וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: להבא אהיה בפורום שמקבל החלטות על הבנייה ביהודה ושומרון

עודכן לאחרונה: 25.10.2021 / 17:16

בישיבות הסיעה עלתה המחלוקת בקואליציה סביב סוגיית הארגונים הפלסטיניים שהוכרזו כארגוני טרור. לפיד תמך בגנץ: "הוצג בפניי כל החומר המודיעיני וזו החלטה נכונה". מיכאלי תקפה: "נזק גדול בקרב ידידותינו החשובות ביותר". כחול לבן השיבו לשרה: "לא להפריע למלחמה בטרור"

בווידאו: לפיד מבהיר שהפעם הבאה ידאג להיום בפורום שמחליט על הבנייה ביו"ש/צילום: ערוץ הכנסת

שר החוץ יאיר לפיד התייחס היום (שני) לסוגיית הבנייה ביהודה ושומרון, סביבה נשמעו מחלוקות אמש בקואליציה, בין חברי הכנסת מימין לשמאל. "אהיה בפעם הבאה בפורום שמקבל את ההחלטות על הבנייה ביו"ש כדי להרחיב את המעגל של הפורום הזה", אמר בישיבת סיעתו.

בהמשך הגיב לאיומי העבודה ומרצ, שהתנגדו להכרזה על הבנייה ביו"ש. "לאנשים מותר להביע דעה כל עוד יודעים לעבוד יחד", הוסיף. "התחייבנו לעבוד טוב יחד אבל לא להסכים על כל דבר. אנחנו מסכימים על 80% ויודעים לדבר על ה-20% הנותרים".

עוד התייחס לפיד לסוגיית הארגונים שישראל הכריזה עליהם כארגוני טרור. "אני לא רוצה להגיב על דברים שנמצאים בליבת הביטחון של מדינת ישראל, משרד הביטחון, משרד ראש הממשלה ומשרד החוץ ומתואמים", אמר. "הוצג בפניי כל החומר המודיעיני וזו החלטה נכונה שהיתה צריכה להיעשות".

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד במהלך הצהרה בפתח ישיבת הסיעה 25 באוקטובר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"גנץ קיבל את ההחלטה הנכונה", לפיד בישיבה, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

בפתיחת ישיבת סיעת העבודה, התייחסה יו"ר הסיעה שרת התחבורה מרב מיכאלי להכרזה של גנץ על ששת הארגונים הלא ממשלתיים הפלסטיניים, המזוהים עם החזית העממית לשחרור פלסטין, כארגוני טרור. "האופן שבו נעשתה ההצהרה הזאת גרמה נזק גדול בקרב ידידותינו הגדולות והחשובות ביותר, זה לא היה צריך לקרות", אמרה. "מהלכים כאלה צריכים להיעשות עם הכנה ראויה מבלי שהאינטרסים ייפגעו. חלק מהארגונים האלה הם ארגונים של האוכלוסייה האזרחית, וצעדים כאלה צריכים להיעשות בחרדת קודש. אשוחח הערב עם ראש השב"כ על כך וצר לי שאני צריכה לעשות את הבירורים האלה לאחר ההכרזה ולא לפניה".

מכחול לבן תקפו את השרה בתגובה: "מציעים למרב מיכאלי שלא מכירה את הפרטים, לא להפריע למלחמה בטרור".

עוד בוואלה!

ארה"ב: דורשים מישראל הבהרה על הכרזת 6 ארגונים פלסטינים כארגוני טרור

לכתבה המלאה
בווידאו: מיכאלי תקפה את ההכרזה על ארגוני הטרור/צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר תקווה חדשה שר המשפטים גדעון סער אמר בישיבת סיעתו כי העברת התקציב וחוק ההסדרים "זה הדבר החשוב ביותר כדי לסיים את המשבר הפוליטי הממושך בתולדות מדינת ישראל, ולהתחיל להחזיר את ישראל לפסים של יציבות פוליטית וכלכלית", וקרא לקואליציה להתגייס לשם כך.

"הגענו היום להסכמה של כל סיעות הקואליציה על נוסח התיקון בנוגע להרחבת סמכויות החיפוש של המשטרה, נחוקק הוראת שעה של שנה וחצי כדי שאפשר יהיה לבחון את הדברים, אבל חייבים לראות בכל מקום איפה אפשר לפעול כדי לתת כלים שיביאו לשינוי המצב (החוק שיאפשר למשטרה לערוך חיפוש בלי צו של בית משפט עורר התנגדות בסיעות השמאל בקואליציה, ובעקבות הביקורת סער מודיע שהחליט להפוך את זה להוראת שעה לשנה וחצי בלבד - ט"ש).

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו בישיבת סיעה, 25 באוקטובר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"פיצלו את מס הנטפליקס כדי לחלץ את ערוצי התעמולה שמשרתים אותם", נתניהו בישיבה, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

בפתח ישיבת הליכוד, ראש האופוזיציה ויו"ר המפלגה בנימין נתניהו תקף את הממשלה: "אני לא זוכר דבר כזה. יש התלהבות ענקית וציפייה שנחזור להנהיג, ויש מועקה ממה שהם רואים כממשלה תלויה בתנועה האסלאמית ויש לזה מחיר".

"חלק מהכספים הועברו למטרות לא כשרות של התנועה האסלאמית. אנשים חכמים וחריפים ומאוד חמים, מבינים את זה. יש לנו משימה גדולה כי אחרת כולנו נשלם על החולשה והמחדלים האלה בנט מוכן לשלם הכל, הכל. לזה יש כסף. לא להעלאת שכר הרופאים, או החיילים. בטח לא להורדת מיסים. המאמץ שלנו כנראה הצליח חלקית, הם פיצלו את מס הנטפליקס כדי לחלץ את ערוצי התעמולה שמשרתים את הממשלה מהרייטינג הצונח שלהם".

על איילת שקד נתניהו אמר "זאת הצגה. איילת המתייסרת שלבסוף תמיד מתמסרת לשמאל. זה לא יילך להם, לא עובד אפילו על הבוחרים שלהם או על חלק מחברי הסיעה שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully