וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: נקצה מיליארדים לתכניות חומש לחברה הערבית; 10 מיליארד להתמודדות עם הקורונה

עודכן לאחרונה: 24.10.2021 / 15:00

בישיבת הממשלה השבועית, ראש הממשלה הכריז על שתי תכניות ייעודיות לחברה הערבית - אחת לקידום חברתי-כלכלי והשנייה למאבק באלימות הגואה: "כמו שראינו הפשיעה זולגת לכל המדינה". בנוסף, בנט סיפר על הפסגה ברוסיה: "הגענו לסיכומים טובים, לפוטין אוזן קשבת לביטחון ישראל"

בווידאו: ישיבת ממשלה, 24 באוקטובר 2021/פול רשמי, אלכס גמבורג

הממשלה מתכנסת כעת (ראשון) לישיבתה השבועית, בה היא צפויה לאשר שתי תכניות חומש למאבק בפשיעה בחברה הערבית ולפיתוח חברתי-כלכלי במגזר. בפתח הישיבה, ראש הממשלה נפתלי בנט הכריז על שתי התכניות בשווי מיליארדי שקלים, ועוד פירט על הקצאת 10 מיליארד שקלים להתמודדות עם גלי קורונה עתידיים.

בנט אמר כי התכנית לקידום המגזר הערבי ממשיכה את זו של הממשלה הקודמת, במטרה "לצמצם פערים בחינוך, רווחה, ספורט בריאות ועוד. לכן מביאים היום תוכנית בהיקף רחב של שישה מיליארד שקלים בשנה לחמש שנים", והוסיף כי "בנפרד אנחנו מאשרים את התכנית למאבק בפשיעה במגזר הערבי, שכמו שראינו הפשיעה זולגת לכל המדינה, בהיקף של 2.5 מיליארד שקלים נוספים".

ראש הממשלה נפתלי בנט בישיבת הממשלה, 24 באוקטובר 2021. יואב דודקביץ, פול
"שבוע מלא בהחלטות משנות מציאות". רה"מ ולפיד בישיבת הממשלה, היום/פול, יואב דודקביץ

ראש הממשלה עוד סיפר על פגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ואמר כי "הפגישה עם פוטין היתה טובה ומעמיקה מאוד, מודה לשר אלקין, האיש והשקית, על ההכנות לפגישה ובמהלכה".

"נחתנו לפני כמה שעות מסוצ'י, ישר לשבוע מלא בהחלטות משנות מציאות", אמר בנט והעיד כי "שוחחנו על המצב בסוריה, הרי במובן מסוים הרוסים הם שכנים שלנו מצפון וחשוב שננהל את המצב העדין והמורכה שם בלי תקלות. הגענו לסיכומים טובים ויציבים, ומצאתי אצל הנשיא פוטין אוזן קשבת לצרכי הביטחון של ישראל".

מיליארדים לחברה הערבית

ברקע העלייה בפשיעה במגזר הערבי, הממשלה צפויה לאשר בישיבתה את התכנית הממשלתית למאבק באלימות ובפשיעה בחברה הערבית. מדובר בתכנית חמש שנתית שגובשה במשרד לביטחון פנים בהיקף של 2.5 מיליארד שקלים, להגברת האכיפה, מאבק בפשיעה ועבריינות מאורגנת, וחיזוק הביטחון האישי-קהילתי. הממשלה תדון גם בתכנית החומש לפיתוח חברתי-כלכלי בחברה הערבית של המשרד לשוויון חברתי, בהיקף כולל של יותר מ-30 מיליארד שקלים בשנים 2026-2022.

התכנית תחליף את תכנית החומש הקודמת המוכרת במספר הסידורי שלה "922", שאושרה על ידי ממשלת נתניהו בסוף 2015, והיא כוללת תקציבים לחינוך, תשתיות, תחבורה, חינוך, רווחה, יזמות טכנולוגית, ספורט, ועוד. היא גובשה על ידי הרשות לפיתוח חברתי-כלכלי במגזר הערבי שבמשרד לשוויון חברתי בראשות השרה מירב כהן, בשיתוף פעולה עם שאר משרדי הממשלה ובליווי קרוב של יו"ר רע"ם מנסור עבאס ואחרים במפלגתו.

שורדי שואה יזכו לתוספת שנתית מממשלת גרמניה

במקביל, הממשלה אישרה הצעה שקובעת ששורדי שואה יזכו לתוספת שנתית קבועה של כ-20 מיליון שקלים מממשלת גרמניה. מדובר בסיכום אליו הגיע המשרד לשוויון חברתי, בראשות השרה מרב כהן, עם ממשלת גרמניה על תוספת שנתית קבועה בסך של כ-20 מיליון שקלים עבור 3,700 שורדי ושורדות שואה הזכאים כיום לרנטות מממשלת גרמניה.

התוספת הנוכחית מגיעה על רקע פנייתה של הרשות לזכויות ניצולי השואה לממשלת גרמניה, בעקבות החרפת הקשיים הכלכליים והנפשיים עימם נאלצים להתמודד שורדי השואה כתוצאה ממשבר הקורונה. בעקבות אישור ההסכם, לכל אחד ממקבלי הרנטות בישראל תינתן תוספת של 100 יורו לקצבה החודשית. בנוסף יחולק סך שנתי של 500 אלף יורו לשורדי השואה הסובלים מדמנציה, אלצהיימר או מחלה אחרת שהשלכותיה מאופיינת בהתדרדרות קוגניטיבית.

מירב כהן 2. ראובן קסטרו
התוספת לשורדים - בעזרת סיכום של המשרד לשיוויון חברתי עם ממשלת גרמניה. מירב כהן/ראובן קסטרו

השרה לשוויון חברתי, מירב כהן (יש עתיד) אמרה כי: "המשרד לשוויון חברתי מצוי בקשר רציף ומתמיד עם ממשלת גרמניה וממשלות נוספות, ועובד לילות כימים עבור רווחתם של שורדי ושורדות השואה. חוויית הסגר בין ארבע קירות שחווינו כולנו בתקופת הקורונה, פתחה פצעים ישנים לרבים משורדי שואה, שחוו חוויות סגר ובידוד חברתי כילדים בתקופת השואה. על מנת לסייע בטיפול הנפשי בסגירת אותם פצעים ישנים שצפו, ולאור ההרעה במצבם הכלכלי של שורדי השואה המבוגרים כתוצאה ממשבר הקורונה, הצלחנו לרתום את ממשלת גרמניה, ולהביא תקציב נוסף במסגרת שיתוף הפעולה בין הממשלות, ועל כך נתונה הערכתי ותודתי לממשל הגרמני".

ראש הממשלה נפתלי בנט,מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, השר לביטחון פנים עמר בר לב וסגן השר יואב סגלוביץ' בהשקת התוכנית הלאומית של המשטרה להתמודדות עם הפשיעה במגזר הערבי, מטה מרחב גליל, קריית אתא, 11 באוגוסט 2021. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
השר לביטחון פנים, ראש הממשלה והמפכ"ל בהשקת תכנית המשטרה למאבק בפשיעה הערבית, אוגוסט/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

ישיבת הממשלה השבועית תהיה ארוכה מהרגיל ותוזמנה מראש לחמש שעות. בין היתר, לקראת נסיעתו של ראש הממשלה בנט לוועידת האקלים של האו"ם בגלזגו בסוף החודש, השרים צפויים להקדיש חלק ניכר מהדיון לנושאי אקלים ואנרגיות מתחדשות, ולאשר עדכון של התכנית הלאומית להתייעלות באנרגיה והפחתת גזי חממה, וכן החלטה נוספת על קידום תחבורה נקיית פחמן.

כמו כן, הממשלה צפויה לאשר החלטה שתאריך את משך הכהונה המינימלי של שגרירים או קונסוליים המכהנים כמינויים פוליטיים משנתיים לשלוש, ותשווה את תקופת המינוי הראשונה שלהם לזו של דיפלומטים מקצועיים בשירות החוץ. עד היום, המינוי של שגריר, ציר או קונסול שאינו בסגל הקבוע של משרד החוץ היה לשנתיים, עם אפשרות הארכה של המינוי על ידי השר לעד ארבע שנים. לפי ההחלטה החדשה, משך הכהונה המינימלי של שגריר או קונסול שאינו מהסגל הקבוע בשירות החוץ יהיה שלוש שנים, עם אופציה להארכה על ידי השר לעד חמש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully