וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל פרשת NSO: ראש הממשלה ייפגש עם נשיא צרפת בשולי ועידת האקלים

28.10.2021 / 19:43

בנט ימריא לוועידה בגלזגו בשבוע הבא, שם ייפגש עם מקרון ברקע המשבר בין המדינות. הוא עוד ייפגש עם יורש העצר הבחרייני, וכן עם שורת מנהיגים נוספים, בהם ראשי הממשלות של בריטניה, הודו, אוסטרליה ואיטליה. בשלב זה, הוא לא צפוי לקיים פגישה עם נשיא ארה"ב ביידן

בווידאו: גנץ נפגש עם שרת ההגנה של צרפת/צילום: רויטרס

ראש הממשלה נפתלי בנט ייפגש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון בשולי ועידת האקלים בגלזגו שבסקוטלנד בשבוע הבא. זאת, ברקע פרשת NSO והמשבר ביחסי המדינות. בביקור יפגוש בנט גם את יורש העצר וראש ממשלת בחריין, סלמאן בן חמד אל-ח'ליפה. זו תהיה פגישה רשמית ופומבית ראשונה בין יורש העצר הבחרייני לראש ממשלה ישראלי.

בנוסף לכך, יקיים בנט פגישות ראשונות עם שורת מנהיגים נוספים, בהם ראש ממשלה בריטניה בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי, ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון, ראש ממשלת איטליה מירו דראגי, נשיא הונדורס חואן אורלנדו ארננדס ומזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג.

בשלב זה, בנט לא צפוי לקיים פגישה עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן.

ראש הממשלה נפתלי בנט בישיבת הממשלה, 24 באוקטובר 2021. יואב דודקביץ, פול
ייפגש עם שורת מנהיגים עולמיים בגלזגו. בנט/פול, יואב דודקביץ

המשבר בין ישראל לצרפת פרץ סביב החשד לשימוש בתוכנת הסייבר של חברת NSO הישראלית לפריצת מכשיר הטלפון הנייד של הנשיא מקרון ובכירים צרפתים נוספים. בשבוע שעבר, ראש המל"ל איל חולתא ביקר בחשאי בפריז ונפגש בארמון האליזה עם מקבילו הצרפתי עמנואל בון, כשבמרכז פגישתם עמד המשבר - כך אמרו בכירים ישראלים.

בחודש יולי חשף ארגון התחקירנים הבינלאומי כי שורה של מדינות שרכשו את תוכנת "פגסוס" של חברת NSO עשו בה שימוש כדי לפרוץ למכשירי טלפון חכמים של עיתונאים, אנשי אופוזיציה ופעילי זכויות אדם ולא רק לצורך סיכול פיגועי טרור ולחימה בפשיעה. בין המדינות הללו היו הודו, הונגריה, מקסיקו, סעודיה ומרוקו. לפי הפרסום מרוקו עשתה שימוש בתוכנה לשם פריצה למכשיר הטלפון של מקרון ובכירים צרפתים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully