וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בכיכר מלכי ישראל": פעילי ליכוד מארגנים הפגנה יומיים לפני יום השנה לרצח רבין

עודכן לאחרונה: 28.10.2021 / 10:49

בהזמנה להפגנה, בהשתתפות ח"כים, צוין כיכר מלכי ישראל - שמה הקודם של כיכר רבין ששונה לאחר הרצח. ח"כ אקוניס התנה את השתתפותו בשינוי הנוסח על המודעה, בעוד ח"כ קרעי צייץ את ההזמנה אך הקפיד להשתמש בשם הרשמי של הכיכר

בווידאו: ישיבה מיוחדת במלאת 26 שנה לרצח יצחק רבין/צילום: ערוץ הכנסת

פעילי שטח של הליכוד מארגנים הפגנה נגד הממשלה בהשתתפות חברי כנסת בככיר רבין בשבוע הבא, יומיים לפני יום הזיכרון לרצח יצחק רבין. בהזמנה להפגנה מיקום האירוע צוין כיכר מלכי ישראל - שמה של הכיכר לפני הרצח, ורק בסוגריים קטנים "כיכר רבין", השם הרשמי של הכיכר מאז 1995 שמציין את הרצח שאירע במקום.

בהפגנה, שמאורגנת בידי פעילי שטח של הליכוד תחת הכותרת "מחאת המחנה הלאומי - באים לשמור על ישראל יהודית ודמוקרטית", צפויים להשתתף חברי כנסת רבים מהליכוד - ועל ההזמנה מתנוססים כנואמים שמותיהם של אופיר אקוניס, אמיר אוחנה, צחי הנגבי, מאי גולן, שלמה קרעי וכן איתמר בן גביר, מהציונות הדתית. "לא נתן לכם לגנוב את קולם של מיליוני אזרחים", נכתב במודעה.

מחאת המחנה הלאומי בכיכר רבין. ללא, צילום מסך
ההזמנה להפגנה/צילום מסך, ללא

מודעת ההזמנה להפגנה, עם המיקום השנוי במחלוקת, הופצה אתמול ועוררה ביקורת קשה ברשתות החברתיות. לאחר מכן, ח"כ אופיר אקוניס הודיע כי הוא דורש לתקן את המודעה וכי הוא מתנה את השתתפותו באירוע בשינוי הנוסח.

"אני מחוייב לפעולה נמרצת ברחובות ובכיכרות במטרה לחזק את תמיכת הציבור בליכוד, ולחשוף את הנזק שממשלת בנט/לפיד/עבאס גורמת למדינה", אקוניס אמר. "לנוכח הטקסט השגוי המופיע בהזמנה לאירוע בכיכר רבין, דרשתי לתקן את כתובת ההפגנה לשמה הרשמי מאז 1995. הבהרתי למארגנים כי שינוי הנוסח הוא תנאי להשתתפותי באירוע. מחלוקת עזה לנו עם עמדות השמאל, אך זכרו של ראש הממשלה המנוח רבין אינו עניין שבמחלוקת".

ח"כ שלמה קרעי, מנגד, צייץ את ההזמנה ובכך בעצם אישר את השתתפותו אך הקפיד להשתמש בשם הרשמי של הכיכר וכתב: "מחכה לפגוש אתכם בכיכר רבין בהפגנה הגדולה נגד ממשלת ההונאה האנטי ציונית והאנטי דמוקרטית. בואו בהמוניכם!".

אופיר אקוניס מגיע לכינוס סיעת הליכוד במצודת זאב, תל אביב 17.06.21. ראובן קסטרו
התנה את השתתפותו בשינוי. אקוניס/ראובן קסטרו

חכ עמיחי שיקלי, הפורש מימינה, כתב כי "ההודעה הזו, שאני מעריך שלא נעשתה על דעת הח"כים המופיעים בה, מביישת אותי כאיש המחנה הלאומי, בדיוק כשם שהתביישתי כשרה"מ החלופי לפיד בחר להחרים אזכרה ממלכתית לשר בממשלת ישראל שנרצח בידי מחבלים.לא זו הדרך". ‎ סגן השר יאיר גולן (מרצ) צייץ נגד משתתפי ההפגנה וכתב: "והנה לכם המפלגה הפאשיסטית הישראלית -מכהנא ועד אוחנה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully