וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 מיליון שקלים לטיפול בחתולי רחוב: רשימת חלוקת הכספים הקואליציוניים נחשפת

26.10.2021 / 14:20

טרם אישור התקציב בכנסת, מתגלה חלוקת הכספים הקואליציוניים, ובה סכומים שערורייתים שמחלקת הקואליציה בין חבריה. רוב הכספים שחולקו, הועברו למוסדות תורניים וצרכים איזוטריים. זאת, כשבעבר לפיד עצמו התנגד לחלוקה זו של כסף, שלדבריו הפוליטיקאיים לוקחים כדי לקנות שקט

למרות התחייבותו של יו"ר יש עתיד, השר יאיר לפיד, לעצור את תופעת הכספים הפוליטיים המחולקים ערב אישור התקציב, בהתאם לדרישותיהם של חברי כנסת ומפלגות, קיבלה היום (שלישי) מפלגתו קרוב ל-40 מיליון שקלים במסגרת כספים קואליציוניים. לפיד, שאף הגיש בעבר הצעת חוק בעניין, הסביר אותה אז בכך שהכסף המחולק הוא "לא כסף של פוליטיקאים", וטען כי "הפוליטיקאים לוקחים כסף מאזרחי ישראל ונותנים אותו לפוליטיקאים אחרים כדי לקנות שקט".

הנחיית היועץ המשפטי לממשלה קובעת כי כל הסכם פוליטי תקציבי שנערך אגב אישור התקציב בכנסת יוקרא לפרוטוקול בטרם אישור חוק התקציב. בהתאם לכך, הופץ היום מסמך ובו פירוט נרחב על הכספים הקואליציוניים שיקבלו חברי הכנסת והמפלגות בתוך התקציב.

כך למשל, מפלגת יש עתיד תקבל 6 מיליון שקלים עבור "טיפול בחתולי רחוב", שיובאו באמצעות "חברי ועדת הכספים". 5 מיליון שקלים דרשה המפלגה לטובת "פרויקט תיירות" ו-5 נוספים עבור "חיזוק מעמד המאמן".

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד במהלך הצהרה בפתח ישיבת הסיעה 25 באוקטובר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
בעבר גינה את חלוקת הכספים הקואליציוניים. לפיד/פלאש 90, יונתן זינדל

הבולטים ברשימה הינם חברי רשימת ימינה, יו"ר ועדת הכנסת ח"כ ניר אורבך, ויו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן. השניים קיבלו יחד כ-100 מיליון שקל לטובת דרישותיהם. אורבך קיבל 5 מיליון שקלים למכרזים להעמקת חינוך יהודי, 15 מיליון שקלים לטובת תרבות יהודית, 2 מיליון שקלים למנהלת זהות יהודית ו-9 מיליון למוסדות תורניים ועוד.

סילמן, כך לפי המסמך, קיבלה 13 מיליון שקלים לטובת "תרבות יהודית", 3 מיליון שקלים לטובת תוכניות לאנשים על הספקטרום האוטיסטי או עם לקויות למידה ועוד מיליונים נוספים לטובת מטרות נוספות. בנוסף, מפלגת ימינה קיבלה 450 מיליון שקל לטובת מוסדות תורניים.

עוד בוואלה!

הסוף לחרמות: בג"ץ דחה את העתירה על הרכב ועדות הכנסת

לכתבה המלאה
עידית סילמן, הוועדה המסדרת. 28 ביוני 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
תקבל 13 מיליון שקלים במסגרת חלוקת הכספים. סילמן/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

במסמך מופיעים גם כספים קואליציוניים של מפלגת תקווה חדשה, העבודה, מרצ וכחול לבן, אך מבין חברי הכנסת שמכהנים כחברי ועדת הכספים, הבולטים הם ח"כ ולדימיר בליאק (יש עתיד) שיקבל 4 וחצי מיליון שקלים לטובת יד ושם, תמיכה במשפחות שכולות והנגשת מידע בשפה הרוסית, וח"כ יעל רון בן משה (כחול לבן) שתקבל חמישה מיליון שקלים לשיפוץ בתי חולים.

ההתנגדות לכספים קואליציוניים לא נשמעה בעבר רק מהשר לפיד, אלא גם מיו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר, שתפקידו כעת לאשר את הכספים הקואליציוניים. אז הוא אמר כי מדובר ב"שוד של הקופה הציבורית בחסות ההסכמים הקואליציוניים", והוסיף כי זה "חייב להסתיים".

מנגד, באופוזיציה מתחו ביקורת חריפה על חלוקת הכספים הקואליציוניים, בדגש על ה-12 מיליון שקלים שניתנו לחתולי רחוב. יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני קרא לקואליציה "צבועים", ותקף: "רק לכם מותר לדאוג לחתולי הרחוב ב-12 מליון שקל? למה לילדים החרדים אתם לא דואגים? תדאגו להם לפחות כמו לחתולי הרחוב. צבועים. נמאסתם", קרא.

"ממשלת כל חתוליה, אין תקציב לחיילים, למשפחות שזקוקות, לחתולים יש", אמר ח"כ אבי מעוז מהציונות הדתית. לדבריו, "לא יתכן שמעלים מיסים, שמקצצים לחלשים, שפוגעים בסבסוד במעונות ולחתולים יש תקציב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully