וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתחה חקירה בשל האיומים על חייה של ד"ר אלרעי-פרייס; גינויים בממשלה ובמערכת הבריאות

עודכן לאחרונה: 28.10.2021 / 19:03

בעקבות תלונת משרד הבריאות, המשטרה הודיעה כי תחקור את הפרסומים ברשתות החברתיות נגד ראש שירותי בריאות הציבור. בנט: "מלחמת הפייק של מתנגדי החיסונים נגדה צריכה להיפסק". פרופ' אש: "השיח ההרסני והמסוכן חייב להיפסק מיד"

בווידאו: שרון אלרעי פרייס מתייחס לאפשרות של חיסון רביעי/צילום: ערוץ כנסת

משטרת ישראל פתחה היום (חמישי) בחקירה, בעקבות תלונה שהוגשה ע"י קב"ט משרד הבריאות, על אודות איומים שקיבלה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ברשתות החברתיות ובקבוצות הווטסאפ.

בפוסטים שהועלו נגדה נכתב בין היתר כי "ד"ר פרייס דוחפת להגבלות וזריקות הרעל. היא פסיכופתית במקרה הטוב ומבצעת פשעים נגד האנושות במקרה הרע". עוד נכתב כי "היא גורמת שידקרו את הילדים בניגוד להסכמתם" לצד קללות ואיחולים למחלות שונות. ברחבי הקשת הפוליטית ובמערכת הבריאות גינו את הדברים שהופנו כלפיה, וקראו למשטרת ישראל למצות את הדין עם המסיתים.

בעלה של אלרעי-פרייס הזהיר מפני הסכנה, וכתב בטוויטר כי "יש איומים קונקרטיים על חיי אשתי. אתם יודעים את זה, יש הודעות ברשתות, יש מספרי טלפון, יש שיחות איום מפורשות. החומר אצלכם. זה הזמן לפעול, עכשיו לפני שיהיה מאוחר מדי".

ועדת החוקה | שרון אלרעי פרייס
במהלך דיון על  התו הירוק ובהגבלת היציאה מישראל בכנסת 9 באוגוסט 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
איומים על חייה. ד"ר שרון אלרעי פרייס/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ראש הממשלה נפתלי בנט גינה את התופעה ומסר כי "מלחמת הפייק של מתנגדי החיסונים נגד ד"ר אלרעי-פרייס ואחרים צריכה להיפסק. ‏החיסונים הם כיפת הברזל שלנו מול הקורונה. הם מצילים חיים ומאפשרים לנו לשמור על ישראל פתוחה ומתפקדת. ‏התעלמו מהפייק, לכו להתחסן".

שר הבריאות ניצן הורוביץ, שנמצא עם אלרעי-פרייס בביקור בברלין, אמר כי "גם בברלין עכשיו, שרון מביאה גאווה גדולה לישראל, וממשיכה לעבוד בלי הפסקה בשביל הבריאות של כולנו, כולל הבריאות של בריוני המקלדת ומפיצי השקרים. מי שמאיים - יטופל".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, התיייחס לאיומים על חייה של פרייס וכינה אותם "שיח אלים, מסית, פלילי, הרסני, מסוכן - וחייב להיפסק מיד". עוד הוסיף אש כי "אנחנו פועלים כעת מול הגורמים הרלוונטיים על מנת להביא למיצוי הדין מול מובילי האלימות חסרת הגבולות הזו".

מאיר פרייס, בעלה של שרון אלרעי פרייס על האיומים על חייה. טוויטר, צילום מסך
מאיר פרייס, בעלה של ד"ר שרון אלרעי פרייס על האיומים על חייה/צילום מסך, טוויטר

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, מסר כי הוא "מגנה מכל וכל את האיומים כלפי ד"ר אלרעי-פרייס. אין מקום לשיח מהסוג הזה כלפי אף אדם, ובטח כלפי משרתי ציבור מסורים ומומחים בתחומם כמותה. הוגשו שלוש תלונות בנושא בחודשים קודמים והן בחקירה. אני סמוך ובטוח כי משטרת ישראל תשלים את החקירה בצורה רצינית ותרד לשורש העניין".

איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית גינה את האלימות נגד כל עובד בריאות, ובכלל זאת נגד ראש שירותי בריאות הציבור, הנמצאת בחזית. בהודעה שזכתה לכותרת "כן לבריאות, לא לאלימות" נכתב כי "תחום בריאות הציבור משפיע על חיי כולנו באופן עמוק בזמן שגרה ובזמן מגפה, וככזה הוא מעורר רגשות עזים. קיימת חובה של המדינה להגן על עובדי בריאות הציבור מפני אלימות ומתקפות אישיות, בכל הרמות והדרגים, במטה ובשטח. ביקורת נוקבת לגיטימית אך איומים אישיים, השמצות, לשון הרע ואלימות מילולית אינם לגיטימיים, מסוכנים ופוגעים בכולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully