וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי לרכב, המרדף והקפיצה לתוך הים: כך אירע החיסול בנמל יפו

23.10.2021 / 16:45

סמוך לשעה 14:30 אזרחים דיווחו למשטרה על ירי בחניון הדרומי של הנמל, כששני אלמונים פתחו באש לעבר עבד קזז, עבריין בכיר מהעיר. בן ה-40 שישב ברכבו כשהאזור הומה אדם החל בהימלטות רגלית וזינק מחומת הטיילת למים ונמשה על ידי עוברי אורח. כל הפרטים על החיסול בנמל

בווידאו: זירת אירוע הירי בנמל יפו/צילום: דוברות המשטרה

חיסול חריג אירע היום (שבת) בנמל יפו, בו מצא את מותו העבריין הבכיר עבד קזז, תושב העיר בן ה-40, שהשתחרר לאחרונה מהכלא. האירוע החל כששני אלמונים פתחו באש לעבר קזז בחניון הדרומי של הנמל, כשבמקום מבקרים רבים - נמשך במרדף אחריו עד שקפץ למים ובהמשך נקבע מותו בבית החולים.

בסביבות השעה 14:30 קזז, החבר בארגון פשיעה, הגיע לדרך נמל יפו, סמוך לחניון הדרומי ולמתחם בדיקות הקורונה, כשהאזור היה מלא במבקרים וכן באלו שהגיעו להיבדק לנגיף. זמן קצר לאחר מכן, האלמונים חסמו אותו בזמן שהיה ברכבו, והוא בתגובה ניסה להימלט מהרכב רגלית.

האלמונים שככל הנראה נשלחו לחסלו החלו לרדוף אחריו בחניון, ירו לעברו ופגעו בו. אחרי הירי, קזז נמלט רגלית וקפץ מחומת הטיילת אל תוך הים. עוברי אורח משו אותו מן המים וצוות מד"א שהגיע לקום איתר אותו כשהוא במצב אנוש והוא פונה לבית החולים וולפסון בחולון. תוך כדי האירוע, התקבלו במוקד המשטרה מספר רב של קריאות מבוהלות על הירי.

מותו נקבע בהמשך בבית החולים והמשטרה פתחה בחקירה.

זירת אירוע הירי בנמל יפו 23 באוקטובר 2021. לירן לוי
שמשת הרכב שהירי חדר דרכה, היום/לירן לוי
זירת אירוע הירי בנמל יפו 23 באוקטובר 2021. דוברות משטרת ישראל
זירת האירוע ביפו, היום/דוברות משטרת ישראל

אחד הכיוונים שבודקים במשטרה, הוא האם מדובר בחיסול נקמה על חיסולו של העבריין עיזאת חאמד בחודש יולי. האחרון. חאמד וקזז היו בעבר שותפים, וקזז נחקר בעבר בחשד למעורבות בחיסולו. כמו כן, המשטרה מחזיקה בתיעוד של הירי, שכן המקום מרושת במצלמות אבטחה.

קצין בכיר במשטרה אמר לוואלה!: "אנחנו רואים את מה שקרה פה בחומרה רבה, יכלו להיפגע חפים מפשע מהמרדף הזה שלווה בירי לאורך החניון, כשהמקום עמוס במבלים ובאזרחים שמגיעים למתחם בדיקות הקורונה. זה פוגע בביטחון האישי של האזרחים ולא נקבל את זה".

בהערכת מצב שהתקיימה במשטרה הוחלט להטיל את החקירה על ימ"ר תל אביב. ניצב משנה חיים בובליל, מפקד מרחב יפתח, הוסיף כי "האירוע מרובה בפרטים ויש לנו הרבה ממצאים והרבה דברים שאנחנו צריכים לחקור".

זירת אירוע הירי בנמל יפו 23 באוקטובר 2021. לירן לוי
זירת הירי ביפו, היום/לירן לוי

קזז הוא הנרצח ה-108 בחברה הערבית מאז תחילת השנה לפי נתוני מרכז אמאן למאבק באלימות. מאז חודש אוגוסט, אז הממשלה והמפכ"ל קובי שבתאי הכריזו על אגף מיוחד לסיכול הפשיעה בחברה הערבית, נרצחו 35 אזרחים ערבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully