וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאת טייוואן: יש נוכחות אמריקנית באי, האיום מצד סין גובר בכל יום

עודכן לאחרונה: 28.10.2021 / 10:43

צאי אינג-וון אישרה בראיון ל-CNN כי כוח אמריקני קטן מאמן את הכוחות המקומיים, ברקע האיום הגובר מצד סין. שר ההגנה: "המגע הצבאי עם ארצות הברית הוא רב וסדיר". לאחרונה סין שלחה עשרות מטוסי קרב לאזור

בווידאו: סין קוראת לארה"ב להפסיק לשלוח מסרים שגויים לכוחות "עצמאות טייוואן"/צילום: רויטרס

נשיאת טייוואן, צאי אינג-וון, אישרה כי כוח אמריקני קטן נמצא באי כדי לאמן את הכוחות המקומיים הנתונים ללחץ גובר מצד סין. "יש לנו שיתוף פעולה נרחב עם ארצות הברית לחיזוק יכולת ההגנה שלנו", אמרה הלילה (חמישי) הנשיאה בריאיון לרשת CNN. כשנשאלה כמה חיילים אמריקנים פרוסים בטייוואן, היא השיבה רק ש"לא מדובר ברבים כפי שאנשים חשבו".

סין הגבירה לאחרונה את הלחץ הצבאי שלה על טייוואן, כולל שליחת עשרות מטוסי קרב לאזור זיהוי ההגנה האווירית של האי הדמוקרטי. הנוכחות האמריקנית בטייוואן כבר דווחה על ידי כמה כלי תקשורת מקומיים ובינלאומיים, אך האישור הרשמי שנתנה הנשיאה עלול להחמיר עוד יותר את היחסים בין וושינגטון לבייג'ינג.

כשנשאל על דבריה של הנשיאה, שר ההגנה של טייוואן, צ'ו קו-צ'נג, אמר לכתבים כי המגע הצבאי עם ארצות הברית הוא רב וסדיר, ונעשה לאורך תקופה ארוכה. "במהלך האינטרקציות הללו, ניתן לדון בכל נושא", אמר. עם זאת, הוא הוסיף כי צאי לא אמרה שיש נוכחות קבועה של כוחות אמריקניים באי בתגובה לשאלות של חברי פרלמנט אם זו יכולה להיות עילה עבור לסין לתקוף את האי. "אין קשר בין חילופי כוח אדם והצבת כוחות", אמר צ'ו.

נשיאת טייוואן צאי אינג-וון בטקס השקת ספינה חדשה של הצי, 13 באפריל 2021. רויטרס
"משתפים פעולה עם ארצות הברית לחיזוק יכולת ההגנה". נשיאת טייוואן/רויטרס

ארצות הברית הסיגה את כוחותיה הקבועים מטייוואן כשניתקה את הקשרים הדיפלומטיים עמה לטובת בייג'ינג ב-1979. למרות זאת, טייוואן עדיין שולחת את טייסי ה-F-16 שלה להתאמן בארצות הברית, בעלת בריתה הבינלאומית החשובה ביותר וספקית הנשק העיקרית שלה.

צאי מדגישה כי טייוואן היא מדינה עצמאית, אף שרוב מוחלט ממדינות העולם לא מכיר בה, והיא מבטיחה להגן על החירויות באי, שאותו היא כינתה בריאיון עם CNN "מגדלור" של דמוקרטיה באזור. היא הזהירה כי האיום מבייג'ינג גדל "בכל יום" ומהתרחיש שבו טייוואן תוכנע.

"באי הזה 23 מיליון אנשים מנסים בכל יום להגן על עצמם ולהגן על הדמוקרטיה שלנו ולוודא שלעמנו שלנו יהיה את החופש המגיע לו", אמרה. "אם ניכשל, המשמעות היא שאלו המאמינים בערכים הללו יתהו אם אלו ערכים שצריך להילחם עליהם".

בתגובה לדיווחים על נוכחות אמריקנית באי, משרד החוץ של סין אמר מוקדם יותר החודש כי על ארצות הברית לנתק את קשריה הצבאיים עם טייוואן ולעצור את מכירות הנשק אליה כדי להימנע מפגיעה ביחסים הבילטרליים בין המעצמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully