וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפרסום בוואלה!: מפקד הכלא הביטחוני שהעסיק את עובדיו בחתונת בנו פורש מתפקידו

עודכן לאחרונה: 28.10.2021 / 14:58

תת גונדר סברי שחאדה, מפקד בית הסוהר מגידו, הודיע לנציבת שב"ס קטי פרי על בקשתו לפרוש מהשירות. גורם בארגון סיפר כי אחרי פניית וואלה! נפתח נגדו הליך משמעתי ופרי הורתה לזמנו לבירור אצל מפקד המחוז הצפוני, והיום הודיע שחאדה פרישתו. "מתפטר כדי לסכל חקירת משטרה"

מפקד הכלא הביטחוני מגידו, תת גונדר סברי שחאדה, הודיע הבוקר (חמישי) לנציבת שב"ס קטי פרי ולמפקד המחוז הצפוני על בקשתו לפרוש מהשירות. זאת, לאחר חשיפת וואלה! כי שחאדה העסיק בחתונת בנו כמה מעובדיו וכי אנשי עסקים פלסטיניים הוזמנו מבלי שדיווח.

בשב"ס לא ידעו על מה שהתרחש בחתונת בנו של שחאדה עד הפרסום בוואלה!, ולאחר הפנייה לשירות התגלה כי מפקד בית הכלא אכן עשה זאת לכאורה בניגוד לנהלים ולא דיווח על כך לגורמי הביטחון בשבתו כמפקד בית סוהר ביטחוני גדול.

גורם בכיר בשב"ס סיפר בשיחה עם וואלה! כי אחרי הפניה נפתח נגד תת גונדר שחאדה הליך משמעתי. נציבת שב"ס, קטי פרי, הורתה לזמן את שחאדה לשיחת בירור אצל מפקד המחוז הצפוני גונדר אריק יעקב. הבוקר הגיע שחאדה לפגישה והודיע לו כי החליט לפרוש מתפקידו.

אסירים המשוחררים במסגרת עסקת שליט מובלים מכלא מגידו לקציעות, אוקטובר 2011. דרור עינב
כלא מגידו/דרור עינב

לוואלה! נודע כי לצד אנשי העסקים שהתארחו בחתונה שנערכה בביתו שבירכא לפני כשבועיים, הועסקו בה כמה אנשי סגל מכלא מגידו, בהם רב הכלא, ששימש משגיח כשרות באירוע, טבח מהכלא ועוד אנשי סגל שהיו ממונים על הכנת הבשר. האירוע מגיע חודשיים לאחר מחדל בריחת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע.

"שחאדה עשה מעשה חמור, הוא מתפטר כדי לסכל חקירת משטרה ושיוותרו לו", אמר קצין בכיר בשב"ס. "זה שהוא פורש לא אומר שהמשטרה לא צריכה לבדוק מי אנשי העסקים הפלסטינים ומה הקשר שלהם לסברי שחאדה. אז עכשיו הוא פורש עם פנסיה ותנאים מלאים אחרי שהוא הודה שאירח אותם בביתו ולא דיווח לאיש. הוא גם הזמין לאירוע הזה עוד אנשי שב"ס. למה שהפלסטינים ישעו את המינגלינג הזה עם אנשי שב"ס? זה חוסר אחריות ממדרגה ראשונה. לשחאדה יש קופת שרצים, הוא היה צריך ללכת כבר מזמן, טוב שהנציבה וממ"ז צפון פעלו כאן מהר", הוסיף הגורם.

שחאדה יפרוש מתפקידו באופן מיידי וכעת החלו במחוז הצפוני באיתור הקצין שיפקד על כלא מגידו במקומו של שחאדה שיפרוש. כלא מגידו מאכלס ברובו אסירים ועצורים ביטחוניים, וכ-50 אסירים פליליים-ישראלים שכלואים במקום כאסירי עבודה ומועסקים בעבודות שונות בבית הסוהר.

נציבת שירות בתי הסוהר, קטי פרי. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
נציבת שב"ס קטי פרי/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

גורם בכיר אחר בארגון אמר: "נדהמתי לגלות שתת-גונדר שחאדה מארח בביתו אנשים עסקים מהרשות הפלסטינית בזמן שהוא מפקד על כלא ביטחוני. זה מעשה חמור שצריך להיבדק על ידי המשטרה. איך יתכן שמפקד כלא ביטחוני עושה מעשה לא אחראי שכזה ולא מדווח על זה לאף אחד? מי יודע למי אנשי העסקים האלו מקושרים".

בשב"ס אישרו את הפרטים ומסרו בתגובה: "עם קבלת מידע בעניינו של הקצין, הורתה נציבת שב"ס לבצע הליך בירור מיידי של הטענות. הקצין נקרא לבירור בפני מפקדיו, והבוקר ביקש לפרוש מתפקידו לאלתר. שירות בתי הסוהר יפעל בנחישות ובמקצועיות וכל חריגה מנהלי הארגון וערכיו תטופל בחומרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully