וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסאם זגייר, השוטר המתנדב שנדרס למוות, נטמן: "משלמים את מחיר האלימות בחברה הערבית"

עודכן לאחרונה: 22.9.2021 / 21:56

מאות בני משפחה, מכרים, שוטרים ושרים ליוו את חוסאם זגייר, תושב ירכא שנדרס למוות סמוך לאתר בניה בנהריה. תחילה ארונו הובא לבית העם בכפר, ומשם לבית העלמין הצבאי שם הוא נקבר. המפכ"ל שבתאי ספד לו: "אנחנו משלמים מחיר כבד בטובי בנינו"

בווידאו: הלוויתו של חוסאם זגייר, מתנדב המשטרה שנדרס למוות/צילום: יואב איתאל, שלומי גבאי

מאות בני משפחה ומכרים השתתפו היום (רביעי) בטקס ההלווייה של חוסאם זגייר, מתנדב המשטרה מירכא שנדרס למוות סמוך לאתר בניה בנהריה. הם צעדו בדממה עם ארונו בסמטאות הכפר כשהשייחים בראש הצעדה, בהם ראש העדה הדרוזית מואפק טריף, עד בית העם. זגייר, בן 32 במותו, הותיר אחריו אישה ושני ילדים.

ארונו הובא ברכב משטרתי וכמקובל נפתח, הציגו אותו לבאי הטקס הדתי ונשקו לו. אחר כך הובא לפרידה גם בעזרת הנשים האבלות. בתום תפילה שנערכה לו נשא דברים השייח טריף.

מבית העם המשיך הארון לבית העלמין הצבאי בכפר, שם התקיימה הלוויה משטרתית פורמלית
בהשתתפות מאות. בהלווייה השתתפו שרים, חברי כנסת, קצינים בכירים מכל זרועות הבטחון, מכובדים, אנשי ציבור, חבריו ומוקיריו. השר לביטחון הפנים עמר בר-לב ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי נושאים דברים.

הלוויתו של השוטר חוסאם סגייר בירכא 22 בספטמבר 2021. יואב איתיאל
הלווייתו של זגייר בירכא, היום/יואב איתיאל

בהלווייה נשא דברים קרוב משפחה של זגייר. "אנחנו משלמים את מחיר האלימות בחברה הערבית ובחברה בכלל", אמר. ראש מועצת ירכא ספד לו והתייחס לנושא: "אני מבקש מהמשטרה לתת עדיפות לפתרון האלימות בחברה הערבית"

מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, דיבר על הנאמנות של העדה הדרוזית למשטרה ולמדינה. הוא אמר בטקס כי "אנחנו משלמים מחיר כבד בטובי בנינו". גם השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, השתתף בהלוויה. הוא דיבר בשבח העדה הדרוזית והשותפות עם עם ישראל והוסיף: "המאבק למען שיוויון עוד לא תם, עוד ארוכה הדרך לשיוויון מלא ולא רק שיוויון בבית העלמין הזה ואני אומר את זה בכאב גדול".

השייח' מואפק טריף אמר לזכרו של זגייר כי: "העדה הדרוזית ויישוב ירכא איבדו את אחד מטובי בניהם, איש נתינה ותרומה, איש התנדבות, איש משפחה וחברה. חוסאם היה סמל לצעיר הדרוזי, המבקש להיות מעורה בחיי המדינה. לצערי אירועי האלימות בחברה הפכו לשגרת יום, ולמלחמה של ממש. המדינה צריכה לעשות הכל כדי לגדוע את נגע האלימות."

עוד בוואלה!

"מהאירועים הקשים שידעה המשטרה": הוארך מעצר החשוד בדריסת השוטרים בנהריה

לכתבה המלאה

מעצרו של החשוד הוארך בשמונה ימים

מוקדם יותר היום בית משפט השלום בחיפה האריך בשמונה ימים את מעצרו של הקבלן נסים סח', בן 44 מעראבה, החשוד בדריסתו למוות זגייר ופציעתו הקשה של השוטר אמיר אבו ריש שהיה עמו, וגם הוא תושב ירכא. בשעות האחרונות חל שיפור במצבו של אבו ריש, אך הוא עדיין מוגדר כבינוני.

השר לביטחון פנים עמר בר-לב ביקר היום את הפצוע במרכז הרפואי לגליל בנהריה. "הוא לוחם, הוא חזק, הוא יחלים והוא יחזור. הוא מגיע ממשפחה של לוחמים ושום דבר לא יעצור אותו", אמר בר-לב. השר הוסיף: "שמעתי מהשוטר הפצוע דבר אחד מאוד חשוב, אסור לשוטר להתכופף. אסור להתכופף, צריך להילחם בפשיעה, צריך לעשות את זה בעוז ובראש זקוף. אם נעשה את זה ככה - ננצח".

היחידה המרכזית של מחוז חוף, החוקרת את האירוע, מייחסת לסח' עבירות רצח של המתה בקלות דעת ובאדישות, הפקרה אחרי פגיעה, שיבוש מהלכי משפט ועוד. לא הייתה התייחסות למשקאות האלכוהוליים או סמים, שמוקדם יותר נרמז כי נמצאו.

הלוויתו של השוטר חוסאם סגייר בירכא 22 בספטמבר 2021. יואב איתיאל
הלווייתו של זגייר בירכא, היום/יואב איתיאל
חוסאם זגייר בן ה-32 מירכא, שנדרס למוות בנהריה. דוברות משטרת ישראל
חוסאם זגייר בן ה-32 מירכא, שנדרס למוות בנהריה/דוברות משטרת ישראל

זגייר ואבו ריש נקראו לרחוב העליה בנהריה בעקבות תלונות של שכנים על רעש שיצרו פועלים שעבדו באתר בנייה במקום. הפועלים ככל הנראה גרמו לרעש גדול, ושכנים התקשרו למשטרה להתלונן. לאחר שהגיעו שני השוטרים, הפועלים קראו למנהל העבודה שלהם. בשלב זה החלו דחיפות בין מנהל העבודה לשוטרים. מנהל העובדים נכנס לרכב, דרס את השוטרים ונמלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully