וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-80 חדירות ביומיים: סין מגבירה את הלחץ על טייוואן

בייג'ינג רשמה יומיים ברציפות שיא במספר כלי הטיס שחדרו למרחב האווירי של האי השכן, הנערך לפלישה אפשרית. "סין תמיד ביצעה פעולות אכזריות וברבריות המסכנות את השלום"

תמונה של מטוס קרב סיני מדגם J-16 שסיפק משרד ההגנה של טייוואן. AP
בייג'ינג מאיימת להחזיר בכוח את השליטה על האי. מטוס קרב סיני מדגם J-16/AP

קרוב ל-80 מטוסי קרב סיניים חדרו למרחב האווירי של טייוואן ביומיים האחרונים, בהפגנת כוח נוספת מצדה של בייג'ינג הרואה באי מחוז מורד.

משרד ההגנה של טייוואן מסר כי 39 כלי טיס סיניים - מספר שיא - נכנסו אתמול בשתי גיחות נפרדות לאזור זיהוי ההגנה האווירית של האי, פעם אחת בבבוקר ופעם שנייה בלילה. כך קרה גם יום קודם לכן, כש-38 מטוסים סיניים חלפו בסמוך לאי שמנהל שלטון דמוקרטי ועצמאי דה-פקטו.

בין כלי הטיס שחדרו לאזור ההגנה האווירית של טייוואן ביומיים האחרונים היו מטוסי קרב מדגם J-17 ו-SU-30 ומפציצים בעלי יכולת פצצות גרעיניות.

ראש ממשלת טייוואן, סו צאנג-צ'אנג, אמר אתמול כי "סין תמיד ביצעה פעולות אכזריות וברבריות כדי לסכן את השלום האזורי".

סין שולחת לאורך השנה האחרונה מטוסי קרב בסמוך לשטחה של טייוואן, ובסוף השבוע היא ציינה את היום הלאומי שלה. בשבוע שעבר היא גינתה את בריטניה אחרי ששלחה ספינת קרב למצר טייוואן עם "כוונת זדות", לטענתה.

ארצות הברית, ספקית הנשק הגדולה ביותר של טייוואן, הביעה היום דאגה מהפעילות הצבאית המוגברת של סין והוסיפה כי הלחץ הצבאי שהיא מפעילה מערער את השלום והיציבות באזור.

"אנחנו מפצירים בבייג'ינג לחדל מהלחץ והאיומים הצבאיים, הדיפלומטיים והכלכליים נגד טייוואן", מסר דובר מחלקת המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully