וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מ-1 בנובמבר: המתווה שיחזיר את התיירים המחוסנים לישראל

עודכן לאחרונה: 21.10.2021 / 17:50

רה"מ, שר הבריאות ושר התיירות אישרו את מדיניות התיירות והכניסה לישראל, שתובא לאישור הממשלה בהמשך. במסגרת המתווה, זרים שחוסנו פעמיים וחלפו 7 ימים מהחיסון השני, או לחילופין כאלו שקיבלו מנת בוסטר - יורשו להיכנס לארץ. המתווה יעודכן בהתאם לגילוי וריאנטים חדשים

בווידאו: מחקר על חיסון הקורונה בבני 18-12: יעילות של 90% בהדבקה ו-93% במניעת תסמינים/צילום: כללית שירותי בריאות

ראש הממשלה, שר הבריאות ושר התיירות אישרו היום (חמישי) את מדיניות התיירות והכניסה לישראל. לפי המתווה שהוצג, החל מה-1 בנובמבר יוכלו להיכנס לארץ תיירים מחוסנים. בהמשך יובא המתווה לאישור הממשלה.

לפי המתווה, זרים שחוסנו פעמיים וחלפו שבעה ימים מהחיסון השני, או לחילופין כאלו שקיבלו מנת בוסטר, יורשו להיכנס לארץ. כך גם לגבי מחלימים שקיבלו לפחות מנת חיסון אחת. כיוון שהגדרת "מחוסן" בישראל היא הגדרה מחמירה מאוד, יהיו מעט זרים שיורשו להיכנס בפועל.

בנוסף, במתווה שהוצג לא דנו על כניסת ילדים לארץ, שהם האוכלוסיה העיקרית שאינה מחוסנת. סוגייה זו תדון בשלב הבא. כמו כן, המתווה יעודכן בהתאם לגילוי וריאנטים חדשים.

בדיון דובר על איסור הכניסה ממדינות אדומות, והודגש כי לא מדובר במדינות בהן נמצא הזן החדש, אליו אובחנו חיוביים שישה בני אדם בישראל. כך למשל אנגליה, בה יש התפשטות רחבה של הווריאנט החדש, אינה מוגדרת אדומה או בסיכון, ולכן תותר הכניסה ממנה.

תיירים הרשאים להיכנס לישראל במסגרת המתווה

  • זרים שחוסנו בשני חיסונים של פייזר, וחלפו 7 ימים או יותר מהחיסון השני ביום כניסתם לישראל, אך לא יותר מ-180 יום בעת עזיבתם את ישראל.
  • זרים שחוסנו בשני חיסונים של מודרנה, אסטרהזניקה, סינובאק וסינופארם, וחלפו 14 ימים או יותר מהחיסון השני ביום כניסתם לישראל (אך לא יותר מ-180 יום בעת עזיבתם את ישראל).
  • זרים שחוסנו בחיסון אחד של ג'נסן וחלפו 14 ימים או יותר מהחיסון ביום כניסתם לישראל (אך לא יותר מ-180 יום בעת עזיבתם את ישראל).
  • זרים שחוסנו במנת דחף של פייזר, וחלפו 7 ימים או יותר מהחיסון ביום כניסתם לישראל.
  • זרים שחוסנו במנת דחף של מודרנה, סינובאק, אסטרהזניקה, ג'נסן, וחלפו 14 ימים או יותר מהחיסון ביום כניסתם לישראל.
  • זרים שהחלימו אשר מציגים אסמכתא לתוצאה חיובית בבדיקת NAAT ( בדיקה מולקולרית דוגמת PCR) וחלפו 11 יום או יותר מהבדיקה ביום כניסתם לישראל (ולא חלפו יותר מ-180 יום ביום עזיבתם).
  • זרים שהחלימו וקיבלו לפחות מנה אחת מהחיסונים שאושרו על ידי ארגון הבריאות העולמי.

עוד בוואלה!

5 מקרים נוספים של זן הדלתא החדש התגלו בישראל

לכתבה המלאה
נתב"ג 28 ביויל 2021. ראובן קסטרו
החל מה-1 בנובמבר תיירים מחוסנים יוכלו להיכנס לארץ. נתב"ג/ראובן קסטרו

מלבד תיירים מחוסנים ומחלימים, המתווה החדש מתייחס גם לקבוצות של תיירים שיחפצו להיכנס לישראל, ושיקבלו פטור מבידוד על סמך התנהלותם כקפסולה, ללא זמן חופשי ועם הגבלות על הסתובבות במקומות בהם ישנו סיכון מוגבר להדבקה. מדובר בקבוצות שקיבלו אישור ממשרד התיירות, ובתיירים שהתחסנו בחיסון שאושר על ידי ארגון הבריאות העולמי. עוד נקבע כי יותרו עד 2,000 תיירים בקבוצות ביום.

עוד הוחלט לגבי קבוצות כי תותר הכניסה לתיירים שלא שהו במדינה אדומה או מדינה באזהרת מסע חמורה ב-14 הימים שקדמו לכניסתם לישראל. כמו כן, על חברי הקבוצה יהיה לעבור בדיקת אנטיגן יומית או בדיקת PCR, פעם ב-72 שעות למשך 14 יום מהכניסה לישראל.

לפי המתווה, התנאים שיחולו על כלל הזרים, בין אם מדובר ביחידים או בקבוצות, קובעים כי לא יהיה צורך בבדיקה סרולוגית כתנאי כניסה לישראל. עוד הוחלט כי ישנה חובת בידוד עד קבלת תוצאה שלילית בבדיקת PCR שבוצעה בנתב"ג, וכי אותם זרים יקבלו תו ירוק למשך זמן שהייתם בישראל.

נוסעים בנתב"ג, 22 ביוני 2021. ראובן קסטרו
התיירים יחזרו ב-1 בנובמבר. נתב"ג/ראובן קסטרו

בדיון על המתווה השתתפו שר הבריאות, שר התיירות, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"לית משרד התחבורה, מנכ"ל משרד התיירות, ממונה הקורונה, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ממונה המעברים, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עוזר שר הביטחון להתגוננות, המשנה לראש המל"ל, הממונה על התקציבים במשרד האוצר, ראש רשות שדות התעופה האזרחית, ראש רשות האוכלוסין וההגירה וגורמי מקצוע נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully