וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבלן שדרס למוות את מתנדב המשטרה בנהריה הואשם ברצח

עודכן לאחרונה: 21.10.2021 / 11:38

בבית משפט המחוזי בחיפה הוגש כתב אישום נגד נסים סח, תושב עראבה, בגין דריסת חוסאם זגייר והשוטר אמיר אבו ריש במהלך חג סוכות. הפרקליטות מייחסת לו עבירות רצח, הפקרה ושיבוש משפט. "הוא ידע שדרס - ונמלט"

בווידאו: תיעוד דריסת השוטרים בנהריה/צילום: דוברות המשטרה

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש הבוקר (חמישי) כתב אישום נגד נסים סח, בן 44 מעראבה, בגין דריסתו למוות בנהריה של השוטר המתנדב חוסאם זגייר בן ה-32 ופציעתו הקשה של השוטר אמיר אבו ריש בן ה-42, שניהם מירכא שבגליל המערבי. היחידה המרכזית של מחוז חוף, שחקרה את האירוע, ייחסה לסח עבירות רצח, הפקרה אחרי פגיעה, שיבוש מהלכי משפט ועוד.

דודו של המתנדב חוסאם, סמי, אמר הבוקר בריאיון ב-103FM כי המשפחה דואגת "שבית המשפט לא ייתן את העונש המתאים על העבירה שהוא עשה. אנחנו בדרך לבית משפט להפגין נוכחות על מנת שהשופטים שמטפלים בעניין יתנו את העונש המקסימלי כדי שאחרים ילמדו. אנחנו צריכים לחיות בשקט וברוגע".

חוסאם זגייר בן ה-32 מירכא, שנדרס למוות בנהריה. דוברות משטרת ישראל
חוסאם זגייר/דוברות משטרת ישראל

הדריסה התרחשה במהלך חג סוכות. מפרטי חקירת האירוע עולה כי זגייר ואבו ריש נקראו לרחוב העליה בנהריה בעקבות תלונות של שכנים על רעש שיצרו פועלים שעבדו באתר בנייה במקום. חמישה פועלים שהיו במקום עבדו בהנחת צינור ניקוז, וזאת בשל עבודות תשתית שנערכות במקום כדי להיאבק בהצפות החוזרות ונשנות בעיר.

הפועלים ככל הנראה גרמו לרעש גדול, ושכנים התקשרו למשטרה להתלונן. לאחר שהגיעו שני השוטרים, הפועלים קראו למנהל העבודה שלהם, סח. בשלב זה החלו דחיפות בין סח לשוטרים. הקבלן נכנס לרכב, דרס את השוטרים ונמלט. בהמשך הוא נעצר עם הרכב הפוגע באזור שלומי.

"הייתה לי הרגשה לא טובה כשהפועלים התחילו לסמס", שחזר השבוע השוטר אבו ריש, שעדיין מאושפז בבית חולים בשל פציעתו, "תוך שניות הגיע ג'יפ אאודי מפואר, חנה ובא בריצה לכיוון שלי והתחיל להגיד לי 'מה קרה, מה הסיפור'. שאלתי אותו מי הוא והוא אמר שהוא קבלן העבודות ושאלה הפועלים שלו. אמרתי לו שהם ללא אישורים והוא אמר 'אין מצב, יש להם'. הראה לי אישור מהעירייה אבל הסברתי לו שאני מדבר על אישור כניסה לארץ. אמרתי לו שאני בודק ואז הוא קולט את השם שלי, זיהה שאני מירכא, נתן לי שמות של אנשים ושאל אם אני רוצה שידבר איתם. לא התייחסתי. בשלב מסויים הוא אמר לי 'תעשה מה שאתה רוצה, אני הולך'. הסברתי לו שהוא לא הולך לשום מקום ונשאר עד שאני מסיים את הבדיקה שלי".

עוד בוואלה!

חוסאם זגייר, השוטר המתנדב שנדרס למוות, נטמן: "משלמים את מחיר האלימות בחברה הערבית"

לכתבה המלאה
הקבלן נסים סח׳, בן 44 מעראבה, החשוד בדריסתו למוות של השוטר המתנדב חוסאם זגייר ופציעתו הקשה של השוטר אמיר אבו ריש 22 בספט 2021. יואב איתיאל
דרס אותם בנסיעה לאחור תוך כדי ניסיון הימלטות. נסים סח/יואב איתיאל

על פי כתב האישום סח החל לנוע לרכבו שהיה מונע, כשהשוטרים מנסים למנוע זאת ממנו תוך שהשוטר הודיע לו כי הוא עצור ואף ניסה לאזוק אותו. עוד עולה כי סח צעק על השוטר ואמר, בין היתר, "לא עצור ולא כלום", ובהמשך נכנס חזרה לרכב תוך שהוא סוגר את הדלת תוך שהמתנדב זגייר החל לצעוד לכיוון חלקו האחורי של הרכב וניסה להרחיק מהמקום את התושב המתלונן שעמד שם וצילם את המתרחש.

בינתיים, סח החל בנסיעה לאחור כשדלת הרכב פתוחה, דרס את השוטר אבו ריש ואת מתנדב המשטרה זגייר ונמלט בנסיעה מהמקום. השוטר הספיק לצעוק בקשר "ניידות תגיעו כמה שיותר מהר, ניידות", והתמוטט. מצלמות גוף שהיו על השוטרים, מצלמות של עיריית נהרייה תיעדו את האירוע, וגם טלפון נייד של עובר אורח בהם רואים חלקים מהשתלשלות העניינים שהובילה לדריסת השוטר והמתנדב. בתיעוד נראה סח מתחיל בנסיעה מהירה לאחור, אז הועף זגייר לרצפה. בשלב זה המצלמה מפסיקה לצלם אך מה שהספיקה שימש בתיק נגד הנאשם ברצח.

הרכב החשוד באירוע הדריסה בנהריה 21 בספטמבר 2021. אלון נדב, פלאש 90
הרכב של סח בו בוצעה הדריסה/פלאש 90, אלון נדב

אבו ריש שמע על מותו של זגייר רק יומיים לאחר האירוע. "הוא היה ילד מקסים", סיפר השבוע בדמעות, "היה אהוב. אהב לעזור, אהב לתרום. היה עושה את זה מרצון חופשי. היה כיף לעבוד איתו. חבל שזה נגמר ככה". על עבודת שוטרי הסיור סיפר: "אנחנו לא יודעים לאן אנחנו הולכים. אנחנו כשוטרים נותנים את החיים שלנו בשביל האזרחים. לא מגיע לנו מה שקיבלנו". הוא הוסיף, "אנחנו באים בשביל להציל חיי אדם, לא להיפך".

"זה אירוע שאסור שיקרה. נקודה", אמר מפקד מחוז חוף יורם סופר, "היום הוגש כתב אישום, זה לא יחזיר את הנרצח זגייר ואף לא את בריאותו של אבו ריש. זהו מסר לכל אדם שיידע שנגיע אליו ונמצה איתו את הדין".

בווידאו: הקבלן שדרס את מתנדב המשטרה הואשם ברצח/יואב איתיאל

"כל שעמד לנגד עיניו הוא נסיעה מאתר הבניה, חרף הבקשות החוזרות ונשנות מהשוטר שיישאר במקום, ובהמשך אף חרף הניסיונות לעוצרו", טענה הפרקליטות, "הוא נסע במהירות לאחור עם דלת פתוחה, למרות מודעותו לכך שהשוטר והמתנדב עומדים ממש צמוד לדלת, זאת בנוסף לנוספים שעמדו בסמוך לרכב, לרבות בחלקו האחורי, כשהוא מתכוון לגרום להם חבלה חמורה, נכות או מום וכשהור שווה נפש לאפשרות גרימת מותו של מי מהם. במעשיו הוכיח הנאשם כי הוא אינו ירא חוק, מזלזל במערכת אכיפת החוק ואדיש לאפשרות גרימת מותו של שוטר - כל אלה מעידים על מסוכנות רבה מאוד מצידו ועל העדר כל אפשרות לסמוך עליו כי יציית לאנשי חוק בעתיד".

התובעת שלי זאבי-ברזילי ציינה כי יש לו 98 הרשעות קודמות בתחום התעבורה, וכן 5 הרשעות פליליות קודמות, בין היתר בעבירות נשק, הפרעה לשוטר, העלבת עובד ציבור ועבירות לפי חוק התכנון והבניה.

במקביל להגשת כתב האישום ביקשה התביעה את הארכת מעצרו של נסים סח עד תום ההליכים המשפטיים בעניינו. דיון לגופה של הבקשה עוד יתקיים ובינתיים, בהסכמת הסניגורים עו"ד תמי אולמן ועו"ד שאדי סרוג'י, צפוי השופט ניצן סילמן להאריך את המעצר עד החלטה אחרת. סח, באמצעות סנגוריו טוען כי מדובר בתאונת דרכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully