוע שעבר במעורבות בהיעלמותו של הנער ניסים שטרית ב-1986. אחד מהם זוהה כמי שהובא לחקירה שנה קודם לחטיפה, כששטרית התלונן שהוכה על ידו. אחרי אותה תקרית לפני שלושה עשורים החשוד שוחרר, וגם הפעם, השופט לא התרשם מטענות המשטרה וסבר כי אין ראיות המצביעות על קשר בינו לבין היעלמותו של שטרית, ולכן החליט לשחרר אותו.

חשוד בפרשת העלמות ורצח בירושלים לפני שלושים שנה, בימ"ש מחוזי ירושלים, 17 באוקטובר 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
חשוד בפרשת היעלמות ורצח בירושלים לפני שלושים שנה/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

חקירת היעלמותו של ניסים שטרית בן ה-17 קשה ומורכבת יותר עבור אנשי היחידה החוקרת, וזאת בשל העובדה שאיסוף ממצאים פורנזיים ואיתור המבצעים - ללא גופה ומקום ספציפי שניתן לסרוק - אתגרה מאוד את צוות החקירה ואפשרה עד היום למעורבים לחמוק מהדין.

מרבית החשודים שנעצרו עד כה הצטרפו לקהילת שובו בנים בשנות ה-80 וחלקם נחשבו לבכירים בקהילה ולמקורבים לאליעזר ברלנד. בהמשך עזבו את הקהילה בזה אחר זה, חלקם במהלך העשור האחרון.

בקהילת שובו בנים ונאמניו של ברלנד סבורים כי פתיחת חקירת הרצח והיעלמות מחדש נועדה לקשור את ברלנד לאירועים ולגרום להשארתו בתוך כותלי הכלא, אליו נכנס אתמול להמשך ריצוי עונשו.

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • מוות
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully