וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייוואן: השלכות הרסניות לשלום באסיה אם ניפול בידי סין

עודכן לאחרונה: 5.10.2021 / 9:06

אחרי שיא של 56 מטוסים סיניים שחדרו לאזור ההגנה האווירי של האי, בכירים בממשלה מזהירים את העולם מפני מתקפה של בייג'ינג. "נעשה הכול כדי להגן על עצמנו", הבטיחה הנשיאה. ארה"ב: מחויבותנו לטייוואן - איתנה

דגל טייוואן מתנוסס במהלך חזרות ליום הלאומי, טאיפיי, 5 באוקטובר 2021. רויטרס
הצבא שודרג בכלי נשק חדישים. מסוק מטיס את דגל טייוואן בהכנות ליום הלאומי בטייפה, היום/רויטרס

בכירים בטייוואן מזהירים מהפעילות הצבאית הסינית המוגברת בתקופה האחרונה, אחרי שאתמול נרשם שיא נוסף בתוך כמה ימים, כש-56 כלי טיס סיניים חדרו למרחב ההגנה האווירי של האי. בסך הכול, מאז יום שישי, שבו ציינה בייג'ינג את היום הלאומי שלי, דיווחה טייוואן על 148 מטוסים סיניים שחדרו לחלקים הדרומים והדרום-מערביים של אזור ההגנה האווירית שלה.

סין רואה באי מחוז מורד, והיא לא שוללת את האפשרות להשתלט עליו מחדש בכוח. טייוואן רואה בעצמה מדינה עצמאית ומצהירה שהיא תעשה הכול כדי להגן על הדמוקרטיה והחירויות שלה. בטייפה מתארים את הפעילות הצבאית הסינית כלוחמה ב"שטח אפור", שנועדה הן כדי לשחוק את הכוחות הטייוואנים והן כדי לבחון את התגובה שלהם.

"טייוואן חייבת להיות דרוכה. סין מגזימה יותר ויותר", אמר ראש ממשלת טייוואן, סו צאנג-צ'אנג לכתבים בטייפה. "העולם רואה כיצד סין מפרה שוב ושוב את השלום האזורי ולוחצת על טייוואן". לדבריו, על טייוואן "לחזק את עצמה" ולהתאחד. "רק אז מדינות שרוצות לספח את טייוואן לא יעזו לפנות בקלות לשימוש בכוח. רק כשנעזור לעצמנו, אחרים יעזרו לנו".

נשיאת טייוואן, צאי אינג-וון, שמה בראש סדר העדיפויות את שדרוג הכוחות המזוינים, תוך התמקדות בשימוש בנשק חדש ונייד על מנת שכל מתקפה של סין תגבה ממנה מחיר כבד. במאמר למגזין האמריקני Foreign Affairs , היא כתבה שנפילת טייוואן בידי סין תהיה "קטסטרופה" עבר השלום באסיה. היא הדגישה כי טייוואן לא מחפשת עימות צבאי, אולם "אם הדמוקרטיה ואורח החיים שלה יהיו תחת איום, טייוואן תעשה כל מה שצריך כדי להגן על עצמה".

משמר טייוואן בחזרות ליום הלאומי, טאיפיי, 5 באוקטובר 2021. רויטרס
"רק כשנעזור לעצמנו, אחרים יעזרו לנו"/רויטרס

ארצות הברית, ספקית הנשק העיקרית של טייוואן, האשימה את סין בערעור היציבות באזור בשל התגברות פעילותה הצבאית לחופי טייואן ושבה על מחויבותה ה"איתנה" כלפי טייוואן.

בסימן למתיחות, גורם ביטחוני אישר דיווחים בתקשורת הטייוואנית שלפיהם טייס סיני הגיב לאזהרה ברשת הקשר בקללות. משרד ההגנה של סין לא הגיב לפניות בנושא.

גם יפן הביעה היום את עמדתה על המשבר, והדגישה כי היא עוקבת אחריו מקרוב. היא הביעה תקווה שטייוואן וסין יוכלו לפתור את חילוקי הדעות ביניהן דרך דיאלוג. "יפן מאמינה כי חיוני שהמצב באזור טייוואן יהיה שלו ויציב", אמר שר החוץ של יפן, טושימיצו מוטגי. "בנוסף לכך, במקום רק לעקוב אחרי המצב, אנחנו מקווים לשקול את התרחישים האפשריים השונים כדי לבחון איזה אפשרויות יש לנו, כמו גם את ההכנות שעלינו לבצע".

טייוואן חיה תחת איום מתמיד של פלישה מאז שהלאומנים ברחו לאי ב1949 לאחר הפסדם במלחמת האזרחים נגד הקומוניסטים. הצדדים מעולם לא חתמו על הסכם שלום או על שביתת נשק. תושבי האי מורגלים היטב לאיומים של סין, ולא נרשמו ברחובות סימני תבהלה בימים האחרונים או חשש של המשקיעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully