וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות יום הזיכרון לטבח בכפר קאסם: בקואליציה שוקלים לדחות את יום הגיבוש

25.10.2021 / 19:51

ברע"ם אותתו שבכוונתם להיעדר מהגיבוש בשישי, ביום בו יצוין אחד האירועים ההיסטוריים הטעונים בחברה הערבית. מוקדם יותר הוחלט לשנות את מקום האירוע, שתוכנן למסעדה לא כשרה. בחודש שעבר בוטל ביקור בנט באום אל-פחם לאחר שהתגלה כי תוזמן ליום השנה למאורעות אוקטובר 2000

בווידאו: ישיבת ממשלה, 24 באוקטובר 2021/פול רשמי, אלכס גמבורג

בקואליציה שוקלים לדחות את יום הגיבוש שתוכנן להתקיים ביום שישי. זאת, לאור העובדה שבאותו יום חל יום הזיכרון לטבח בכפר קאסם ובשל כך, ברע"ם אותתו כי הם מתכוונים להיעדר. לפי גורמים בקואליציה, כעת נבדקת האפשרות לדחות את האירוע או לקיימו ללא השתתפות רע"ם.

בישיבת הממשלה השבועית שהתקיימה אתמול, ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע כי הוא ושר החוץ יאיר לפיד מזמינים את חברי הקואליציה לאירוע גיבוש שיתקיים ביהוד ביום שישי. "ביום שישי ניפגש לארוחת בוקר-צהריים כזו ויהיה מאוד נחמד, תהיה הופעה של אדיר מילר ועינת שרוף למיטב זכרוני. זה יהיה עם בני ובנות הזוג", בנט אמר.

ראש הממשלה נפתלי בנט בישיבת הממשלה, 24 באוקטובר 2021. יואב דודקביץ, פול
"ביום שישי ניפגש לארוחת בוקר-צהריים כזו ויהיה מאוד נחמד", בנט/פול, יואב דודקביץ

עוד לפני הקשיים שהתגלו בתאריך, האירוע נתקל בקשיי כשרות. היום התחילו בלשכת ראש הממשלה לחפש מקום חלופי לקיום האירוע, במקום מועדון הגריי ביהוד בו הוא תוכנן להתקיים במקור. זאת, בעקבות תלונות של חלק מחברי הכנסת הדתיים על הכשרות של המקום, שפתוח בשבת ולא שומר על כשרות במטבחו. מנהלי הקואליציה תיכננו בכל מקרה להביא קייטרינג חיצוני כשר לאירוע אבל בעקבות טענות של ח"כים דתיים על עצם קיום האירוע במקום בלי תעודה הוחלט לחפש מקום חלופי.

כעת שוקלים לדחות את האירוע בכלל בגלל התזמון עם יום הזיכרון לטבח בכפר קאסם. יום הזיכרון מציין את אירועי הטבח בכפר קאסם ב-1956 בו נורו למוות 43 מתושבי הכפר, והוא נחשב לאחד האירועים ההיסטוריים הטעונים ביותר לחברה הערבית.

בחודש שעבר, לשכת ראש הממשלה קבעה ביקור עם יו"ר רע"ם מנסור עבאס במתחם חיסונים באום אל-פחם, אך ביטלה אותו כעבור כמה שעות כשהתגלה שהביקור תוזמן לאירועי יום השנה למאורעות אוקטובר 2000, שבמהלכם נהרגו 13 מפגינים ערבים מירי שוטרים.

מנסור עבאס בפתיחת מושב החורף של הכנסת, 4 באוקטובר 2021. ראובן קסטרו
רע"ם אותתו שיעדרו מהגיבוש. עבאס/ראובן קסטרו

ח"כ אופיר סופר (הציונות הדתית) אמר בתגובה כי "לא ההתיישבות הצעירה או אפילו פרט קטן ו'שולי' של המאכלים ביום גיבושון, מצליחים לבטל אותו, רק חבורת מנסור עבאס. נדמה שהשלב הבא הוא ביטול טקסים בשל פגיעה ברגשות של רע"מ ושות'. עבאס דורש, עבאס מקבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully