וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום עצרת רבין בכיכר - עצרת ביביסטית עם איתמר בן גביר

בן כספית

עודכן לאחרונה: 28.10.2021 / 11:50

אל תתבלבלו, לא זיכרון רבין מטריד כרגע את המבוע שמתוכו נפלט מסע ההסתה הזה לחלל האוויר, אלא נתניהו. יותר נכון, חוק נתניהו. נשוא החוק מבין את המצב ומנסה לסכל אותו בכל מחיר

אז מה היה לנו עד עכשיו? עצרת ההמונים לרגל יום השנה ה־26 לרצח ראש הממשלה יצחק רבין לא תתקיים השנה. הרי זה עלול לעצבן את הביביסטים. במקומה תיערך ב־2 בנובמבר, יומיים לפני התאריך הלועזי שבו נורה רבין בגבו על ידי מתנקש יהודי מוסת, עצרת של "המחנה הלאומי" - תחת הכותרת "כי תעביר ממשלת זדון מן הארץ".

העצרת תתקיים ב"כיכר מלכי ישראל". ינאם בה איתמר בן גביר. ההוא שנופף בסמל שנתלש מהקאדילק של ראש הממשלה ואמר "בפעם הזו הגענו לסמל, בפעם הבאה נגיע ליצחק רבין עצמו". הוא ינאם בעצרת שבה ישתתפו בכירי הליכוד. הוא, שיומיים קודם נאם בעצרת לכבודו של מאיר כהנא.

מאחורי העצרת הזו עומדים הביביסטים. מאחוריהם, עומד ביבי. איך אני יודע? זה פשוט: מספר הטלפון שמתנוסס שם "להרשמה להסעות מכל חלקי הארץ" הוא מספר הטלפון הנייד של אורלי לב. למי ששכח, לב היא זו שטינפה על המשפחה השכולה של סרן תום פרקש ז"ל בקיסריה, עם המגפון. היא עמדה שם, בחברת קומץ מפגינים, ופשוט טינפה במילים שאפילו הרשת החברתית תתקשה לסבול.

בעקבות האירוע המחליא הזה, פרסם עו"ד גונן בן יצחק את המפה שהופצה בקרב פעילי הליכוד שבה סומן ביתה של משפחת פרקש. על פי התיעוד, המפה הזו נפתחה, סומנה והופצה מהווילה של משפחת נתניהו בקיסריה. לכאורה, כמובן.

מחאת המחנה הלאומי בכיכר רבין. ללא, צילום מסך
"כיכר מלכי ישראל". ההזמנה להפגנה/צילום מסך, ללא

לב נחקרה, כזכור, בחשד להסתה נגד היועמ"ש מנדלבליט ונפגשה בחשאי עם השר אוחנה, כשזה היה השר לביטחון נתניהו. אתמול היא ביקרה בכנסת ונפגשה עם נתניהו. יש אפילו תמונה. בינתיים, החלה הכרזה המקורית שהפיצה בין הפעילים לשנות צורה. בגרסאות הראשונות הכתובת הייתה "כיכר מלכי ישראל".

בגרסה מתקדמת יותר הוסיף מישהו בסוגריים, בקטן, גם את הכינוי המוזר כיכר רבין. בגרסה האחרונה, נשברה לב ותיקנה את הכתובת ל"כיכר רבין". בקבוצות הווטסאפ הפנימיות היא מספרת לפעילים שזו הייתה בקשה של נתניהו. הוא ראה מה הולך ברשתות אתמול סביב האירוע והפנים, כנראה, שזה יגרום לו יותר נזק מתועלת.

בואו נמשיך: בהקלטות שהפיצה הגב' לב אתמול יוצא המרצע מן השק. בין ההטפות על "אנחנו בתקופה הכי איומה שיכולה להיות בתולדות מדינת ישראל" ועל "גניבת קולותיהם של מיליוני מצביעים", היא מסבירה עוד משהו: "אבל יותר מכל, זה חוק נתניהו. אם חוק נתניהו יצא, אני לא יודעת מה עלול להיות פה במדינה. אז בואו כולכם תירתמו למשימה ותפיצו את הכרזה של ההפגנה בכל מקום אפשרי, כי צפון קוריאה חוסמים אותנו...".

אורלי לב היא זו שהובילה את הפגנות התועבה מול ביתה של עו"ד ליאת בן־ארי במושב חרות. הפגנות שבהן הופצה עלילת דם נגד בנה של בן־ארי, ואחרי פטירת אחותה נטען שכלל לא הייתה לה אחות והאבל "הומצא" כדי להשתחרר מההפגנות. אורלי לב היא, כאמור, המטנפת את משפחת פרקש השכולה.

עוד בוואלה!

"בכיכר מלכי ישראל": פעילי ליכוד מארגנים הפגנה יומיים לפני יום השנה לרצח רבין

לכתבה המלאה
איתמר בן גביר במהלך מצעד הדגלים בירושלים 15 ביוני 2021. ראובן קסטרו
יצא המרצע מן השק. בן גביר/ראובן קסטרו

היא בין הזועקים "שמאלנים בוגדים" במגפונים בכל הפגנות הביביזם. היא הצטלמה אתמול עם נתניהו בכנסת ומקיימת איתו קשר שוטף וסדיר. היא אפילו הפיצה את שיחת התנחומים שקיבלה ממנו לאחר מות אמה, לפני כחודשיים. בדרך כלל, מצליח נתניהו לשמור על מרחק ביטחון סביר מהחבורה הזו. לפעמים, להרף עין, הקשר ההדוק נחשף.

אז השנה לא תהיה עצרת רבין בכיכר. במקומה תתקיים, בכיכר מלכי ישראל, עצרת ביביסטית שבה ינאם איתמר בן גביר. אל תתבלבלו, לא זיכרון רבין מטריד כרגע את המבוע שמתוכו נפלט מסע ההסתה הזה לחלל האוויר, אלא נתניהו. יותר נכון, חוק נתניהו.

כי בניגוד לביטחון העצמי המופלג של הליכוד ("חוק נתניהו יוסיף לנו מנדטים") ובניגוד להצהרות השחץ על ביטולו המהיר של החוק אם וכאשר יעבור, נשוא החוק (נתניהו) מבין את המצב ומנסה לסכל אותו בכל מחיר. ואם המחיר הוא הסתה פרועה נגד כל מי שלא בא לו טוב בעיניים, אז שיהיה. ואם מישהו ייפגע בעקבות ההסתה הזו, אז לא נורא.

הרי כבר נרצח כאן ראש ממשלה בגלל מסע הסתה מקביל, שלובה על ידי נתניהו, ושום דבר לא קרה, לא? ואם המחיר הוא לשנות בחזרה את שם הכיכר מ"מלכי ישראל" ל"רבין", לפחות באופן חד־פעמי, אז נכיל את זה. אין ברירה. את חוק נתניהו חייבים לעצור, בדרך כזו או אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully